Комп'ютерне моделювання мехатронних систем

Спеціальність: Інформаційні технології в приладобудуванні
Код дисципліни: 7.175.05.E.020
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інтелектуальної мехатроніки та роботики
Лектор: Тихан М.О.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета курсу - дати студентам необхідні знання стосовно структури, принципи дії і методики програмування мехатронних систем, які будуються на базі мікроконтролерів; принципи проектування та реалізації вбудованих систем; навички розробки та дослідження віртуального прототипу вбудованих систем; особливості застосування мікроконтролерів для реалізації алгоритмів збирання даних і їх цифрового опрацювання
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: • знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності (ЗК01); • навички використання інформаційних і комунікаційних технологій (ЗК03); • здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми (ЗК06). фахові компетентності: • знання і розуміння наукових фактів, концепцій, теорій, принципів і методів експериментальної інформатики (ФК03); • здатність застосовувати комплексний підхід до вирішення експериментальних завдань із застосуванням засобів інформаційно-вимірювальної техніки та прикладного програмного забезпечення (ФК07); • здатність демонструвати знання і розуміння математичних принципів і методів, необхідних для створення віртуальних засобів вимірювання та інформаційно-вимірювальної техніки (ФК08); • здатність розробляти програмне, апаратне та метрологічне забезпечення ком’ютеризованих інформаційно-вимірювальних систем (ФК09) фахові компетентності професійного спрямування: • базові знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння функціонального призначення, принципів побудови та роботи засобів інформаційного забезпечення мехатронних та робототехнічних систем (ФКС1.1.); • здатність застосовувати сучасне програмне забезпечення для створення, опрацювання і аналізу математичних моделей засобів інформаційного забезпечення в мехатроніці та роботиці, використовувати сучасні інженерні та математичні пакети для створення віртуальних мехатронних приладів і систем та аналізу фізичних величин, що застосовуються в наукових експериментах, реальних лабораторних і промислових установках (ФКС1.4); • Здатність проводити експериментальне дослідження засобів інформаційного забезпечення в мехатроніці та робототиці, документувати результати експерименту та робити висновки на основі їх аналізу (ФКС1.6)
Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен: знати: структури, принципи дії і методики програмування мехатронних систем, які будуються на базі мікроконтролерів; принципи проектування та реалізації вбудованих систем; навички розробки та дослідження віртуального прототипу вбудованих систем; особливості застосування мікроконтролерів для реалізації алгоритмів збирання даних і їх цифрового опрацювання вміти: розробити апаратне і програмне забезпечення вбудованих систем з використанням технологій і систем віртуальної інженерії; аналізувати структурні та функціональні особливості сучасних середовищ розробки вбудованих систем; застосовувати мікроконтролери для побудови мехатронних систем; оцінювати техніко-економічну ефективність схемотехнічних рішень, які використовуються при розробці мікропроцесорних систем; розраховувати основні параметри і характеристики мікропроцесорних систем; програмувати найбільш поширені мікроконтролери; налагоджувати і діагностувати мехатронні мікропроцесорні системи. бути здатними: застосовувати знання про засоби формування вихідних сигналів вимірювальних перетворювачів при побудові схем вторинного перетворення та опрацюванні інформаційно-вимірювальних сигналів; продемонструвати готовність аналізувати стан науково-технічної проблеми та визначати мету і завдання інформаційних технологій у приладобудуванні на основі вивчення світового досвіду; розробляти методичні та нормативні документи, технічну документацію на об’єкти приладобудування, а також здійснювати системні заходи щодо реалізації розроблених проектів та програм.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Елементи електронних пристроїв; Комп'ютерне конструювання електронних пристроїв мехатронних засобів; Основи електронної схемотехніки. Кореквізити: Інформаційне забезпечення проектування, виготовлення і тестування виробів; Моделювання гетерогенних комп’ютерних систем; Сучасні технології проектування інформаційних приладобудівних систем.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна покликана дати студентам знання, вміння та здатність їх застосування стосовно структури, принципів дії і методики програмування мехатронних систем, які будуються на базі мікроконтролерів
Опис: Вимірювальні системи та підсистеми, архітектура. Моделі пам’яті мікропроцесорних систем. Спеціалізовані модулі архітектури мікросистем, комунікаційні інтерфейси. Аналогово-цифрове перетворення в мікросистемах. Перетворення вимірювальної інформації у модулях системи. Мікросистеми з швидким та прецизійним АDС перетворенням, синхронізування завдань вимірювальння та керування. Сигнальні процесори DSP – їх архітектура, функціональні вузли, системні магістралі, системна пам’ять та адресування. Керування зовнішніми пристроями. Керування виконавчими механізмами мехатронних засобів. Дистанційне керування мікроконтролером. Телекомунікаційні схеми, інтегральні схеми модемів. Перспективи застосування мікрокомп’ютерів у мехатронних комплексах. витку технічних модульних систем
