Інноваційні інформаційні технології

Спеціальність: Проектування та адміністрування інформаційних комунікаційних мереж
Код дисципліни: 7.126.02.O.001
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Телекомунікації
Лектор: д.т.н., доцент Максимюк Тарас Андрійович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування та розвиток загальних і професійних компетентностей з питань розвитку та впровадження інноваційних інформаційних технологій, а також формування науково-дослідної креативності з точки зору розроблення нових прикладних застосувань інноваційних інформаційних технологій в різних соціальних та економічних сферах.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ІНТ Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері ІСТ при здійсненні професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій, та характеризується невизначеністю умов і вимог. ЗК1 Здатність застосовувати навички аналітичного та критичного мислення для вирішення проблем у сфері інформаційно-комунікаційних технологій, у тому числі в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог. ЗК2 Здатність використовувати іноземні мови у професійній діяльності. ЗК3 Здатність ефективно спілкуватись та співпрацювати з колегами, кінцевими користувачами чи керівництвом, переконливо висловлювати свої думки щодо поточних чи майбутніх завдань, як письмово, так і усно. ЗК4 Здатність виконувати управлінські функції, забезпечувати професійний розвиток підлеглих. ЗК5 Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт у сфері інформаційно-комунікаційних технологій. фахові компетентності: ФК1 Здатність визначати інформаційно-комунікаційні технології, які мають стратегічне значення для організацій або підприємств і можуть бути застосовані для вирішення існуючих, нових або потенційних проблем підприємств, установ та організацій, а також управляти впровадженням цих технологій. ФК3 Здатність проектувати корпоративні інформаційні системи з урахуванням особливостей бізнес-архітектури, архітектури інформації, прикладних систем, технологічної архітектури для об’єднання і синхронізації функціональних і бізнес-потреб організації з можливостями інформаційних технологій в умовах підвищення їх складності, неповної / недостатньої інформації та суперечливих вимог. ФК4 Здатність розробляти математичні моделі об’єктів і процесів інформатизації, розробляти та використовувати математичні та комп’ютерні моделі у наукових дослідженнях, використовуючи методи формального опису систем, математичної логіки, моделювання та системного аналізу. ФК5 Здатність розробляти та впроваджувати сховища даних, використовувати методи інтелектуального аналізу великих масивів даних для підтримки прийняття рішень в організації. ФК6 Здатність розробляти та використовувати елементи віртуальної та доповненої реальності, інтернету речей, а також хмарних сервісів при створенні та використанні інформаційно-комунікаційних технологій в організаціях та на підприємствах.
Результати навчання: ПР01 Аналізувати, порівнювати, оцінювати інформацію, пояснювати та аргументувати свою думку з питань, що стосуються інформаційно-комунікаційних технологій, у тому числі в умовах неповної / недостатньої інформації та суперечливих вимог. ПР02. Уміти спілкуватись іноземною мовою в науковій, виробничій та соціально-суспільній сфері діяльності. ПР03 Пояснювати, допомагати, обговорювати завдання, співпрацювати з колегами, кінцевими користувачами чи керівництвом як письмово, так і усно. ПР05 Аналізувати стан виконання робіт у сфері ІСТ, визначати джерела відхилень, розробляти та впроваджувати коригуючі дії з урахуванням характеристик виконавців та організаційних потреб і можливостей. ПР07 Обґрунтовувати вибір окремих технічних та програмних рішень з урахуванням їх взаємодії та потенційного впливу на вирішення організаційних проблем, організовувати їх впровадження та використання. ПР08 Формулювати вимоги до архітектури, проектування, впровадження та застосування інформаційних систем на основі особливостей функціонування організації. ПР09 Досліджувати різні складові організаційної архітектури (бізнес-архітектуру, архітектуру інформації, прикладних систем, технологічну архітектуру). ПР10 Проектувати сервіс-орієнтовану інформаційну архітектуру підприємства у відповідності з потребами організації та можливостями інформаційних технологій в умовах підвищення їх складності, неповної / недостатньої інформації та суперечливих вимог. ПР11 Розробляти моделі інформаційних процесів, систем різного класу за допомогою методів моделювання, формалізації, алгоритмізації і реалізації моделей за допомогою сучасних комп’ютерних