Економіка і управління підприємством

Спеціальність: Обладнання переробних і харчових виробництв
Код дисципліни: 7.133.03.O.008
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: К.е.н.,доцент Струтинська Леся Романівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни «Економіка та управління підприємством» є опанування основних розділів прикладної економіки підприємства, знайомство з методами ефективної організації господарських процесів на мікрорівні, набуття необхідної сукупності теоретичних та практичних знань з управління промисловим суб’єктом господарювання. Здобувачі освіти інженерних спеціальностей за допомогою цієї навчальної дисципліни можуть оволодіти основними принципами, прогресивними формами і методами впливу на поточне функціонування та інноваційний розвиток підприємства в сучасних умовах господарювання.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральна компетентність: ІНТ. Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у прикладній механіці або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. загальна компетентність: ЗК3. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК5. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). ЗК6. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями спеціальні (фахові, предметні) компетентності: ФК2. Здатність описати, класифікувати та змоделювати широке коло технічних об’єктів та процесів, що ґрунтується на глибокому знанні та розумінні теорій та практик механічної інженерії, а також знаннях суміжних наук знання Зн1 Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень, критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань уміння/навички Ум1 Спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур Ум2 Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі у широких або мультидисциплінарних контекстах комунікація К1 Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються відповідальність і автономія АВ3 Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент набуває здатності продемонструвати такі результати навчання: РН5 Самостійно ставити та розв’язувати задачі інноваційного характеру, аргументувати і захищати отримані результати та прийняті рішень. РН6 Розробляти, виконувати та оцінювати інноваційні проекти з урахуванням інженерних, правових, екологічних, економічних та соціальних аспектів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна презентує основи сучасних підходів та принципів прикладної економіки підприємства, знайомить з методами ефективної організації господарських процесів на макрорівні, допомагає студентам, набути необхідної сукупності теоретичних та практичних знань з управління промисловим суб’єктом господарювання. Здобувачі освіти інженерних спеціальностей за допомогою цієї навчальної дисципліни можуть оволодіти основними принципами, прогресивними формами і методами впливу на поточне функціонування та інноваційний розвиток підприємства в сучасних умовах господарювання.
Опис: . УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ КАПІТАЛ І ОСНОВНІ ЗАСОБИ ПІДПРИЄМСТВА ОБІГОВІ ЗАСОБИ ПІДПРИЄМСТВА УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ ПІДПРИЄМСТВА ВИТРАТИ, СОБІВАРТІСТЬ ТА ЦІНА ВИРОБНИЦТВА ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНИЙ РЕЗУЛЬТАТ ТА ЕФЕКТИВНІСТЬ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА УПРАВЛІННЯ ТЕХНІЧНИМ РОЗВИТКОМ ПІДПРИЄМСТВА
Методи та критерії оцінювання: Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування перед початком занять; фронтальне стандартизоване опитування за тестами; фронтальна перевірка виконаних практичних домашніх завдань. Екзамен – тестовий контроль, усне опитування
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль =40 балів Екзамен=письмова компонента - 50 балів;усна компонента =10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Яркіна Н.М. Я 74 Економіка підприємства : Навч. посіб. / Н. М. Яркіна. – Вид. 2-ге перероб. і доп. – К. : Видавництво Ліра-К, 2017. – 600 с. 2. Економіка підприємства : підручник / під заг. ред. д.е.н., проф. Ковальської Л.Л. та проф. Кривов’язюка І.В. Київ : Видавничий дім «Кондор», 2020. – 620 с. . 3. Іванілов О. С. Економіка підприємства: навчальний посібник. – Київ: Центр учбової літератури, 2019. – 728 с. 7 4. Романченко Н. В., Кожемякіна Т. В., Пічик К. В. ; Економіка підприємства: навчальний посібник. Нац. ун-т "Києво-Могилянська академія". - Київ : [НаУКМА], 2018. - 302, http://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/15771?show=full 5. Юрченко Н.Б., Кравчук Р.С., Запухляк І.Б., Василик І.І. Економіка підприємства: навч. посібник. Івано-Франківськ: ІФНТУНГ, 2018. 377 с. Режим доступу:http://194.44.112.13/chytalna/6293/index.html#p= 6. Драбовський А.Г. Економіка підприємства: навчальний посібник/ М.І. Петренко, А.Г. Драбовський, В.М. Петренко. – Вінниця: «Меркьюрі-Поділля». – 2018 . – Т. 1. – С.432;Т.2-С.404
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).