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування, захист лабораторних робіт, тести. Екзамен: письмовий тестовий контроль, усне опитування
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах Поточний контроль (ПК): 1. Усне опитування – 6 балів 2. Поточний тестовий контроль – 10 балів 3. Лабораторні роботи – 24 бали Разом за ПК - 40 балів Екзаменаційний контроль (ЕК): 1. Письмова компонента - 50 балів 2. Усна компонента - 10 балів Разом за ЕК - 60 балів Всього за дисципліну - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Arduino Products [electronic resource] / Arduino LLC. - URL: https://www.arduino.cc/en/Main/ArduinoBoardDuemilanove. Access data: 31.03.2016. 2. James A. Langbridge, Arduino Sketches: Tools and Techniques for Programming Wizardry, 2015. ISBN: 978-1-118-91960-6. 480 p. 3. Amariei C. Arduino Development Cookbook / Cornel Amariei. Packt Publishing : 2015, 246 p. 4. Соммер У. Программирование микроконтроллерных плат Arduino/Freeduino / У. Соммер. СПб.: БХВ-Петербург, 2012. — 256 с. 5. Руководство по освоению Arduino [electronic resource] / Solarbotics Ltd. URL: https://solarbotics.com/download.php?file=1540
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Комп'ютерне моделювання мехатронних систем (курсова робота)

Спеціальність: Інформаційні технології в приладобудуванні
Код дисципліни: 7.175.05.E.023
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Інтелектуальної мехатроніки та роботики
Лектор: доц. Вельган Р. Б.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета
Завдання: Опис
Результати навчання: знати: структури, принципи дії і методики програмування мехатронних систем, які будуються на базі мікроконтролерів; принципи проектування та реалізації вбудованих систем; навички розробки та дослідження віртуального прототипу вбудованих систем; особливості застосування мікроконтролерів для реалізації алгоритмів збирання даних і їх цифрового опрацювання вміти: розробити апаратне і програмне забезпечення вбудованих систем з використанням технологій і систем віртуальної інженерії; аналізувати структурні та функціональні особливості сучасних середовищ розробки вбудованих систем; застосовувати мікроконтролери для побудови мехатронних систем; оцінювати техніко-економічну ефективність схемотехнічних рішень, які використовуються при розробці мікропроцесорних систем; розраховувати основні параметри і характеристики мікропроцесорних систем; програмувати найбільш поширені мікроконтролери; налагоджувати і діагностувати мехатронні мікропроцесорні системи. бути здатними: здатність застосовувати знання про засоби формування вихідних сигналів вимірювальних перетворювачів при побудові схем вторинного перетворення та опрацюванні інформаційно-вимірювальних сигналів; готовність аналізувати стан науково-технічної проблеми та визначати мету і завдання інформаційних технологій у приладобудуванні на основі вивчення світового досвіду; здатність розробляти методичні та нормативні документи, технічну документацію на об’єкти приладобудування, а також здійснювати системні заходи щодо реалізації розроблених проектів та програм.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Елементи електронних пристроїв; Комп'ютерне конструювання електронних пристроїв мехатронних засобів; Основи електронної схемотехніки. Кореквізити: Інформаційне забезпечення проектування, виготовлення і тестування виробів; Моделювання гетерогенних комп’ютерних систем; Сучасні технології проектування інформаційних приладобудівних систем.
Короткий зміст навчальної програми: Вимірювальні системи та підсистеми, архітектура. Моделі пам’яті мікропроцесорних систем. Спеціалізовані модулі архітектури мікросистем, комунікаційні інтерфейси. Аналогово-цифрове перетворення в мікросистемах. Перетворення вимірювальної інформації у модулях системи. Мікросистеми з швидким та прецизійним АDС перетворенням, синхронізування завдань вимірювальння та керування. Сигнальні процесори DSP – їх архітектура, функціональні вузли, системні магістралі, системна пам’ять та адресування. Керування зовнішніми пристроями. Керування виконавчими механізмами мехатронних засобів. Дистанційне керування мікроконтролером. Телекомунікаційні схеми, інтегральні схеми модемів. Перспективи застосування мікрокомп’ютерів у мехатронних комплексах.
Опис: Опис
Методи та критерії оцінювання: підсумковий контроль (залік): письмово-усна форма
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання результатів навчання проводиться відповідно до якості і повноти виконання завдань поточного контролю, розрахунково-графічних, курсових, залікових контрольних, кваліфікаційних робіт, а також захисту курсових і кваліфікаційних робіт.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Arduino Products [electronic resource] / Arduino LLC. - URL: https://www.arduino.cc/en/Main/ArduinoBoardDuemilanove. Access data: 31.03.2016. 2. James A. Langbridge, Arduino Sketches: Tools and Techniques for Programming Wizardry, 2015. ISBN: 978-1-118-91960-6. 480 p. 3. Amariei C. Arduino Development Cookbook / Cornel Amariei. Packt Publishing : 2015, 246 p. 4. Соммер У. Программирование микроконтроллерных плат Arduino/Freeduino / У. Соммер. СПб.: БХВ-Петербург, 2012. — 256 с. 5. Руководство по освоению Arduino [electronic resource] / Solarbotics Ltd. URL: https://solarbotics.com/download.php?file=1540
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).