Основи проєктування біомедичної апаратури

Спеціальність: Біомедична інженерія (інтернет речей)
Код дисципліни: 6.163.03.O.022
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Електронні засоби інформаційно-комп'ютерних технологій
Лектор: Фаст В.М.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: набути навички проєктування друкованих плат радіоелектронної біомедичної апаратури із застосуванням сучасних пакетів автоматизованого проєктування та уміти обґрунтовувати прийняті конструкторські рішення необхідними розрахунками.
Завдання: загальні компетентності: - ЗК 1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. - ЗК 2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. - ЗК 4. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. - ЗК 6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. - ЗК 7. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). - ЗК 8. Здатність приймати обґрунтовані рішення. - ЗК 11. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. фахові компетентності: - ФК 1. Здатність застосовувати пакети інженерного програмного забезпечення для проведення досліджень, аналізу, обробки та представлення результатів, а також для автоматизованого проектування медичних приладів та систем. - ФК 3. Здатність вивчати та застосовувати нові методи та інструменти аналізу, моделювання, проектування та оптимізації медичних приладів і систем. - ФК 4. Здатність забезпечувати технічні та функціональні характеристики систем і засобів, що використовуються в медицині та біології (при профілактиці, діагностиці, лікуванні та реабілітації). - ФК 6. Здатність ефективно використовувати інструменти та методи для аналізу, проектування, розрахунку та випробувань при розробці біомедичних продуктів і послуг. - ФК 7. Здатність планувати, проектувати, розробляти, встановлювати, експлуатувати, підтримувати, технічно обслуговувати, контролювати і координувати ремонт приладів, обладнання та системи для профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, а також пристрої інтернету речей, що використовується в лікарнях і науково-дослідних інститутах.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: • знати основи проектування біомедичних апаратів (БМА), уміти застосовувати системний підхід до конструкторських робіт та реалізовувати ієрархічний принцип у процесі проектування; • знати конструкцію друкованих плат, які використовуються у БМА; • уміти здійснювати розробку конструкції радіоелектронних модулів, застосовуючи САПР; • уміти проводити основні конструкторські розрахунки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Інформатика в біомедичній інженерії. частина 1,2 • Основи комп'ютерної графіки в біомедичній інженерії • Схемотехніка біомедичної апаратури • Компонентна база біомедичної апаратури
Короткий зміст навчальної програми: У курсі викладаються загальні принципи конструювання БМА першого ієрархічного рівня та їх конструкційні особливості із врахуванням вимог технічного завдання, умов експлуатації, використовуючи засоби автоматизованого проєктування.
Опис: Поняття конструкції біомедичних апаратів (БМА). Монтажні плати на діелектричній основі. Їх характеристика, класифікація, Гнучкі комутаційні плати, загальна характеристика. конструкція, особливості та застосування. Конструкторські розрахунки при проектуванні ДП. БМА: класифікація та суть процесу проектування.. Радіоелектронні вузли із застосуванням поверхнево монтованих компонентів. Типові конструкції сучасних БМА. Забезпечення теплового режиму БМА. Захист БМА від дестабілізуючих факторів.
Методи та критерії оцінювання: Усні і письмові опитування в процесі виконання і захисту лабораторних робіт, тестування у ВНС.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: • виконання та захист лабораторних робіт – 45 балів; • тестовий контроль – 55 балів; Підсумковий контроль: залік
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Грачов А.О. Лега Ю.Г. Мельник А.А. Панов Л.І. Конструювання електронно-обчислювальної апаратури на основі поверхневого монтажу: Навч. Посібник. – К.: Кондор. 2005.- 384 с. 2. Конструювання електронних засобів. Механічні структури : довідник / А. А. Єфіменко, В. В. Сімонов. - О. : Політехперіодика, 2009. - 548 c. 3. Кореневский Н.А., Попечителев Е.П., Филист С.А. Проектирование электронной медицинской аппаратуры для диагностики и лечебных воздействий Монография. – Курск: Курск. гор. типография, 1999. – 537 с. 4. Медицинские приборы. Разработка и применение Джон Г. Вебстер, Джон В. Кларк мл., Майкл Р. Ньюман, Валтер Х. Олсон и др –М. Медицинская книга - 2004 г, 720 с. 5. Розроблення конструкції електронного модуля. Методичні вказівки до виконання лабораторної роботи з дисциплін "Автоматизація проектування електронних засобів", для студентів напряму 6.091.001 Електронні апарати / Укл. В.М. Фаст - Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008. - 32 с. 6. Правила виконання схеми електричної принципової радіоелектронного апарата: Методичні вказівки для виконання лабораторних робіт з дисциплін «Основи проектування радіоелектронних апаратів» та «Автоматизоване проектування радіоелектронних апаратів» ля студентів базового напряму 6.050902 «Радіоелектронні апарати» / Укл. В. М. Фаст - Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2015. - 20 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Основи проєктування біомедичної апаратури (курсова робота)

Спеціальність: Біомедична інженерія (інтернет речей)
Код дисципліни: 6.163.03.O.026
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Електронні засоби інформаційно-комп'ютерних технологій
Лектор: Фаст В.М.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Внаслідок виконання курсового проекту студент повинен продемонструвати такі результати навчання: • уміти здійснювати розробку конструкції радіоелектронних модулів, застосовуючи САПР; • уміти проводити основні конструкторські розрахунки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Інформатика в біомедичній інженерії. частина 1,2 • Основи комп'ютерної графіки в біомедичній інженерії • Схемотехніка біомедичної апаратури • Основи проектування біомедичної апаратури, частина 1
Короткий зміст навчальної програми: Монтажні плати на діелектричній основі. Їх характеристика, класифікація, Конструкторські розрахунки при проектуванні ДП. Знати САПР Р-САD та мати навички проектування у ньому.
Методи та критерії оцінювання: • Підсумковий контроль: 100 балів
Рекомендована література: 1. Грачов А.О. Лега Ю.Г. Мельник А.А. Панов Л.І. Конструювання електронно-обчислювальної апаратури на основі поверхневого монтажу: Навч. Посібник. – К.: Кондор. 2005.- 384 с. 2. Розроблення конструкції електронного модуля. Методичні вказівки до виконання лабораторної роботи з дисциплін "Автоматизація проектування електронних засобів", для студентів напряму 6.091.001 Електронні апарати / Укл. В.М. Фаст - Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008. - 32 с. 3. Правила виконання схеми електричної принципової радіоелектронного апарата: Методичні вказівки для виконання лабораторних робіт з дисциплін «Основи проектування радіоелектронних апаратів» та «Автоматизоване проектування радіоелектронних апаратів» ля студентів базового напряму 6.050902 «Радіоелектронні апарати» / Укл. В. М. Фаст - Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2015. - 20 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).