Зварювання кольорових та різнорідних металів

Спеціальність: Технології та устаткування зварювання
Код дисципліни: 7.131.05.E.018
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Нафтогазова інженерія та зварювання
Лектор: к.т.н., доц. Дзюбик Андрій Романович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Сформувати у студентів науково-професійний підхід та відповідний рі-вень знань застосовуваних технологій зварювання кольорових та різнорідних металів і сплавів, які використовуються у виробництві на цей час та отримають розвиток в ближньому майбутньому.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: - Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у прикладній меха-ніці або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог (ІНТ). загальні компетентності: - Здатність виявляти, ставити та вирішувати інженерно-технічні та нау-ково-прикладні проблеми (ЗК 1); - Здатність генерувати нові ідеї (креативність) (ЗК 3); - Здатність розробляти проєкти та управляти ними (ЗК 4); - Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями (ЗК 6); фахові компетентності: - Здатність застосовувати відповідні методи і ресурси сучасної інженерії для знаходження оптимальних рішень широкого кола інженерних задач із застосуванням сучасних підходів, методів прогнозування, інформаційних те-хнологій та з урахуванням наявних обмежень за умов неповної інформації та суперечливих вимог (ФК 1); - Здатність розуміти сутність усіх способів зварювання кольорових та різнорідних металів і сплавів, їх техніко-економічні характеристики, сфери використання і перспективи розвитку (ФКС 1.2); - Здатність самостійно здійснювати інжиніринг зварних конструкцій (CAD, CAE- системи); пошук необхідних рішень при проектуванні, контролі та технічному діагностуванні; розуміння сутності вживаних способів зварю-вання сучасних матеріалів і сплавів (ФКС 1.4); - Здатність розробляти технологічні процеси покращення та модифіку-вання фізико-механічних властивостей поверхні елементів; оцінювання пере-ваг та недоліків матеріалів, що застосовуються у технологічних процесах відновлення та зміцнення деталей машин і конструкцій для нанесення повер-хневих шарів та покрить з різноманітними властивостями (ФКС 2.2); - Здатність самостійно виконувати розроблення та впровадження від-повідного технологічного процесу при ремонтно-відновних роботах на ви-робництвах різних галузей промисловості (ФКС 2.4).
Результати навчання: РН 1 Застосовувати спеціалізовані концептуальні знання новітніх методів та методик проєктування, аналізу і дослідження конструкцій, машин та/або процесів в галузі машинобудування та суміжних галузях знань. РН 2 Розробляти і ставити на виробництво нові види продукції, зокрема виконувати дослідно-конструкторські роботи та/або розробляти технологічне забезпечення процесу їх виготовлення. РН 3 Застосовувати системи автоматизації для виконання досліджень, проектно-конструкторських робіт, технологічної підготовки та інженерного аналізу в машинобудуванні. РН 4 Використовувати сучасні методи оптимізації параметрів технічних систем засобами системного аналізу, математичного та комп’ютерного моделювання, зокрема за умов неповної та суперечливої інформації. РН 5 Самостійно ставити та розв’язувати задачі інноваційного характеру, аргументувати і захищати отримані результати та прийняті рішень; РН 7 - Зрозуміло і недвозначно презентувати результати досліджень та проектів, доносити власні висновки, аргументи та пояснення державною та іноземною мовами усно і письмово колегам, здобувачам освіти та представникам інших професійних груп різного рівня РН 11 - Розробляти управлінські та/або технологічні рішення за невизначених умов та вимог, оцінювати і порівнювати альтернативи, аналізувати ризики, прогнозувати можливі наслідки Зн1. Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень, критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань Ум1. Спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур АіВ1. Управління робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів АіВ2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів АіВ3. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Зварювання та наплавлення чавунів - Інженерія поверхні - Діагностика конструкцій і споруд
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань технологій способів зварювання кольорових та різнорід-них металів і сплавів, які використовуються у виробництві на цей час та отримають розвиток в ближньому майбутньому. Отримує знання техніко-економічних характеристик, сфер використання як технологічних процесів так і зварювальних матеріалів та обладнання для їх реалізації.
Опис: Тема 1. ЗВАРЮВАННЯ ТА НАПЛАВЛЕННЯ КОЛЬОРОВИХ МЕТАЛІВ ТА СПЛАВІ Алюміній і алюмінієві сплави Магнієві сплави Титан і титанові сплави Мідь та її сплави. Латуні Тема 2. ЗВАРЮВАННЯ РІЗНОРІДНИХ МЕТАЛІВ ТА СПЛАВІВ Способи зварювання різнорідних металів Особливості утворення різнорідних зварних з’єднань Зварювання алюмінію з міддю, алюмінію з титаном Зварювання титану з міддю, міді із сталлю
Методи та критерії оцінювання: 1. Захист звітів до лабораторних робіт в усній формі шляхом опитування те-оретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення дослі-джень. 2. Поточний експрес-контроль засобами віртуального навчального середо-вища або усним опитуванням, тестами, оцінкою активності та внесених про-позицій. 3. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається із завдань різних рівнів складності. 4. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль ( 30 %, захист лабораторних робіт). • Підсумковий контроль ( 60 % письмова компонента, 10 % усна компонента).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Биковський О. Г. Зварювання та різання кольорових металів: Довідковий посібник. – К.: Основа, 2011. – 392 с. 2. Технологія електродугового зварювання: Підручник / І. В. Гуменюк, О.Ф.Іваськів, О. В. Гуменюк,. – К.: Грамота, 2007. – 512 с. 3. Ищенко А. Я. Алюминий и его сплавы в современных сварных кон¬струкциях. - К.:, Экотехнология, 2006. - 112 с. 4. Биковсъкий О. Г., Піньковський I. В. Довідник зварника. — К.: Техніка, 2002. — 336 с. 5. Навчальний комплекс «Зварювання плавленням, частина 2» у ВНС НУ «Львівська політехніка»: http://vns.lp.edu.ua/course/view.php?id=8628 / Укл. А.Р. Дзюбик 2015 р. реєстр. номер № Е41-177-15/2015 від 02.03.2015 р.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).