Спецкурс з наукових досліджень спеціальності

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.01.O.029
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Телекомунікації
Лектор: Кайдан Микола Володимирович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • вміти проводити науково-дослідну роботу зі спеціальності; • вміти пропонувати ідеї, та розв’язувати складні наукові задачі за допомогою різних математичних моделей.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Проектування телекомунікаційних систем та мереж Наукові дослідження та семінари за їх тематикою Супутні і наступні навчальні дисципліни Системне програмування інфокомунікацій Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей Навчально-дослідницька практика
Короткий зміст навчальної програми: І. Мета та ціль проведення науково-дослідної роботи 1. ВСТУП. РОЛЬ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ РОБОТИ В СУЧАСНОМУ СВІТІ. Короткий огляд фактів історії проведення науково-дослідницької роботи. Основні поняття та термінології в науково-дослідницькій роботі зі спеціальності. 2. ОСНОВНІ ЕТАПИ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ РОБОТИ. Планування проведення дослідження. Пошук інформації в наукових джерелах. Визначення стану завершеності отриманих результатів згідно існуючих планів і доцільність розвивати отримані результати та необхідність врахувати нові тенденції розвитку зв’язку. ІІ. Основні процеси науково-дослідної роботи 3. ГЕНЕРУВАННЯ ІДЕЙ. Основні методи генерування ідей та їх характеристики. Генерування ідей з врахування можливого розвитку науки та техніки в найближчі роки. Поява нових відкриттів, технологій та можливих змін вимоги до мережі. Економічна обгрунтованість та доцільність впровадження запропонованих ідей. Вибір теми дослідження. 4. ТЕОРЕТЕЧНА НАУКОВО-ДОСЛІДНА РОБОТА. Види теоретичної науково-дослідницької діяльності. Наукові дослідження по спеціальності на основі існуючих математичних теорій, методик та різних моделей. Впровадження математичних підходів в науковій дослідній роботі по спеціальності. Наукові дослідження за допомогою алгоритмів та їх оцінка. 5. ІМІТАЦІЙНЕ МОДЕЛЮВАННЯ. Методи моделювання для науково-дослідної роботи по спеціальності. Калібрування моделі. Оцінка адекватності моделей. 6. ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ. Види експериментальних досліджень по спеціальності. Планування експерименту. Технічні аспекти проведення експериментальних вимірювань. 7. ОБРОБКА ОТРИМАНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ. Оцінка якості отриманих результатів, визначення їх достовірності. Аналіз отриманих результатів. 8. ВПРОВАДЖЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ. Етапи впровадження отриманих результатів на практиці. ІІІ. Основні математичні моделі та методи, які використовуються в спеціальності 9. ТЕОРІЯ ЙМОВІРНОСТІ. Основні теореми та співвідношення, які використовуються науково-дослідницької роботі по даній спеціальності. Теорія ймовірності в процесі вимірювання. 10. ТЕОРІЯ ПРОГНОЗУВАННЯ. Основні методи прогнозування. Прогнозування та очікування результатів. Фрактали. 11. ОПТИМІЗАЦІЙНІ ЗАДАЧІ. Приклади оптимізації Поняття цільова функція. Лінійне програмування. Транспортна задача. Симплекс метод. Теорія ігор. Нелінійне програмування. Метод множників Лагранжа. Градієнтний метод
Методи та критерії оцінювання: Захист лабораторних робіт у вигляді опитування за оформленими звітами. Екзаменаційний контроль письмова компонента (індивідуальні завдання - теоретичні питання та розв’язок задач), усна компонента (опитування за переліком питань, які підлягають вивченню і виносяться на семестровий контроль). Поточний контроль: виконання та захист лабораторних робіт -40 бали Екзаменаційний контроль: письмова компонента 50; усна компонента 10
Рекомендована література: 1. Головій В.М., Кузькін Є.Ю. Основи наукових досліджень: методологія, організація, оформлення результатів. Навчальний посібник / В.М. Головій, Є.Ю. Кузькін. – Харків: ХІФ УДУФМТ, 2009. – 294 с. 2. Головій В.М. та інш. Основи наукових досліджень: методологія, організація, оформлення результатів. Навчальний посібник / В.М. Головій та інші. – К.: «Хай-Тек Прес», 2010. – 344 с. 3. Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності. Підручник / В.М. Шейко, Н.М. Кушнаренко. – 2-ге вид. перероб. і доп. – К.: Знання-Прес, 2002. – С. 295 с. 4. Математичне моделювання телекомунікаційних систем та мереж[Текст] : навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / Є. М. Чернихівський ;Нац. ун-т «Львів. політехніка». — Львів : Нац. ун-т «Львів. політехніка», 2011.— 270 с. : 5. Математичне програмування : навч. посіб. / О. В. Бех, Т. А. Городня, А. Ф. Щербак. – Львів : Магнолія 2006, 2014. – 200 с.