засобів. ПР12 Проводити обчислювальні експерименти з використанням техніки імітаційного моделювання, планувати проведення експериментів і обробляти їх результати. ПР13 Проектувати, організовувати впровадження, використання та підтримку інтелектуальних інформаційних систем різного роду на основі аналізу організаційних потреб та можливостей. ПР14 Розробляти і використовувати сховища даних, здійснювати інтелектуальний аналіз неструктурованих даних для підтримки прийняття рішень та прогнозування. ПР15 Розробляти та впроваджувати елементи віртуальної та доповненої еальності, інтернету речей, а також хмарних сервісів в діяльність підприємств та організацій. ПР17 Планувати та реалізовувати проекти у сфері імплементації інформаційно-комунікаційних технологій на основі принципів, методів та інструментів управління проектами, у тому числі на основі гнучких методів управління проектами. КОМ 1 Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською). КОМ 2 Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. АіВ 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни: 1. Мережеві інформаційно-комунікаційні технології 2. Проектування та розгортання інформаційно-комунікаційних мереж 3. Керування інфраструктурою та конфігурацією інформаційно-комунікаційних систем
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна присвячена вивченню сучасних інформаційних систем та технологій, таких як Інтернет речей, штучний інтелект, блокчейн, віртуальна та доповнена реальність, технології зв’язку 5G/6G, хмарні технології, а також ряду інших технологій. В результаті навчання студенти матимуть змогу створювати прикладні застосування сучасних інформаційних технологій та інновацій, в різноманітні сфери життєдіяльності.
Опис: 1. Мета і завдання навчальної дисципліни. Рекомендована методика вивчення і засвоєння навчального матеріалу. Форми і методи контролю. 2. Тенденції розвитку сучасних інформаційних технологій та основні напрямки та тренди інноваційних технічних рішень 3. Розвиток інноваційних технологій мобільного зв’язку 5G/6G 4. Архітектура систем Інтернет речей та методи реалізації інноваційних прикладних застосувань 5. Інноваційні технології хмарних та граничних обчислень в сучасних прикладних застосуваннях. 6. Інноваційні програмно-апаратні засоби для віртуальної та доповненої реальності. 7. Методи та засоби реалізації інноваційних систем на основі штучного інтелекту. 8. Основи технології блокчейн та її інноваційні застосування. 9. Перспективи технології блокчейн та методів штучного інтелекту для їх застосування в інноваційних системах на основі Інтернету речей
Методи та критерії оцінювання: 1) Захист лабораторних робіт – проводиться усному форматі, в результаті якого студент повинен підтвердити самостійність виконання лабораторної роботи та достатній рівень теоретичних знань та практичних навичок. В результаті правильної відповіді на всі питання студент отримує 5 балів. Екзаменаційний контроль складається із двох компонент: 1) письмова – проводиться у письмовому вигляді та містить питання розділені на 3 рівні складності. Перший рівень є тестовим, другий – потребує стислої відповіді на запитання, третій – потребує детального пояснення та обґрунтування. 2) усна – проводиться у формі опитування, де студент дає відповіді на будь-які питання в межах лекційного матеріалу та лабораторних робіт.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 40 балів Екзаменаційна робота - 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. С. Грингард. Інтернет речей, Книжковий Клуб "Клуб Сімейного Дозвілля", 2018, 176 с. 2. Ahmed Banafa, "IoT, AI and Blockchain: Catalysts for Digital Transformation," in Secure and Smart Internet of Things (IoT): Using Blockchain and AI , River Publishers, 2018, pp.113-120. 3. Stijn Van Hijfte, Blockchain Platforms: A Look at the Underbelly of Distributed Platforms , Morgan & Claypool, 2020. 4. Donna L. Hudson; Maurice E. Cohen, "Artificial Intelligence," in Neural Networks and Artificial Intelligence for Biomedical Engineering , IEEE, 2000, pp.129-129, doi: 10.1109/9780470545355.part2. 5. Sen Lin; Zhi Zhou; Zhaofeng Zhang; Xu Chen; Junshan Zhang, Edge Intelligence in the Making: Optimization, Deep Learning, and Applications , Morgan & Claypool, 2020. 6. Herbert L. Roitblat, "Algorithms Are Not Enough: Creating General Artificial Intelligence," in Algorithms Are Not Enough: Creating General Artificial Intelligence , MIT Press, 2020, pp.1-7. 7. Stanislav Stankovic, Virtual Reality and Virtual Environments in 10 Lectures , Morgan & Claypool, 2015. 8. Erik Brynjolfsson; Adam Saunders, "Incentives for Innovation in the Information Economy," in Wired for Innovation: How Information Technology Is Reshaping the Economy , MIT Press, 2009, pp.91-107.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Інноваційні інформаційні технології (курсова робота)

