Бюджетування у корпорації (курсовий проєкт)

Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 7.072.01.E.019
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: кандидат економічних наук, професор Партин Г.О. http://wiki.lp.edu.ua/wiki/Партин_Галина_Остапівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою написання курсового проекту є дослідження процесів бюджетування у корпорації з врахуванням впливу чинників макро- мезо- та мікро-оточення.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральної компетентності: Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у професійній діяльності або у процесі навчання у сфері фінансів, банківської справи та страхування, у т.ч. інноваційного характеру, що передбачає застосування теорій та методів управління фінансами, проведення досліджень та характеризується невизначеністю умов і вимог. Загальних компетентностей: - ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. - ЗКЗ. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні, формулювати нові гіпотези та наукові задачі в області фінансів, банківської справи та страхування. - ЗК4. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми з урахуванням наявних ресурсів. Спеціальних (фахових) компетентностей: - СК1. Здатність використовувати фундаментальні закономірності розвитку фінансів, банківської справи та страхування у поєднанні з дослідницькими і управлінськими інструментами для здійснення професійної та наукової діяльності. - СК4. Здатність оцінювати дієвість наукового, аналітичного і методичного інструментарію для обґрунтування управлінських рішень у сфері фінансів, банківської справи та страхування. - СК6. Здатність застосовувати міждисциплінарні підходи при розв’язанні складних задач і проблем у сфері фінансів, банківської справи та страхування. - СК8. Здатність застосовувати інноваційні підходи в сфері фінансів, банківської справи та страхування. - СК10. Здатність аналізувати фінансову та податкову політику на мікро- й макрорівні та обґрунтовувати напрями їх удосконалення. - СК11. Здатність адаптувати та імплементувати міжнародні стандарти та нормативи у практичну діяльність корпорацій у частині управління активами, капіталом, інвестиціями, фінансовими результатами, фінансовими ризиками. Фахових компетентностей професійного спрямування «Корпоративні фінанси»: - СКС-1.1. Здатність виконувати функції фінансового аналізування, фінансової оцінки, фінансового планування та управління фінансовими ризиками з урахуванням змін в економічному середовищі.
Результати навчання: У результаті написання курсового проекту здобувач освіти повинен бути здатний продемонструвати такі програмні результати навчання: - ПР01. Використовувати фундаментальні закономірності розвитку фінансів, банківської справи та страхування у поєднанні з дослідницькими і управлінськими інструментами для здійснення професійної та наукової діяльності. - ПР02. Знати на рівні новітніх досягнень основні концепції і методології наукового пізнання у сфері фінансів, банківської справи та страхування. - ПР06. Доступно і аргументовано представляти результати досліджень усно і письмово, брати участь у фахових дискусіях. - ПР08. Вміти застосовувати інноваційні підходи у сфері фінансів, банківської справи та страхування та управляти ними. - ПР11. Застосовувати поглиблені знання в сфері фінансового, банківського та страхового менеджменту для прийняття рішень. - ПР12. Обґрунтувати вибір варіантів управлінських рішень у сфері фінансів, банківської справи та страхування та оцінювати їх ефективність з урахуванням цілей, наявних обмежень, законодавчих та етичних аспектів. - ПР15. Обґрунтовувати напрями удосконалення фінансової та податкової політики держави, фінансових та нефінансових корпорацій. - ПР20. Обирати та застосовувати економіко-математичні методи та моделі та визначати переваги їх прикладного застосування у діяльності фінансових та нефінансових корпорацій. - ЗН 2. Критичне осмислення основних теорій, принципів, методів і понять у навчанні та професійній діяльності. уміння: - УМ1. Розв'язання складних непередбачуваних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання, що передбачає збирання та інтерпретацію інформації (даних), вибір методів та інструментальних засобів, застосування інноваційних підходів до оцінювання результатів фінансової діяльності. автономія і відповідальність: АВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: фінансовий менеджмент - кореквізит: переддипломна практика
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення сутності, методів та порядку організації бюджетування у системі фінансового контролінгу в корпорації, дослідження впливу чинників макро- мезо- та мікро-оточення на конкурентні позиції корпорації на ринку і формування стратегічних завдань її розвитку, формування системи операційних та фінансових бюджетів, оцінювання потенційних наслідків впливу реалізації бюджетних завдань на фінансовий стан корпорації й визначення можливих шляхів вдосконалення бюджетного процесу, формулювання висновків відповідно до отриманих результатів дослідження, формування комплекс власних пропозицій щодо удосконалення системи бюджетування.