Спецкурс з наукових досліджень спеціальності

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.02.O.043
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Телекомунікації
Лектор: Кайдан Микола Володимирович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • вміти проводити науково-дослідну роботу зі спеціальності; • вміти пропонувати ідеї, та розв’язувати складні наукові задачі за допомогою різних математичних моделей.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Проектування телекомунікаційних систем та мереж Наукові дослідження та семінари за їх тематикою Супутні і наступні навчальні дисципліни Системне програмування інфокомунікацій Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей Навчально-дослідницька практика
Короткий зміст навчальної програми: І. Мета та ціль проведення науково-дослідної роботи 1. ВСТУП. РОЛЬ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ РОБОТИ В СУЧАСНОМУ СВІТІ. Короткий огляд фактів історії проведення науково-дослідницької роботи. Основні поняття та термінології в науково-дослідницькій роботі зі спеціальності. 2. ОСНОВНІ ЕТАПИ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ РОБОТИ. Планування проведення дослідження. Пошук інформації в наукових джерелах. Визначення стану завершеності отриманих результатів згідно існуючих планів і доцільність розвивати отримані результати та необхідність врахувати нові тенденції розвитку зв’язку. ІІ. Основні процеси науково-дослідної роботи 3. ГЕНЕРУВАННЯ ІДЕЙ. Основні методи генерування ідей та їх характеристики. Генерування ідей з врахування можливого розвитку науки та техніки в найближчі роки. Поява нових відкриттів, технологій та можливих змін вимоги до мережі. Економічна обгрунтованість та доцільність впровадження запропонованих ідей. Вибір теми дослідження. 4. ТЕОРЕТЕЧНА НАУКОВО-ДОСЛІДНА РОБОТА. Види теоретичної науково-дослідницької діяльності. Наукові дослідження по спеціальності на основі існуючих математичних теорій, методик та різних моделей. Впровадження математичних підходів в науковій дослідній роботі по спеціальності. Наукові дослідження за допомогою алгоритмів та їх оцінка. 5. ІМІТАЦІЙНЕ МОДЕЛЮВАННЯ. Методи моделювання для науково-дослідної роботи по спеціальності. Калібрування моделі. Оцінка адекватності моделей. 6. ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ. Види експериментальних досліджень по спеціальності. Планування експерименту. Технічні аспекти проведення експериментальних вимірювань. 7. ОБРОБКА ОТРИМАНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ. Оцінка якості отриманих результатів, визначення їх достовірності. Аналіз отриманих результатів. 8. ВПРОВАДЖЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ. Етапи впровадження отриманих результатів на практиці. ІІІ. Основні математичні моделі та методи, які використовуються в спеціальності 9. ТЕОРІЯ ЙМОВІРНОСТІ. Основні теореми та співвідношення, які використовуються науково-дослідницької роботі по даній спеціальності. Теорія ймовірності в процесі вимірювання. 10. ТЕОРІЯ ПРОГНОЗУВАННЯ. Основні методи прогнозування. Прогнозування та очікування результатів. Фрактали. 11. ОПТИМІЗАЦІЙНІ ЗАДАЧІ. Приклади оптимізації Поняття цільова функція. Лінійне програмування. Транспортна задача. Симплекс метод. Теорія ігор. Нелінійне програмування. Метод множників Лагранжа. Градієнтний метод
Методи та критерії оцінювання: Захист лабораторних робіт у вигляді опитування за оформленими звітами. Екзаменаційний контроль письмова компонента (індивідуальні завдання - теоретичні питання та розв’язок задач), усна компонента (опитування за переліком питань, які підлягають вивченню і виносяться на семестровий контроль). Поточний контроль: виконання та захист лабораторних робіт -40 бали Екзаменаційний контроль: письмова компонента 50; усна компонента 10
Рекомендована література: 1. Головій В.М., Кузькін Є.Ю. Основи наукових досліджень: методологія, організація, оформлення результатів. Навчальний посібник / В.М. Головій, Є.Ю. Кузькін. – Харків: ХІФ УДУФМТ, 2009. – 294 с. 2. Головій В.М. та інш. Основи наукових досліджень: методологія, організація, оформлення результатів. Навчальний посібник / В.М. Головій та інші. – К.: «Хай-Тек Прес», 2010. – 344 с. 3. Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності. Підручник / В.М. Шейко, Н.М. Кушнаренко. – 2-ге вид. перероб. і доп. – К.: Знання-Прес, 2002. – С. 295 с. 4. Математичне моделювання телекомунікаційних систем та мереж[Текст] : навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / Є. М. Чернихівський ;Нац. ун-т «Львів. політехніка». — Львів : Нац. ун-т «Львів. політехніка», 2011.— 270 с. : 5. Математичне програмування : навч. посіб. / О. В. Бех, Т. А. Городня, А. Ф. Щербак. – Львів : Магнолія 2006, 2014. – 200 с.

