Вплив виділеної смуги руху громадського транспорту на ділянці вул. Виговського (від вул. Кульпарківської до вул. Любінської) на показники транспортного потоку
Автор: Пинів Тарас Миколайович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація і регулювання дорожнього руху
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Пинів Т.М., Форнальчик Є.Ю. (керівник). Вплив виділеної смуги руху громадського транспорту на ділянці вул. Виговського (від вул. Кульпарківської до вул. Любінської) на показники транспортного потоку. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. Використання автомобіля має ряд переваг, таких, як комфорт, статус, швидкість та зручність. З цих причин попит на автомобілі продовжує зростати у всьому світі, особливо в містах та країнах, які розвиваються. Якщо їм надається вибір та можливість, більшість людей нададуть перевагу користуванню автомобілем. Серед чинників, які впливають на ріст парку індивідуальних транспортних засобів варто виділити такі: стійке економічне зростання (збільшення доходів та якості життя), складні схеми руху міст (багато домогосподарств мають більше одного автомобіля), більше вільного часу та розвиток приміських районів (райони, де можливості мобільності обмежені) [1]. Тому зростання автомобільного руху можна сприймати як позитивний наслідок економічного розвитку. Автомобільний сектор, особливо виробництво автомобілів, є чинником економічного зростання та створення робочих місць, оскільки ця галузь часто може отримувати сприяння з боку держави [2]. Зростання загальної кількості транспортних засобів також спричиняє затори у години пік на великих магістралях, у ділових районах та часто по усій вулично-дорожній мережі великих міст. Міста є важливими генераторами та притягувачами мобільності, що пов’язано з набором географічних парадоксів, які з часом лише примножуються. Наприклад, економічна спеціалізація призводить до додаткових транспортних потреб, тоді як зростання агломерації призводить до заторів. З часом виник стан автомобільної залежності, що призводить до зменшення ролі інших видів транспорту, обмежуючи тим самим альтернативи міській мобільності через залежність від шляху. Варіанти майбутнього розвитку є ускладненими з причин, наведених вище [3-4]. Запропоновані альтернативи по пересуванню містом можуть суттєво підвищити ефективність схем мобільності, зокрема, якщо масовий громадський транспорт має власну інфраструктуру (метро, трамвай, автобуси на виділених смугах) та добре інтегрований в плани розвитку міста. Однак, реалізація таких плані повинна проходити комплексно, з урахуванням схем організації дорожнього руху [5]. Об’єкт дослідження – транспортні потоки. Предмет дослідження – зміна параметрів транспортного потоку за різних схем руху Мета дослідження: на основі результатів натурних досліджень визначити ефективність та доцільність введення смуг для руху громадського транспорту на ділянці міської магістралі. Для досягнення мети проведено ряд натурних досліджень на перехрестях з вул. Виговського, під час яких виявлено зміну основних показників транспортних потоків. Серед них – швидкість потоку, його інтенсивність та склад. На основі результатів досліджень запропоновано ряд заходів, які пов’язані зі зміною схем організації дорожнього руху та режимів роботи світлофорної сигналізації з урахуванням введених смуг руху для громадського транспорту. Проведено імітаційне моделювання дорожнього руху, в основу якого лягли результати натурних досліджень. Аналіз показав основні зміни параметрів транспортних потоків до та після запропонованих змін по реалізації смуги руху для громадського транспорту на ділянці магістральної міської вулиці. Ключові слова – організація дорожнього руху, пріоритет громадського транспорту, світлофорна сигналізація, черги перед перехрестями, моделювання руху. Перелік використаних літературних джерел. 1. Meyer, M. D., & Miller, E. J. (1984). Urban transportation planning: a decision- oriented approach. 2. Newman, P., & Kenworthy, J. (1999). Sustainability and cities: overcoming automobile dependence. Island press. 3. United Nations Human Settlements Programme. (2009). Planning sustainable cities: global report on human settlements 2009. UN-HABITAT. 4. Marshall, K. (2008). The World Bank: From reconstruction to development to equity. Routledge. 5. Cervero, R., & Arrington, G. B. (2008). Vehicle trip reduction impacts of transit-oriented housing. Journal of Public Transportation, 11(3), 1.