Дослідження і оцінка прохідності повноприводних автомобілів
Автор: Хома Віталій Васильович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Колісні та гусеничні транспортні засоби
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Хома В.В., Крайник Л.В. (керівник). Дослідження і оцінка прохідності повнопривідних автомобілів. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація Прохідністю називається експлуатаційна властивість, що характеризує можливість руху автомобіля в погіршених дорожних умовах, по бездоріжжю і при доланні різних перешкод. Об’єкти дослідження: • повноприводні легкові автомобілі: ВАЗ-21214 та УАЗ-31514; • повноприводні вантажні автомобілі КамАЗ-4310, КрАЗ-5233 та Урал-4320. Предмет дослідження : Прохідність повнопривідних автомобілів та регулювання тиску в шинах. Мета роботи: Ознайомитися із досягненнями науки у сфері прохідності автомобілів. Розробити імітаційну модель у середовищі MATLAB Simulink, за допомогою якої дослідити процес руху повнопривідного автомобіля по бездоріжжю. Оцінити адекватність отриманих за допомогою моделювання показників прохідності зразків автомобілів шляхом порівняння із наявними експериментальними даними. В даній роботі було опрацьовано теорії провідних світових наукових шкіл прохідності автомобілів. Також було відтворено процес руху повнопривідних автомобілів по бездоріжжю шляхом імітаційного моделювання у середовищі MATLAB Simulink. На основі результатів моделювання, зроблено висновки про адекватність роботи створеного програмного забезпечення. Окрім того проведено організаційно-економічний розрахунок НДР, який показав, що існує обгрунтована доцільність заміни натурних випробувань на комп’ютерне моделювання. Ключові слова: прохідність, шина, опорна поверхня, конусний індекс, повнопривідні автомобілі, комп’ютерне моделювання, MATLAB Simulink.