Аналіз пропускної здатності магістральних вулиць у Франківському районі м. Львова

Автор: Дума Віталій Володимирович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація і регулювання дорожнього руху
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Дума В.В., Вікович І.А. (керівник). Аналіз пропускної здатності магістральних вулиць у Франківському районі м. Львова. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. Ефективність функціонування вулично-дорожньої мережі оцінюється багатьма чинниками, серед яких безпека руху, інтенсивність руху транспортних засобів, щільність транспортного потоку, витрати часу на пересування, параметри проїзної частини, геометричні параметри вулиць, екологічні характеристики транспортних потоків, затримки транспортних засобів, а також пропускна здатність вулично-дорожньої мережі [1-3]. Серед чинників, які впливають на пропускну здатність вулиць, виділяють кількість та ширину смуг руху, тип та стан дорожнього покриття, наявність поздовжніх ухилів, погодно-кліматичні умови, присутність вуличного паркування, нерегульованих пішохідних переходів, неорганізованих зупинок міського громадського транспорту, обмежена видимість, наявність вузьких місць тощо [4-6]. У роботі проведено дослідження пропускної здатності трьох магістральних вулиць у Франківському районі м. Львова. Шляхом натурних досліджень проведено збір основних показників транспортного потоку – інтенсивності руху та складу транспортного потоку, а також існуючих умов руху на досліджуваних вулицях. Знайшовши часткові коефіцієнти пониження пропускної здатності на основі досліджених умов руху, розраховано пропускну здатність досліджуваних магістральних вулиць. Після того, розраховано коефіцієнти завантаження на ділянках магістральних вулиць, які розглядаються у роботі. Проведено прогнозування інтенсивності руху на досліджуваних ділянках на перспективні періоди – 5, 10 та 15 років за різного темпу приросту інтенсивності руху – 0,03, 0,04 та 0,05. Після цього розраховано коефіцієнти завантаження дороги рухом на досліджуваних вулицях для перспективних періодів та для різних темпів приросту інтенсивності руху та визначено, для яких ділянок необхідно розробляти заходи з підвищення пропускної здатності та в якому періоді. Об’єкт дослідження – магістральні вулиці у Франківському районі м. Львова. Предмет дослідження – умови руху на вулично-дорожній мережі у Франківському районі м. Львова. Мета дослідження: дослідження ефективності пропускної здатності магістральних вулиць шляхом визначення коефіцієнтів завантаження цих вулиць, а також прогнозування умов руху на перспективний період. В результаті проведених досліджень визначено пропускну здатність магістральних вулиць у Франківському районі м. Львова, розраховано коефіцієнти завантаження для цих вулиць для поточного періоду, а також для перспективних періодів у 5, 10 та 15 років. Ключові слова – транспортний потік, інтенсивність руху, натурні дослідження, пропускна здатність, коефіцієнт завантаження дороги рухом, прогнозування інтенсивності руху. Перелік використаних літературних джерел. 1. Курінний, О. М. (2018). Вплив транспортно-планувального вузла на якість обслуговування вулично-дорожньої мережі. Містобудування та територіальне планування, 67, 235 – 239. 2. Козлова, А. Р., Літомін, Є. В. (2019). Визначення впливу функціонування транспортної мережі на магістральні потоки. Матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції здобувачів вищої освіти і молодих вчених «Перспективи розвитку територій: теорія і практика», 22–23 листопада 2019 року, 221 – 223. 3. Степанчук, О.В., Степанчук, С.О. (2016). Оцінка критеріїв ефективності функціонування вулично-дорожньої мережі міста. Проблеми розвитку міського середовища, 2, 87 – 97. 4. Озюткер, М. С. (2013). Оцінка пропускної здатності вулично-дорожньої мережі в системі управління дорожнім рухом. Восточно-Европейский журнал передовых технологий, 6, 38 – 42. 5. Великодний, Д.О., Дьяченко, В.О. (2015). Оцінка пропускної здатності магістральних доріг міста Кривого Рогу в умовах росту інтенсивності руху. Технічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів, 3, 70 – 74. 6. National Research Council. (2000). Highway capacity manual. The National Academy of Sciences.