Спеціальність: Проектування та адміністрування інформаційних комунікаційних мереж
Код дисципліни: 7.126.02.O.006
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Телекомунікації
Лектор: д.т.н., доцент Максимюк Тарас Андрійович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою курсової роботи є поглиблення теоретичних знань, і практичних навиків, набутих під час вивчення теоретичних та практичних курсів з операційних середовищ телекомунікаційних та інформаційних мереж, вивчення принципів побудови мережевих операційних систем; отримання навиків адміністрування мережених серверів; оволодіння сучасними методами наукових досліджень, здобуття навиків самостійного пошуку необхідних даних у літературі, збору та обробки матеріалів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ІНТ Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері ІСТ при здійсненні професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій, та характеризується невизначеністю умов і вимог. ЗК1 Здатність застосовувати навички аналітичного та критичного мислення для вирішення проблем у сфері інформаційно-комунікаційних технологій, у тому числі в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог. ЗК2 Здатність використовувати іноземні мови у професійній діяльності. ЗК3 Здатність ефективно спілкуватись та співпрацювати з колегами, кінцевими користувачами чи керівництвом, переконливо висловлювати свої думки щодо поточних чи майбутніх завдань, як письмово, так і усно. ЗК4 Здатність виконувати управлінські функції, забезпечувати професійний розвиток підлеглих. ЗК5 Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт у сфері інформаційно-комунікаційних технологій. фахові компетентності: ФК1 Здатність визначати інформаційно-комунікаційні технології, які мають стратегічне значення для організацій або підприємств і можуть бути застосовані для вирішення існуючих, нових або потенційних проблем підприємств, установ та організацій, а також управляти впровадженням цих технологій. ФК3 Здатність проектувати корпоративні інформаційні системи з урахуванням особливостей бізнес-архітектури, архітектури інформації, прикладних систем, технологічної архітектури для об’єднання і синхронізації функціональних і бізнес-потреб організації з можливостями інформаційних технологій в умовах підвищення їх складності, неповної / недостатньої інформації та суперечливих вимог. ФК4 Здатність розробляти математичні моделі об’єктів і процесів інформатизації, розробляти та використовувати математичні та комп’ютерні моделі у наукових дослідженнях, використовуючи методи формального опису систем, математичної логіки, моделювання та системного аналізу. ФК5 Здатність розробляти та впроваджувати сховища даних, використовувати методи інтелектуального аналізу великих масивів даних для підтримки прийняття рішень в організації. ФК6 Здатність розробляти та використовувати елементи віртуальної та доповненої реальності, інтернету речей, а також хмарних сервісів при створенні та використанні інформаційно-комунікаційних технологій в організаціях та на підприємствах.
Результати навчання: ПР01 Аналізувати, порівнювати, оцінювати інформацію, пояснювати та аргументувати свою думку з питань, що стосуються інформаційно-комунікаційних технологій, у тому числі в умовах неповної / недостатньої інформації та суперечливих вимог. ПР02. Уміти спілкуватись іноземною мовою в науковій, виробничій та соціально-суспільній сфері діяльності. ПР03 Пояснювати, допомагати, обговорювати завдання, співпрацювати з колегами, кінцевими користувачами чи керівництвом як письмово, так і усно. ПР05 Аналізувати стан виконання робіт у сфері ІСТ, визначати джерела відхилень, розробляти та впроваджувати коригуючі дії з урахуванням характеристик виконавців та організаційних потреб і можливостей. ПР07 Обґрунтовувати вибір окремих технічних та програмних рішень з урахуванням їх взаємодії та потенційного впливу на вирішення організаційних проблем, організовувати їх впровадження та використання. ПР08 Формулювати вимоги до архітектури, проектування, впровадження та застосування інформаційних систем на основі особливостей функціонування організації. ПР09 Досліджувати різні складові організаційної архітектури (бізнес-архітектуру, архітектуру інформації, прикладних систем, технологічну архітектуру). ПР10 Проектувати сервіс-орієнтовану інформаційну архітектуру підприємства