Електронна апаратура для медичної діагностики

Спеціальність: Мікро- та наносистемна техніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.153.02.E.022
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Напівпровідникова електроніка
Лектор: доктор технічних наук, професор Островський Ігор Петрович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладення дисципліни є : - вивчення базових понять фізики апаратів медичної електронної діагностики стану людини; - вивчення фізичних явищ та ефектів, що є основою роботи та принципу дії сучасних діагностичних приладів в біомедичній електроніці; - ознайомлення з можливостями і перспективою застосування апаратів медичної діагностики в галузі медичної електроніки.
Завдання: В результаті вивчення дисципліни, фахівець повинен знати: - основні базові поняття фізики апаратів медичної електронної діагностики стану людини; - фізичні явища та ефекти, що є основою роботи та принципу дії сучасних діагностичних приладів в медицині; - можливості і перспективи застосування апаратів медичної діагностики в галузі медичної електроніки. Підготовлений фахівець повинен вміти: - сформулювати основні базові поняття фізики та апаратів медичної електронної діагностики; - пояснити фізичні ефекти, що є основою роботи та принципу дії діагностичних приладів в біомедицині; - користуватись діагностичними апаратами медичної діагностики для практичної роботи в галузі біомедичної електроніки, а саме : експлуатації, розробки основних вузлів та модифікації сучасної медичної діагностичної апаратури. Вивчення дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: ЗК4. Здатність проводити досліджень на відповідному рівні. ЗК5. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. фахових: СК3. Здатність аналізувати та синтезувати мікро- та наноелектронні системи різного призначення. ФКС2.1 Здатність розробляти та експлуатувати мікро- та наносистеми біомедичного призначення. ФКС2.3 Здатність аналізувати та синтезувати сенсорні системи діагностичних сигналів та їхнього оброблення
Результати навчання: Р3 Оптимізувати конструкції систем, пристроїв та компонентів мікро- та наносистемної техніки, а також технології їх виготовлення. Р4 Застосовувати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки, а також критичне осмислення сучасних проблем у сфері мікро- та наноелектроніки, для розв’язування складних задач професійної діяльності. Р6 Розробляти вироби та компоненти мікро- та наносистемної техніки, враховуючі вимоги до їх характеристик, технологічні та ресурсні обмеження; використовувати сучасні інструменти автоматизації проектування. Р18.1 Розробляти і експлуатувати мікро- та наносистеми біомедичного призначення. Р18.3 Знати основні методи відбору діагностичних сигналів, аргументувати вибір первинних перетворювачів, методів та систем оброблення діагностичної інформації
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізит: Наноструктури, Сучасні методи досліджень реальної структури матеріалів мікро-наносистемної техніки. кореквізити: Підготовка наукових текстів, презентацій та усних доповідей
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Електронна апаратура для медичної діагностики» спрямована на вивчення здобувачами освіти основ побудови та конструктивних особливостей апаратів медичної електронної діагностики стану людини з використанням пристроїв мікро- та наносистемної техніки.
Опис: Фізичні основи отримання зображень за допомогою радіоізотопів. Детектори випромінювання. Газові детектори. Сцинтіляційні детектори. Напівпровідникові детектори. Апаратура для візуалізації з за допомогою радіоізотопів. Клінічне використання методів радіоізотопної візуалізації. Фізичні основи розповсюдження хвиль і взаємодія з біотканинами. Принципи конструювання систем ультразвукової візуалізації. Ультразвук у клінічній діагностиці. Фізичні основи ядерного магнітного резонансу. Реєстрація і реконструкція ЯМР - зображень. ЯМР- спектроскопія з просторовою локалізацією. ЯМР- апаратура. Клінічне застосування ЯМР – апаратури. Електроенцефалографія мозку Лабораторна діагностика.
Методи та критерії оцінювання: Лекції, практичні та лабораторні заняття – інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний, евристичний метод, метод проблемного викладу, самостійна робота - репродуктивний метод, дослідницький метод
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (30 %); підсумковий контроль (70 %)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Азнакаєв Е.Г. Біомедична інженерія. – К.: Книжкове вид-во НАУ, 2007. – 392с. 2. Доброва В.Є, Тіманюк В.О. – Біофізика та медична апаратура. – К.: ВД «Професіонал», 2006. – 200с. Щербатий А.Й., Поліщук В.М. Медична діагностика. // Рівне, В-во “Укр. Ін форм системи”, 1996 – 92 c. Смердов А., Сторчун Є. Біомедичні вимірювальні перетворювачі. // Львів, “Кольвалія”, 1997. – 112 с. Основи психолого-педагогічної та медичної діагностики дітей із спектром аутистичних порушень. Навчальний посібник / К.О. Островська, І.П. Островський - Львів: Тріада плюс, 2015. – 254 c. K Ostrovska, A Druzhinin, I Ostrovskii, N Liakh-Kaguy. Si nanowires for Delta rhythm generator . Molecular Crystals and Liquid Crystals 2023, 750 (1), 80-86.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).