Спецкурс з наукових досліджень спеціальності

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.03.O.059
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Радіоелектронні пристрої та системи
Лектор: Рицар Богдан Євгенович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: ЗН8. Здатність продемонструвати знання основ професійно-орієнтованих дисциплін спеціальності в області радіоелектронних кіл та схемотехніки, теорії електромагнітного поля, теорії радіоелектронних систем, теорії телекомунікаційних мереж, теорії автоматичного керування, методів аналізу радіоелектронних і телекомунікаційних систем і мереж, процесів конструювання і виробництв, програмування програмно-апаратних систем, адміністрування інформаційних мереж, захисту інформації, інформаційних технологій. ЗН9. Здатність продемонструвати поглиблені знання принаймні в одній з областей радіоелектронних і телекомунікаційних систем і мереж: радіоелектронні системи, телекомунікаційні системи і мережі, інформаційні мереж і зв’язку, технології конструювання та виробництва засобів телекомунікацій, проектування програмно-апаратних систем, розробка програмного забезпечення вбудованих систем, адміністрування інфокомунікаційних мереж. УМ6. Застосування розуміння основних властивостей компонентної бази для забезпечення якості та надійності функціонування телекомунікаційних, радіотехнічних систем і пристроїв. КОМ1. Грамотно застосовувати термінологію галузі телекомунікацій та радіотехніки. АіВ1. Здатність адаптуватися до нових ситуацій та приймати рішення
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни; Супутні і наступні навчальні дисципліни Фізика; Статистична радіотехніка Теорія сигналів; Цифрові методи реалізації радіотехнічних систем Цифрова схемотехніка; Радіотехнічні системи
Короткий зміст навчальної програми: У процесі практичних (лекційних і лабораторних) занять розглядатимуться такі питання: • ознайомлення із сучасними теоретичними основами проектування (синтезом) пристроїв цифрової електроніки, що ґрунтуються на оптимізаційних методах логікового синтезу цифрових пристроїв і систем, це, зокрема, методи міінімізації та функційної декомпозиції на основі заданих даних проектованого цифрового пристрою; ознайомлення з відомими програмними засобами на рівні логікового синтезу цифрових пристроїв і систем та виконання конкретного завдання на їхній основі.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю результатів навчання студентів, які використовуються: а) у процесі поточного контролю – перевірка (з використанням контрольних питань) готовності до виконання лабораторних робіт; б) у процесі семестрового контролю – перевірка відповідей на питання тестового завдання письмової компоненти екзамену та проведення додаткового усного опитування (усної компоненти).
Рекомендована література: 1. David Harris & Sarah Harris, “Digital Design and Computer Architecture”, 2ndEdition, Morgan Kaufman Publishers, 2013. 2. Медведик Ф.Д. Схемотехніка цифрових пристроїв. Одеса, Наука і техніка, 2009, 324 с. 3. Бабич М.П. Комп’ютерна схемотехніка. К., МК-Прес, 2004, 412 с. 4. Схемотехніка електронних систем: У 3 кн. Кн. 2. Цифрова схемотехніка: Підручник / В.І. Бойко, А.М. Гуржій, В.Я. Жуйков та ін. – 2-ге вид., допов. і переробл. – К.: Вища шк., 2004. – 423 с.: іл. 5. Рицар Б.Є. Цифрова техніка. К, НМК Міносвіти України, 1992, 365 с.

Спецкурс з наукових досліджень спеціальності

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.04.O.075
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Радіоелектронні пристрої та системи
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна

Спецкурс з наукових досліджень спеціальності

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.05.O.089
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Електронні засоби інформаційно-комп'ютерних технологій
Лектор: Професор Заячук Дмитро Михайлович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: 1. Розуміння суті і логіки процесу наукового дослідження та його основних напрямків. 2. Розуміння місця наукових досліджень у сучасному суспільстві. 3. Знання методів, що застосовуються на емпіричному та теоретичному рівнях досліджень. 4. Засвоєння навиків проведення наукових досліджень за обраною спеціальністю. 5. Уміння проводити пошук наукової літератури за темою магістерської кваліфікаційної роботи та аналізувати її. 6. Уміння реферувати опрацьовану літературу, робити висновки щодо стану вивченості досліджуваного питання. 7. Розуміння вимог, що ставляться до виконання і написання магістерської кваліфікаційної роботи. 8. Уміння правильно структурувати магістерську кваліфікаційну роботу, формулювати її мету, завдання, об’єкт дослідження, предмет дослідження, новизну отриманих результатів, робити висновки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Відсутні Кореквізити: Відсутні
Короткий зміст навчальної програми: Розглядаються питання, пов’язані з організацією та методикою науково-дослідницької діяльності в процесі виконання магістерської кваліфікаційної роботи – вибір теми дослідження, опрацювання наукової літератури за вибраною темою, визначення об’єкта і предмета дослідження, формулювання його мети і завдань, визначення оптимальних методів і методик дослідження, оформлення результатів наукових пошуків у вигляді магістерської кваліфікаційної роботи.
Методи та критерії оцінювання: Рівень засвоєння навчального матеріалу. Рівень розуміння навчального матеріалу. Відмінно (88 – 100 балів) – студент виконав усі поточні завдання самостійно і отримав у сумі за поточні заняття і підсумковий контроль 88 – 100 % від максимально можливої кількості балів. Добре (71 – 87 балів) – студент виконав 80 % поточних завдань самостійно і отримав у сумі за поточні заняття і підсумковий контроль 71 – 87 % від максимально можливої кількості балів. Задовільно (50 – 70 балів) бали – студент виконав не менше половини поточних завдань самостійно і отримав у сумі за поточні заняття і підсумковий контроль 50 – 70 % від максимально можливої кількості балів.; Незадовільно (менше 50 балів) – студент виконав менше половини поточних завдань і отримав у сумі за поточні заняття і підсумковий контроль менше 50 % від максимально можливої кількості балів.
Рекомендована література: 1. Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності: Підручник. Київ: Знання, 2006. 307 с. 2. Демківський A.B., Безус П.І. Основи методології наукових досліджень: навч. посіб. Київ: Академія муніципального управління, 2012. 276 с. 3. Крушельницька О.В. Методологія та організація наукових досліджень: Навч. посібник. Київ: Кондор, 2003. 192 с.

Спецкурс з наукових досліджень спеціальності

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.06.O.103
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Електронні засоби інформаційно-комп'ютерних технологій
Лектор: Професор Дмитро Заячук
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: 1. Розуміння суті і логіки процесу наукового дослідження та його основних напрямків. 2. Розуміння місця наукових досліджень у сучасному суспільстві. 3. Знання методів, що застосовуються на емпіричному та теоретичному рівнях досліджень. 4. Засвоєння навиків проведення наукових досліджень за обраною спеціальністю. 5. Уміння проводити пошук наукової літератури за темою магістерської кваліфікаційної роботи та аналізувати її. 6. Уміння реферувати опрацьовану літературу, робити висновки щодо стану вивченості досліджуваного питання. 7. Розуміння вимог, що ставляться до виконання і написання магістерської кваліфікаційної роботи. 8. Уміння правильно структурувати магістерську кваліфікаційну роботу, формулювати її мету, завдання, об’єкт дослідження, предмет дослідження, новизну отриманих результатів, робити висновки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Відсутні Кореквізити: Відсутні
Короткий зміст навчальної програми: Розглядаються питання, пов’язані з організацією та методикою науково-дослідницької діяльності в процесі виконання магістерської кваліфікаційної роботи – вибір теми дослідження, опрацювання наукової літератури за вибраною темою, визначення об’єкта і предмета дослідження, формулювання його мети і завдань, визначення оптимальних методів і методик дослідження, оформлення результатів наукових пошуків у вигляді магістерської кваліфікаційної роботи.
Методи та критерії оцінювання: Рівень засвоєння навчального матеріалу. Рівень розуміння навчального матеріалу. Відмінно (88 – 100 балів) – студент виконав усі поточні завдання самостійно і отримав у сумі за поточні заняття і підсумковий контроль 88 – 100 % від максимально можливої кількості балів. Добре (71 – 87 балів) – студент виконав 80 % поточних завдань самостійно і отримав у сумі за поточні заняття і підсумковий контроль 71 – 87 % від максимально можливої кількості балів. Задовільно (50 – 70 балів) бали – студент виконав не менше половини поточних завдань самостійно і отримав у сумі за поточні заняття і підсумковий контроль 50 – 70 % від максимально можливої кількості балів.; Незадовільно (менше 50 балів) – студент виконав менше половини поточних завдань і отримав у сумі за поточні заняття і підсумковий контроль менше 50 % від максимально можливої кількості балів.
Рекомендована література: 1. Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності: Підручник. Київ: Знання, 2006. 307 с. 2. Демківський A.B., Безус П.І. Основи методології наукових досліджень: навч. посіб. Київ: Академія муніципального управління, 2012. 276 с. 3. Крушельницька О.В. Методологія та організація наукових досліджень: Навч. посібник. Київ: Кондор, 2003. 192 с.

Спецкурс з наукових досліджень спеціальності

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.07.O.117
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Теоретична радіотехніка та радіовимірювання
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна

Спецкурс з наукових досліджень спеціальності

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.08.O.131
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Теоретична радіотехніка та радіовимірювання
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна