Вдосконалення організації перевезень пасажирів на автобусному маршруті № 2А на основі результатів дослідження пасажиропотоку

Автор: Бучинський Олексій Вадимович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Магістерська кваліфікаційна робота присвячена вирішенню прикладної задачі вдосконалення організації перевезень пасажирів на автобусному маршруті на підставі обліку досліджених закономірностей зміни пасажиропотоків у місті Львів. Урбанізація призводить до того, що жителям великих міст потрібно добиратись до місць праці, які не завжди збігаються з місцем проживання пасажирів. Тому існує потреба у вдосконаленні організації перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах [1]. Необхідність дослідження маршрутних систем міст обумовлюється бажанням міської влади підвищити якість транспортного обслуговування пасажирів на основі звернень і скарг громадян, що сталися під час пересування пасажирів громадського транспорту. Формування раціонального варіанту організації руху автобусів на маршрутній мережі міста базується на об’єктивних даних про потреби жителів у пересуваннях та сучасних методах моделювання процесу перевезення пасажирів громадським транспортом [2]. В даній роботі проведено вдосконалення організації перевезень на маршруті на основі результатів вибіркового обстеження пасажиропотоків, яка дозволяє отримати достатньо об’єктивну оцінку потреб пасажирів в пересуваннях. Сформовані принципи формування раціонального варіанту організації перевезень на маршрутній мережі мають бути основою для розробки проектного варіанту маршрутної системи міста, який є більш ефективним ніж діюча. Для кращої організації перевезень пасажирів на маршрутах міста має бути запропоноване використання автобусів раціональної пасажиромісткості та розроблені рекомендації щодо корегування розкладів руху на маршрутах [3]. Міський пасажирський транспорт це один з основних і найбільш масових видів пасажирського транспорту, який обслуговує населення в транспортних потребах, забезпечує індивідуальні перевезення жителів парком автобусів. Пасажирські перевезення є важливими для покращення умов життя та праці в населених пунктах [4]. Визначення характеристик пересувань пасажирів, як одних з ключових показників для розвитку міських територій, є предметом багатьох досліджень, які проводилися у вітчизняній і європейській містобудівній практиці транспортного планування. Характеристики пересування жителів міст є початковою інформацією та результатом планувальних рішень у генеральному плані міста, розробленні проектних рішень щодо сталої міської мобільності, управлінських рішень у функціонуванні та експлуатації маршрутної мережі міського пасажирського транспорту [5]. За результатами натурних досліджень визначення пасажиропотоків на міських маршрутах з використанням масивів даних щодо пересування населення встановлюються основні показники роботи рухомого складу на маршруті у піковий і міжпіковий період руху [6]. Об’єкт дослідження – процес перевезення пасажирів громадським транспортом на маршруті. Предмет дослідження – дослідження пасажиропотоків на міському маршруті у різні періоди доби. Мета дослідження: вдосконалення організації перевезень пасажирів на автобусному маршруті. В результаті проведених досліджень проведено обстеження існуючого пасажиропотоку на міському маршруті, розраховано основні показники роботи автобусів на маршруті. Проведено вдосконалення процесу перевезення пасажирів шляхом розробки розкладів руху автобуса та складанням графіку роботи водіїв, де отримано основні показники, які характеризують процес перевезення пасажирів на маршруті. Ключові слова – громадський транспорт, пасажиропотік, зупинка громадського транспорту, пасажир, маршрут руху. Перелік використаних літературних джерел 1. Редзюк А. М., Штанов В. Ф. Концепція державної політики в галузі пасажирських перевезень автомобільним транспортом Проблеми автомобільного транспорту: зб. наук. праць. Вип. 1. К.: 2000. C. 13–24. 2. Митник Я. Ф., Крайник Ю. Л. Порівняльна експлуатаційна оцінка малих міських автобусів. //Автотехніка. Автобуси, вантажівки. К.: № 1, 2007. C. 33–36 3. Амоша О.І. Європейський досвід забезпечення ефективного функціонування підприємств міськогопасажирського транспорту [Текст] / О.І. Амоша, О.С. Філіппова // Економіка будівництва і міського господарства. – 2010. – № 4. – С. 179-189. 4. Власова, В. П. Особливості формування та функціонування системи пасажирського транспорту міста Києва [Електронний ресурс] / В. П. Власова // Сталий розвиток міст. Управління проектами і програмами міського і регіонального розвитку. – 2012. – Режим доступу до ресурсу: http://eprints.kname.edu.ua/29813/1/82.pdf. 5. Башинська І. О., Філіппов В. Ю. Проблеми та шляхи удосконалення функціонування міського пасажирського транспорту //Економіка, фінанси, право, №7/1. 2017. C. 35–37. 6. Величко В.В. Сучасні підходи до формування моделі функціонування підприємств транспортної інфраструктури міста / В.В. Величко // Экономические проблемы и перспективы развития жилищнокомунального хозяйства на современном этапе: матер. конф. – Х.: ХНАГХ, 2010. – С. 106-111.