Глобальна інформаційна інфраструктура

Спеціальність: Системне адміністрування телекомунікаційних мереж
Код дисципліни: 7.172.02.O.001
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Телекомунікації
Лектор: к.т.н., доцент кафедри телекомунікацій Пиріг Юлія Володимирівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів загальних знань механізмів функціонування сучасних мереж зв’язку, набуття умінь користування концептуальними принципами побудови мереж, отримання навичок для розв’язування реальних задач, які виникають під час експлуатації та модернізації існуючих мереж.
Завдання: Загальні компетентності: - Здатність розв’язувати складні дослідницькі та розробницькі задачі під час професійної діяльності у галузі електроніки та телекомунікацій, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог, наявністю інноваційної складової і передбачають застосування загальних та спеціальних природничих та технічних знань, теорій та методів. - Здатність удосконалювати й розвивати свій інтелектуальний і культурний рівень, будувати траєкторію професійного розвитку й кар’єри. - Здатність вчитися й оволодівати сучасними новими знаннями, як у колективі, так і самостійно. - Здатність формулювати чи виявляти сутність наукової чи практичної проблеми у професійній сфері, знаходити адекватні шляхи її розв’язання. - Здатність генерувати нові ідеї й нестандартні підходи до їх реалізації (креативність). - Здатність приймати управлінські рішення, оцінювати їх можливі наслідки й брати відповідальність за результати своєї діяльності та команди. - Здатність досліджувати проблему з використанням системного аналізу, синтезу та інших методів. - Здатність аналізувати , верифікувати, оцінювати повноту інформації в ході професійної діяльності, при необхідності доповнювати й синтезувати відсутню інформацію й працювати в умовах невизначеності. - Здатність вести професійну, у тому числі науково-дослідну діяльність у міжнародному середовищі. - Здатність до пошку, оброблення та критичного аналізу інформації із різних джерел. Фахові компетентності: - Знання теорій та методів проєктування сучасних телекомунікаційних систем та мереж. - Здатність оцінювати рівень існуючих технологій у галузі професійної діяльності, ефективності технічних рішень та можливості виникнення об’єктів права інтелектуальної діяльності. - Уміння формувати програми дослідження, аналізу, оцінювання, прогнозування та розвитку об’єктів своєї профсійної діяльності, оцінювання можливостей, які принесе впровадження інновацій.
Результати навчання: ПР1. Застосовувати знання фундаментальних і природничих наук, системного аналізу та технологій моделювання, стандартних алгоритмів та дискретного аналізу, теорій та методів при розв’язанні задач проєктування радіотехнічних та телекомунікаційних систем та мереж. ПР 2. Використовувати знання сучасних інформаційних систем та технологій, навички програмування, технології безпечної роботи в комп’ютерних мережах, метожди створення баз даних та інтернет-ресурсів, технології розроблення алгоритмів і комп’ютерних програм мовами високого рівня із застосуванням об’єктно-орієнованого програмування для розв’язування спеціалаізованих задач та практичних проблем у галузі телекомунікацій та радіотехніки. ПР 3. Аргументувати вибір програмних та технічних засобів для створення телекомунікаційних та радіотехнічних систем на основі аналізу їх властивостей, призначення і технічних характеристик з урахуванням вимог до системи і експлуатаційних умов; мати навички налагодження та тестування програмних і технічних заосбів телекомунікаційних та радіотехнічних систем та мереж ПР 4. Знання технологій побудови та функціонування систем та мереж мобільного зв’язку 3-6 поколінь у обсязі, достатньому для їх розрахунку та планування. ПР 6. Знання основ інформаційної безпеки телекомунікаційних та радіотехнічних систем ПР 9. Здатність працювати в команді та презентувати результати своєї діяльності ПР 10. Розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, вимоги охорони праці, виробничої санітарії, пожежної безпеки та існуючих державних і закордонних стандартів під час формування технічних завдань та рішень ПР 11. Демонструвати вміння розробляти техніко-економічне обгрунтування розроблення інформаційних систем та технологій та вміти оцінювати еконрмічну ефективність їх впровадження. КОМ 1. Уміння спілкуватись на різних рівнях комунікацій, включаючи усну і письмову комунікацію українською мовою та однією із іноземних мов (англійською, німецькою, французькою, іспанською) , зокрема уяснити поставлені завдання, сформулювати оцінку можливості його виконання, задати запитання та висловити зауваження, доповісти про результати роботи, зробити публічний виступ / презентацію тощо. КОМ 2. Здатність використовувтаи різноманітні методи та засоби комунікацій, зокрема передових інформаційних технологій у професійному та соціальному спілкуванні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни: Проєктування телекомунікаційних систем та мереж Побудова та протоколи гетерогенних мереж мобільного зв’язку
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна присвячена: - вивченню основних принципів побудови та технологій Глобальної інформаційної інфраструктури; - розробці та оптимізації моделей телекомунікаційних та інформаційних мереж Національної інформаційної інфраструктури України; - проектуванню нових та модернізації існуючих мереж. Студент повинен навчитися орієнтуватись у глобальних процесах розвитку інформаційних інфраструктур, використовувати концептуальні принципи побудови мереж під час створення та оптимізації сучасних телекомунікаційних та інформаційних мереж.