Опис: Вступ. Теоретична частина. Розрахункова частина: Дослідження бізнес-середовища функціонування на основі SWOT-аналізу. Формування бюджетів: бюджет доходу; бюджет грошових надходжень, бюджет дебіторської заборгованості, бюджет виробництва продукції в натуральних одиницях, бюджет використання основних матеріалів, бюджет придбання основних матеріалів, бюджет виплат грошових коштів, бюджет кредиторської заборгованості, бюджет витрат праці та її оплати, бюджет виробничих накладних витрат, бюджет собівартості виробленої продукції, бюджет собівартості реалізованої продукції, бюджет адміністративних витрат та витрат на збут, бюджет фінансових результатів підприємства на плановий рік, бюджет капітальних інвестицій, бюджет руху грошових коштів, бюджетний баланс. Висновки.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь здобувача при вивченні дисципліни (виконанні курсового проекту) включають оцінювання: якості опрацювання літературних джерел та повноти розкриття теоретичної частини згідно варіанту завдання, правильності застосування методу SWOT- аналізу для визначення стратегічних чинників, що впливають на фінансово-економічну діяльність досліджуваної корпорації, а також ефективності запропонованих заходів для поліпшення показників, правильності методики формування операційних і фінансових бюджетів та точності здійснених розрахунків, обгрунтованості висновків за результатами досліджень при виконанні курсового проекту, повноти відповідей та здатності аргументовано представляти результати досліджень під час захисту курсового проекту у присутності інших студентів групи, якості і своєчасності оформлення роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: - повнота розкриття теоретичної частини (20 %) - точність розрахунків у розрахунковій частині (20 %) - правильність оцінювання отриманих результатів (20 %) - ефективність здійснення пропонованих заходів для поліпшення показників (10 %) - повнота і обґрунтування відповідей при захисті роботи (20 %) - якість і своєчасність оформлення роботи (10 %)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Партин Г. О. Фінансовий контролінг: навч. посібн. / Г.О. Партин, Р.І. Задерецька. — Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. — 232 с. 2.Терещенко О. О. Фінансовий контролінг: навч. посіб. / О. О. Терещенко, Н. Д. Бабяк ; М-во освіти і науки України, ДВНЗ "Київський нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана". - К. : КНЕУ, 2013. - 407с. 3. Партин Г.О. Управлінський облік: Підручник / Г.О. Партин, А.Г. Загородній, А.І. Ясінська, Т.І. Вознесенська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 340с. Методичне забезпечення Методичні рекомендації до виконання курсового проекту «Бюджетування у корпорації» для здобувачів вищої освіти денної та заочної форм навчання другого (магістерського) рівня вищої освіти (ОПП) спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок» / Укл.: Г.О. Партин. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2023. – 41с. Інформаційні ресурси 1. Віртуальне навчальне середовище Бюджетування у корпорації. – Режим доступу:https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=508 2. Конституція України. Прийнята на п’ятій сесії Верховної Ради України 28 червня 1996 р. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.zakon.rada.gov.ua. 3.Господарський кодекс України від 16.01.2003 р. №436-ІV [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua. 4. Витрати: [Електронний ресурс]: Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 16: затв. М-вом фінансів України 20 жовтня 1999 р. : [за станом на 1 січня 2007 р.] // Законодавство України – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua 5. Дохід [Електронний ресурс] : Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 15, затверджене наказом Міністерства фінансів України від 29.11.1999 № 290 – Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua 6. Офіційний веб - сайт Агентства з розвитку інфраструктури фондового ринку України" [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://smida.gov.ua. 7. Офіційний веб - сайт Державного комітету статистики України- Режим доступу: www, ukrstat. gov.ua 8. Офіційний веб-сайт Верховної Ради України. [Електронний ресурс]. Режим доступу. http://portal.rada.gov.ua 9. Офіційний веб-сайт Міністерства фінансів України. – Режим доступу : http://www.minfin.gov.ua 10. Офіційний веб-сайт Міністерства фінансів України. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.minfin.gov.ua 11. Офіційний веб-сайт Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. – Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua Офіційний веб-сайт Міністерства фінансів України. – Режим доступу : http://www.minfin.gov.ua
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).