у відповідності з потребами організації та можливостями інформаційних технологій в умовах підвищення їх складності, неповної / недостатньої інформації та суперечливих вимог. ПР11 Розробляти моделі інформаційних процесів, систем різного класу за допомогою методів моделювання, формалізації, алгоритмізації і реалізації моделей за допомогою сучасних комп’ютерних засобів. ПР12 Проводити обчислювальні експерименти з використанням техніки імітаційного моделювання, планувати проведення експериментів і обробляти їх результати. ПР13 Проектувати, організовувати впровадження, використання та підтримку інтелектуальних інформаційних систем різного роду на основі аналізу організаційних потреб та можливостей. ПР14 Розробляти і використовувати сховища даних, здійснювати інтелектуальний аналіз неструктурованих даних для підтримки прийняття рішень та прогнозування. ПР15 Розробляти та впроваджувати елементи віртуальної та доповненої еальності, інтернету речей, а також хмарних сервісів в діяльність підприємств та організацій. ПР17 Планувати та реалізовувати проекти у сфері імплементації інформаційно-комунікаційних технологій на основі принципів, методів та інструментів управління проектами, у тому числі на основі гнучких методів управління проектами. КОМ 1 Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською). КОМ 2 Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. АіВ 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни: 1. Мережеві інформаційно-комунікаційні технології 2. Проектування та розгортання інформаційно-комунікаційних мереж 3. Керування інфраструктурою та конфігурацією інформаційно-комунікаційних систем
Короткий зміст навчальної програми: Курсовий проект спрямований на вивчення сучасних інформаційних систем та технологій, таких як Інтернет речей, штучний інтелект, блокчейн, віртуальна та доповнена реальність, технології зв’язку 5G, хмарні технології, а також ряду інших технологій. В результаті навчання студенти матимуть змогу проектувати сучасні інформаційні системи з використанням інноваційних технологій. Пояснювальна записка до курсового проекту повинна містити текстовий та ілюстраційний матеріал. Термін виконання проекту – один семестр (16 тижнів). Нормативний час, який виділяється студенту для виконання роботи, становить 60 годин.
Опис: 1. Ознайомлення з завданням, методологією виконання курсового проекту та уточнення варіанту завдання 2. Загальна характеристика проектованої інформаційної системи 3. Обґрунтування інноваційних технологій, необхідних для реалізації запропонованої інформаційної системи 4. Опис методів та засобів, що використовуються, середовища розробки, та окремих компонентів системи, що розгортається 5. Написання програмного забезпечення, що використовується для розробки системи. 6. Опис циклу функціонування інформаційної системи 7. Розроблення рекомендацій щодо впровадження розроблених у курсовому проекті рішень 8. Захист курсового проекту
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль у формі перевірки викладачем частин курсового проекту згідно з описом етапів виконання курсового проекту. 2. Підсумковий контроль у формі захисту курсового проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 40 балів Захист курсового проекту - 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. С. Грингард. Інтернет речей, Книжковий Клуб "Клуб Сімейного Дозвілля", 2018, 176 с. 2. Ahmed Banafa, "IoT, AI and Blockchain: Catalysts for Digital Transformation," in Secure and Smart Internet of Things (IoT): Using Blockchain and AI , River Publishers, 2018, pp.113-120. 3. Stijn Van Hijfte, Blockchain Platforms: A Look at the Underbelly of Distributed Platforms , Morgan & Claypool, 2020. 4. Donna L. Hudson; Maurice E. Cohen, "Artificial Intelligence," in Neural Networks and Artificial Intelligence for Biomedical Engineering , IEEE, 2000, pp.129-129, doi: 10.1109/9780470545355.part2. 5. Sen Lin; Zhi Zhou; Zhaofeng Zhang; Xu Chen; Junshan Zhang, Edge Intelligence in the Making: Optimization, Deep Learning, and Applications , Morgan & Claypool, 2020. 6. Herbert L. Roitblat, "Algorithms Are Not Enough: Creating General Artificial Intelligence," in Algorithms Are Not Enough: Creating General Artificial Intelligence , MIT Press, 2020, pp.1-7. 7. Stanislav Stankovic, Virtual Reality and Virtual Environments in 10 Lectures , Morgan & Claypool, 2015. 8. Erik Brynjolfsson; Adam Saunders, "Incentives for Innovation in the Information Economy," in Wired for Innovation: How Information Technology Is Reshaping the Economy , MIT Press, 2009, pp.91-107.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).