Менеджмент і маркетинг ЗМІ

Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 7.061.01.M.009
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Мудра Ірина Миколаївна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни “Менеджмент і маркетинг ЗМІ” передбачає формування сучасного управлінського мислення, основ системного керування засобами масової інформації – ухвалення адекватних управлінських рішень на майбутньому місці роботи.
Завдання: - ознайомити з теоретико-методологічною основою менеджменту та маркетингу; - розглянути маркетинг-план медіапідприємства; - навчитися орієнтуватися в маркетингових аспектах функціонування ЗМІ; - вміти проводити маркетингові дослідження; - застосовувати вивчений матеріал для вирішення практичних питань; - правильно оцінювати особливості діяльності ЗМІ.
Результати навчання: оцінювати кількісні, часові та просторові характеристики потенційної аудиторії ЗМІ; орієнтуватися в маркетингових аспектах функціонування ЗМІ; правильно оцінювати особливості діяльності ЗМІ; стратегічно аналізувати та прогнозувати маркетингові проблеми ЗМІ; розробляти і впроваджувати систему маркетингу в мас-медіа; фільтрувати психологічну інформацію, що може створювати загрозу для функціонування мас-медіа.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Преса і ПР; Організація роботи редакції і праці журналіста; Управління і випуск номера газети, журналу.
Короткий зміст навчальної програми: Основні функції і завдання менеджменту в редакціях ЗМІ. Модель редакції ЗМІ і менеджменту. Менеджмент персоналу у редакції ЗМІ. Розподіл праці у редакції мас-медіа. Мотивація роботи журналіста. Інструменти роботи менеджера у редакції ЗМІ. Особливості розв’язання конфліктів у редакції ЗМІ. Організація і проведення нарад, зборів у редакціях мас-медіа. Маркетинг ЗМІ: основні поняття. Маркетингові стратегії ЗМІ. Інструменти маркетингу ЗМІ. Маркетингові дослідження ЗМІ. Збут медіатовару. Просування ЗМІ в Інтернеті. Відділ маркетингу і плани. Контроль маркетингової діяльності.
Опис: Тема 1. Вступ до медіа менеджменту. Тема 2. Модель редакції ЗМІ і менеджмент Тема 3. Менеджмент персоналу у редакції ЗМІ. Тема 4. Мотивація роботи журналіста Тема 5. Інструменти роботи менеджера у редакції ЗМІ Тема 6. Особливості розв’язання конфліктів у редакції ЗМІ. Тема 7. Маркетинг ЗМІ: основні поняття. Тема 8. Маркетингові стратегії ЗМІ. Тема 9. Інструменти маркетингу ЗМІ Тема 10. Маркетингові дослідження ЗМІ Тема 11. Сегментація медіа ринку та позиціонування ЗМІ Тема 12. Збут медіа товару. Тема 13. Відділ маркетингу і плани Тема 14. Просування ЗМІ в Інтернеті Тема 15. Контроль маркетингової діяльності.
Методи та критерії оцінювання: практичне заняття, усне опитування, письмова індивідуальна робота (45%)$ підсумковий контроль (контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (55 %)
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні заняття – 35 Написані матеріали – 5 Залік – 60
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Кузьмін О. Є, Мельник О. Г. Теоретичні та прикладні засади менеджменту: навч. посібник. – Львів: Національний університет “Львівська політехніка”, 2003. 2. Кузьмін О. С., Мельник О. Г. Основи менеджменту: підручник, 2-ге вид. К.: Академвидав, 2007. 3. Осовська Г. В., Осовський О. А. Основи менеджменту. Підручник. – К.: Кондор, 2006. 4. Осавська Г.В., Осавська О. А. Менеджмент організацій: навч. посіб. - К.: Кондор, 2007 5. Охріменко А. Г. Основи менеджменту: навч. посібник. – К.: Центр навчальної літератури, 2006. 6. Скібіцька Л.І., Скібіцький О.М. Менеджмент: навч. посібник. – К.: Центр учбової літератури, 2007. 7. Стадник В. В., Йохна М. А. Менеджмент: підручник. – К.: Академвидав, 2007. 8. Стеченко А. Д., Дука А. П. Словник-довідник з менеджменту. – К.: Федерація профспілок України. Інститут туризму, 1999. 9. Тарнавська Н. П., Пушкар Р. М. Менеджмент: теорія і практика: підручник / Тернопільська академія народного господарства. – Тернопіль: Карт-бланш, 2003. 10. Хміль Ф.І. Основи менеджменту: підручник. – К.: Академвидав, 2007. 11. Яцура В. В., Жук О. П. Менеджмент: навч. посібник. – Львів: Видавничий центр ЛНУ ім. Івана Франка, 2008. 12. Мороз Л.А., Чухрай Н. І. Маркетинг: навч. посібник. – Львів: Інф. видавн. Центр «Інтелект» Державного університету «Львівська політехніка», 1999. 13. Гаркавенко С. С. Маркетинг: підручник. – К.: Лібра, 2006. 14. Бутенко Н. В. Маркетинг: підручник. – К.: Атіка, 2008. 15. Бородкіна Н. О. Маркетинг: навч. посібник. – К.: Кондор, 2007. 16. Луцій О. П. Основи маркетингу. – К., 1998.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).