Дослідження процесу управління бюджетними ресурсами (курсовий проєкт)

Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.072.02.E.025
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: доцент Піхоцька Ольга
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою виконання курсового проекту є дослідження взаємопов'язаних управлінських дій (функцій), прийомів, методів, що направлені на управління бюджетними ресурсами і відносинами, які виникають в процесі руху бюджетних потоків.
Завдання: Вивчення дисципліни передбачає формування наступних компетентностей: загальні компетентності: - здатність проведення досліджень на відповідному рівні; - навички міжособистісної взаємодії; - здатність генерування нової ідеї (креативність). спеціальні компетентності: - здатність оцінювати межі власної фахової компетентності та підвищувати професійну кваліфікацію; - здатність розробляти стратегії для прийняття управлінських рішень у сфері фінансів, банківської справи та страхування на принципах liberal arts and science education; - здатність застосовувати перспективні наукові напрями управління публічними фінансами, формувати стратегії соціально-економічного розвитку та бюджети територіальних громад, аналізувати їх виконання, забезпечувати систему контролю, можливостей залучення інвестиційних ресурсів, зокрема шляхом муніципальних запозичень.
Результати навчання: Результати навчання: проводити дослідження на відповідному рівні, висувати гіпотези, аргументувати висновки за результатами досліджень; застосовувати перспективні наукові напрями управління бюджетними ресурсами та приймати стратегічні рішення учасників бюджетного процесу у складних непередбачуваних умовах; застосовувати поглиблені знання в сфері бюджетного менеджменту для прийняття рішень; критично осмислювати основні теорії, принципи, методи і поняття у навчанні та професійної діяльності. У результаті студент повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: - оцінювати ступінь складності завдань при плануванні діяльності та опрацюванні її результатів; - презентувати результати власних досліджень зокрема, шляхом підготовки наукових публікацій і виступів на наукових заходах; - враховувати вплив кон’юктури на міжнародних фінансових ринках при плануванні структури капіталу та портфеля фінансових інвестицій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - податковий менеджмент – управління договірною діяльністю бюджетних установ – дослідження фінансових ресурсів територіальних громад
Короткий зміст навчальної програми: Виконання курсового проекту направлене на формування студентами системи знань щодо управління формуванням, розподілом та використанням бюджетних ресурсів на державному та місцевому рівнях, та набуття практичних навичок у використанні сучасних методів і форм оцінювання системи функціонування місцевих бюджетів на всіх етапах бюджетного процесу, проблем управління фінансовими ресурсами місцевих бюджетів та розробленню заходів удосконалення рівня прийняття управлінських рішень в процесі розподілу бюджетних коштів на місцевому рівні.
Опис: Мета і зміст роботи. 2. Структура курсового проекту. 3. Порядок оцінювання курсового проекту. 4. Перелік тем курсового проекту. 5. Вимоги до складових частин курсового проекту. 6. Вимоги до оформлення. 7. Список рекомендованих джерел. Змістом роботи є дослідження взаємопов'язаних управлінських дій (функцій), прийомів, методів, що направлені на управління бюджетними ресурсами і відносинами, які виникають в процесі руху бюджетних потоків. У першому розділі висвітлюються основні поняття, загальна характеристика об’єкта дослідження, визначеного темою курсового проекту, обґрунтовуються теоретичні та нормативно-правові засади щодо об’єкта дослідження, теоретична база вибраної проблеми, дається огляд літературних джерел, іншої інформації, пов'язаної з темою. У другому розділі, згідно отриманого завдання, необхідно провести комплексний аналіз процесу управління бюджетними коштами відповідного бюджету, зокрема: - формування доходів бюджету, аналіз їх складу та структури, у т.ч. власних доходів та міжбюджетних трансфертів; дослідити тенденції розвитку сфери оподаткування в Україні, із застосуванням статистичних даних навести конкретні приклади негативного впливу рішень в сфері податкової політики на соціально-економічний розвиток регіону; - напрями використання коштів бюджету за галузями економіки. Особливу увагу слід акцентувати на особливості управління та ефективне використання бюджетних ресурсів за галузями економіки, здійснити оцінку сучасного стану виконання бюджетних програм, як об'єкта управління бюджетними видатками. За результатами дослідження виокремити проблемні питання, які мають місце в процесі формування доходів та використанні фінансових ресурсів місцевих бюджетів; надати пропозиції щодо пошуку альтернативних джерел надходжень та шляхів підвищення ефективності управління фінансовими ресурсами місцевих бюджетів.
