Атестаційний екзамен

Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 6.053.00.O.045
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: Відповідно до розподілу годин згідно навчального навантаження
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: перевірка теоретичної, компетентнісної та практичної підготовки здобувачів вищої освіти; демонстрація знань за спеціальністю, навичок практичного застосування теоретичних знань, отриманих за час навчання через систематизацію й аналіз цих знань; демонстрація здатності методичного і практичного вирішення поставлених перед здобувачем конкретних завдань.
Завдання: -Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у певній галузі професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. -Здатність переносити теоретичні знання в площину практики, ефективно виконувати конкретні практичні завдання. - Знання та розуміння предметної області та специфіки професійної діяльності. -Здатність до аналізу та синтезу інформації, подій і фактів на основі використання розумових операцій та форм мислення. -Здатність оперувати категоріально-понятійним апаратом психології.
Результати навчання: -Розуміти закономірності та особливості розвитку і функціонування психічних явищ в контексті професійних завдань. -Здійснювати пошук інформації з різних джерел, у т.ч. з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, для вирішення професійних завдань. -Презентувати результати власних досліджень усно / письмово для фахівців і нефахівців. -Пропонувати власні способи вирішення психологічних задач і проблем у процесі професійної діяльності, приймати та аргументувати власні рішення щодо їх розв’язання. -Взаємодіяти, вступати у комунікацію, бути зрозумілим, толерантно ставитися до осіб, що мають інші культуральні чи гендерно-вікові відмінності. -Відповідально ставитися до професійного самовдосконалення, навчання та саморозвитку. -Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. -Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію. -Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. -Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Загальна психологія - Соціальна психологія - Психодіагностика - Основи психокорекції - Основи психологічного консультування - Практикум з психології особистості
Короткий зміст навчальної програми: Атестаційний екзамен проводиться з метою перевірки теоретичної, компетентнісної і практичної підготовки студентів за білетами, складеними у повній відповідності до навчальних програм, викладених в них результатів навчання та мають теоретичну і практичну частину з окремих освітніх компонентів. Знання теоретичного матеріалу з освітніх компонентів, перш за все професійної підготовки обов’язкової частини та обраних вибіркової частини, перевіряється методом комплексного тестування всього потоку здобувачів за індивідуальними завданнями (письмово).
Опис: - Загальна психологія: Предмет і завдання сучасної психології, методи психології. Людина-особистість як носій психіки і психічного. Багатосистемність і багаторівненвість людської психіки. Біопсихічна підструктура в психологічній структурі особистості. Ментально-психічна підструктура особистості. Інтраіндивідуальна підструктура в психологічній структурі особистості. - Соціальна психологія: Соціально-психологічні проблеми особистості. Спілкування як феномен соціальної психології. Мала група у контексті соціальної психології. Психологія великих соціальних груп і масових явищ. -Психодіагностика: Загальні засади психодіагностики та її психометричні основи. Методи діагностування. Особливості психодіагностування. -Психокорекція: Психологічна корекція як сфера діяльності практичного психолога. Основні напрями в зарубіжній психокорекційній практиці. Методи практичної корекції. Методи поведінкової корекції. Індивідуальна психокорекція. Групова психокорекція. Види корекційних груп. Психокорекція сімейних стосунків. -Психологічне консультування: Сутність психологічного консультування та методичні настанови. Організація консультативної взаємодії та налагодження ефективного контакту. Засоби особистісної презентації та впливу на клієнта. -Практикум з психології особистості: Психодіагностика і психокорекція пізнавальної сфери людини. Консультування людей щодо проблем розвитку інтелекту особистості. Надання практичної психологічної допомоги людям з проблем функціонування їх емоційно-почуттєвої сфери. Надання практичної психологічної допомоги людям з оптимізації функціонування їх мотиваційно-вольової сфери. Надання практичної психологічної допомоги особистості щодо оцінки та розвитку її індивідуальних особливостей та якостей. Надання практичної психологічної допомоги у сфері оптимізації відносин. Надання практичної психологічної допомоги у професійній сфері.
Методи та критерії оцінювання: Формами атестаційного екзамену можуть бути письмова та інтерактивна (з використанням засобів інформаційних дистанційних технологій), або їх поєднання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Результати складання атестаційного екзамену оцінюються за національною («відмінно», «добре», «задовільно» або «незадовільно»), 100-бальною та ЄКТС шкалами. Всі оцінки заносяться у додаток до диплому. Рішення атестаційної комісії про оцінку знань, виявлених при складенні АЕ, а також про присвоєння здобувачам кваліфікації та видання дипломів приймається на закритому засіданні комісії відкритим голосуванням звичайною більшістю голосів членів комісії.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Основи практичної психології / В. Панок, Т. Титаренко, Н. Чепелєва та ін. – К.: Либідь, 1999. – 536 с. 2. Васьківська С.В. Основи психологічного консультування : підруч. / С.В. Васьківська. –2-ге вид. – К.: ніка-Центр, 2011. – 424 с. 3. Кузікова С.Б. Теорія і практика вікової психокорекції : Навч. посібник. – 2-ге вид., стер. – Суми : ВТД: «Університетська книга», 2008. – 384 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).