Опис: Назви лекційних тем: - Глобальна інформаційна інфраструктура (ГІІ).Європейська інформаційна інфраструктура. Цілі, завдання, терміни. - Проспект стандартів (атлас технологій) ГІІ. Атрибути. - Global information infrastructure – General (ITU-T Y.110) Принципи та підходи до формування Глобальної інфраструктури - Global information infrastructure – General Information communication architecture (ч. 1) - Global information infrastructure – General Information communication architecture (ч. 2) - Особливості побудови та функціонування cloud мереж - Особливості побудови та функціонування програмно-керованих мереж (SDN) - Принципи функціонування та інтеграції Google GII
Методи та критерії оцінювання: Захист практичних робіт у вигляді опитування за оформленими звітами. Екзаменаційний контроль (письмова компонента – розширені відповіді на запитання, усна компонента – опитування за переліком питань, які підлягають вивченню і виносяться на семестровий контроль.)
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання та захист практичних робіт– 30 балів, письмова компонента екзамену - 50 балів, усна компонента екзамену- 30 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Нікітюк Л.А. Архітектура інформаційних мереж: Навч. Посібник/ За ред. М.В. Захарченка – Одеса: УДАЗ ім. О.С.Попова, 2000. – 60 с. 2. Ушенко Ю.О., Негрич А.Л., Галочкін О.В. Глобальна інформаційна інфраструктура інфокомунікаційних мереж та систем : Навчальний посібник. Чернівці, 2021, 224 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Глобальна інформаційна інфраструктура (курсова робота)

Спеціальність: Системне адміністрування телекомунікаційних мереж
Код дисципліни: 7.172.02.O.006
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Телекомунікації
Лектор: к.т.н. Шпур Ольга Миколаївна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою курсової роботи є поглиблення теоретичних знань і практичних навиків, набутих під час вивчення теоретичних та практичних курсів шляхом здійснення аналізу та розрахунку елементів інфраструктури гетерогенної мережі.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ІНТ Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі телекомунікацій, радіоелектроніки та електронної техніки або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів проектування програмних платформ телекомунікацій та характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. ЗК3. Здатність формулювати чи виявляти сутність наукової чи практичної проблеми у професійній сфері, знаходити адекватні шляхи її розв’язання; ЗК4. Здатність генерувати нові ідеї й нестандартні підходи до їх реалізації (креативність); ЗК13. Здатність та уміння адаптуватися та працювати у нових ситуаціях фахові компетентності: ФК2. Знання теорій та методів проектування сучасних телекомунікаційних систем та мереж ФК8. Знання основних специфікацій та нормативних документів з проектування та експлуатації радіотехнічних та телекомунікаційних систем і їх елементів ФК9. Здатність проектувати радіотехнічні та телекомунікаційні системи відповідно до діючих специфікацій та інших нормативних документів
Результати навчання: ЗН5. Знання протоколів та методів побудови інфокомунікаційних мереж в обсязі, достатньому для здійснення професійної діяльності УМ8. Уміння проводити дослідження у галузі інформаційних мереж зв'язку в обсязі, достатньому для виявлення закономірностей їх поведінки та підвищення ефективності їх функціонування АіВ1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення АіВ3. 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вбудовані системи Інфокомунікаційні мережі Операційні системи Практикум з розробки програмних платформ інформаційно-комунікаційних систем
Короткий зміст навчальної програми: Курсова робота покликана сформувати і розвинути вміння та навички проектування і розробки розподілених інформаційних систем. Пояснювальна записка до курсової роботи повинна містити текстовий та ілюстраційний матеріал. Термін виконання проекту – один семестр (16 тижнів). Нормативний час, який виділяється студенту для виконання роботи, становить 60 годин.
Опис: Дисципліна присвячена вивченню: - вивченню основних принципів побудови та технологій інфокомунікаційних мереж; - побудові структури гетерогенної мережі; - створенню доступу існуючої мережі до Сloud; - аналізу та розрахунку елементів мережевої інфраструктури.
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль у формі перевірки викладачем частин курсової роботи згідно з описом етапів виконання курсової роботи. 2. Підсумковий контроль у формі захисту курсової роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Поточний контроль у формі перевірки викладачем частин курсового проекту (курсової роботи) згідно з описом етапів виконання курсового проекту (курсової роботи) (45%). 2. Перевірка тексту і графічної частини курсової роботи на академічну доброчесність (15%) 3. Підсумковий контроль у формі захисту курсового проекту (курсової роботи).(40%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Andrew S. Tanenbaum, Maarten Van Steen, "Distributed Systems: principles and paradigms" (2nd edition). 2. Coulouris et а1., Distributed Systems — Concepts and Design. 3. Chow and Johnson, Distributed Operating Systems and Algorithms 4. Mullender, Distributed Systems, 2nd ed. 5. Verissimo and Rodrigues, Distributed Systems for Systems Architects 6. https://habrahabr.ru/post/185636/ 7. http://citforum.ck.ua/database/kbd96/45.shtml 8. http://www.inf.ed.ac.uk/teaching/courses/ds/coursework.pdf 9. https://www.overleaf.com/articles/assessed-coursework-rmi-and-udp/gwdqpdfbynhp/viewer.pdf
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).