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль (100 %): опитування залік диференційований
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання та захист курсового проекту (100 балів). За допущені помилки в розрахунках чи некоректно оформлені таблиці і рисунки, сформульовані висновки бали можуть знижуватися від 5 до 30 балів. За значні помилки у розрахунках курсовий проект може бути відправлений на доопрацювання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») отримує студент, який виконав усі поставлені в КП завдання, результати дослідження представлені у доступній і переконливій формі, на високому рівні підготовлені демонстраційні аркуші та проведена презентація результатів досліджень; правильно оформлена письмова частина КП; 87–71 бал – («добре») виставляється за правильне розуміння і викладення поставлених у КП завдань, подачу результатів дослідження у доступній формі, належну підготовку демонстраційних аркушів та презентацію результатів досліджень; правильне оформлення письмової частини КП. Однак, містять певні (неістотні) недоліки у застосовуванні теоретичних положень під час проведення комплексного аналізу процесів управління бюджетними ресурсами; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабке розуміння і викладення поставлених у КП завдань, неповні або мало аргументовані відповіді з порушенням послідовності викладення, слабке застосування теоретичних положень під час проведення комплексного аналізу процесів управління бюджетними ресурсами; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального та аналітичного матеріалу, невміння застосувати теоретичні положення для проведення комплексного результатів дослідження; мають місце істотні помилки у викладенні основних положень КП; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за невиконання поставлених в КП завдань та незнання значної частини навчального матеріалу.
Рекомендована література: 1. Білик О. І., Хім М. К. Бюджетний менеджмент. Навчальний посібник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2021. – 340 с. 2. Бюджетна система: підручник / І. В. Алєксєєв, Н. Б. Ярошевич, І. Ю. Кондрат, М. В. Ливдар. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019.-400 с. 3. Бюджетна система: навчальний посібник / Піхоцька О. М., Фурдичко Л. Є., Синютка Н. Г. – Львів: ТНЕУ, 2019. – 328 с. 4. Бюджетний менеджмент: навчальний посібник в схемах і таблицях/ С. В. Качула, Л. В. Лисяк, О.В. Добровольська. – Дніпро: Монолит, 2022. – 200 с. 5. Піхоцька О.М. Вплив бюджетної децентралізації на фінансове забезпечення територіальних громад // Актуальні проблеми економіки, обліку, фінансів та права в Україні та світі: збірник тез доповідей Міжнародної науково-практичної конференції (м. Полтава, 18. 11. 2020р.) – 2020. С.56-58. 6. Піхоцький В. Ф., Піхоцька О. М. Формування надходжень та використання коштів спеціального фонду Державного бюджету України // Ефективна економіка. – 2020. – №12 – DOI: 10.32702/2307-2105-2020.12.5 7. Сокровольська Н.Я., Корбутяк А.Г., Юрій Е.О., Гаватюк Л.С. Фінанси територіальних громад: навч. посіб. Чернівці: Рута, 2019. – 200 с. 8. Управління фінансовими ресурсами та бюджетом територіальних громад: практ. посіб. / О. Ю. Бобровська, Т. А. Крушельницька, О. Ю. Матвеєва, М. М. Трещов, Л. Г. Шевченко; за заг. ред. С. М. Серьогіна. – Дніпро: ГРАНІ, 2018. – 128 с. 9. Юшко С. В. Ю. Бюджетний менеджмент: формування компетентностей на основі тренінгу: навчальний посібник:[Електронне видання] / С. В. Юшко. – Харків: ХНЕУ ім. С.Кузнеця, 2017. –255с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).