Професійна та цивільна безпека

Спеціальність: Телекомунікаційні системи та мережі
Код дисципліни: 7.172.08.M.14
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Цивільна безпека
Лектор: Корж Галина Іванівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: ІНТ Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, під час професійної діяльності у галузі електроніки та телекомунікацій або в процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів електроніки та телекомунікацій. ЗК1. Здатність діяти із соціальною відповідальністю та громадянською свідомістю. ЗК6. Здатність до абстрактного та системного мислення, здатність до аналізу і синтезу. ЗК11. Здатність формувати презентації, звіти, технічну документацію з використанням сучасних інформаційних технологій. ЗК16. Розуміння основних екологічних засад, орієнтація на збереження навколишнього середовища, зокрема, оцінювання екологічних наслідків впливу електромагнітного випромінювання та технологічних речовин. Здатність організовувати роботу відповідно до вимог безпеки життєдіяльності й охорони праці. ФК10.Базові уявлення про призначення та принципи побудови транспортних телекомунікаційних мереж. КОМ1.Здатність до письмової та усної комунікації українською та іноземними мовами . КОМ2. Здатність використання різноманітних методів комунікації, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях. КОМ3.Здатність до ділових комунікацій у професійній сфері, а саме вести дискусію та викладати основи професійних знань в телекомунікаціях та радіотехніці, знання основ ділового спілкування, навички роботи в команді. АіВ2.Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. АіВ3.Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи охорони праці Безпека життєдіяльності
Короткий зміст навчальної програми: Заходи охорони праці при роботі з комп’ютерною технікою Ергономіка та організація робочого місця, обладнаного комп’ютерною технікою. Санітарно-гігієнічні вимоги до приміщень з комп’ютерною технікою. Вимоги до електробезпеки та пожежної безпеки в приміщеннях з комп’ютерною технікою. Техніка безпеки на об’єктах галузі Вимоги безпеки до технологічного обладнання та виробничих процесів. Організація електробезпеки в галузі телекомунікацій. Захист при: - проведенні електричних випробувань, вимірювань настроювань апаратури та обладнання; - при експлуатації переносних приладів для вимірювання електричних параметрів кабельних і повітряних мереж; - при експлуатації переносних електроустановок; - при будівництві, ремонті кабельних і повітряних мереж зв’язку; - при прокладці і монтажі кабелів зв’язку; - при роботах на кабелях зв’язку, на які впливають електрифіковані мережі змінного струму; - при обладнанні і експлуатації підприємств зв’язку; - на передавальних і приймальних центрах; - на радіотрансляційних вузлах; - у приміщенні з відеодисплейним терміналом. Організаційні і технічні заходи електробезпеки на стадії експлуатації (персонал, навчання, види робіт, оформлення робіт і т.ін.), класифікація приміщень з електробезпеки. Пожежна безпека (класифікація зон і приміщень з вибухо- і пожежобезпеки. Блискавкозахист, види блискавкозахисту, розробка системи блискавкозахисту для об’єктів галузі, захист від вторинних проявів блискавки. Оцінка на відповідність устаткування пожежним та вибуховим характеристикам оточуючого виробничого середовища.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (40%): письмові звіти з практичної розрахунково-графічної роботи • Підсумковий контроль (60%, диференційований залік): тестування
Рекомендована література: 1) Ткачук К. Н., Халімовський М. О., Зацарний В. В. та ін. Основи охорони праці: Підручник. – 2-ге вид., допов. і перероб. – К.: Основа, 2006. – 444 с. 2) Протоєрейський О. С, Запорожець О. І. Охорона праці в галузі: Навч. посіб. – К.: Книжкове вид-во НАУ, 2005. – 268 с. 3) Основи охорони праці: Підручник / За ред. проф. В.В.Березуцького – Х.: Факт, 2005. – 480 с. 4) Аветисян В.Г., Сенчихін Ю.М., Куліш Ю.О. и др. – К.: Основа – 2006. Рятувальні роботи при надзвичайних ситуаціях. Частина 1: Навчальний посібник. 5) О.П. Депутат, І.В. Коваленко. Цивільна оборона. Львів „Афіша” – 2000. 6) Васійчук В.О., Гончарук В.Є., Качан С.І., Мохняк С.М., Основи цивільного захисту:Навч. Посібник/Львів, 2010 -384с. 7) Третьяков О.В., Зацарний В.В., Безсонний В.Л. Охорона праці: Навчальний посібник з тестовим комплексом на CD/ за ред. К.Н. Ткачука. – К.: Знання, 2010. – 167 с. 8) Гогіташвілі Г. Г., Карчевські Є.-Т., Лапін В. М. Управління охороною праці та ризиком за міжнародними стандартами: Навч. посіб. – К.: Знання, 2007. – 367 с. 9) Катренко Л.А., Кіт Ю.В., Пістун І. П. Охорона праці. Курс лекцій. Практикум: Навч. посіб. – Суми: Університетська книга, 2009. – 540 с. 10) Березюк О. В., Лемешев М. С. Охорона праці в галузі радіотехніки: Навч. посіб. – Вінниця: ВНТУ, 2009. – 159 с. 11) Батлук В. А. Охорона праці в галузі телекомунікацій: Навч. посіб. – Львів: Афіша, 2003. – 320 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).