Дослідження роботи громадського транспорту на маршрутах № 16 та № 3А з оцінкою точок притягання

Автор: Пляченко Анна Анатоліївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Сучасна ситуація, що виникла в галузі міських перевезень характеризується наявністю великого ряду проблемних питань. Одним із них є визначення ефективності функціонування міської пасажирської транспортної системи (МПТС) і шляхів її розвитку. [1]. В організації стабільної роботи міського пасажирського транспорту загального користування чільне місце посідає розв’язання задачі маршрутизації, оскільки за його допомогою створюється база можливих варіантів, і на її основі приймаються наступні, детальніші рішення, які стосуються роботи міського транспорту. [2]. На даний час існує ряд методів, які дозволяють за певними показниками визначити необхідний момент для корекції розкладу руху на маршруті. Дотримання розкладу руху громадським пасажирським транспортом є однією з основних ознак якості транспортного обслуговування. Використання певних зупинок маршруту як контрольних точок дозволяє спростити процес складання та контролю розкладів[3]. При впровадженні технології обслуговування пасажирів громадським транспортом який працює заздалегідь відомим для них розкладом руху, час очікування буде залежати виключно від кожного користувача міського пасажирського транспорту та його індивідуального ставлення до поїздки в цілому, що дозволяє мінімізувати як самі витрати часу, так і негативне сприйняття цих витрат[4]. Вирішення зазначених проблем потребує комплексного системного підходу, основним критерієм якого має бути орієнтованість на європейські стандарти. Такий підхід необхідно розглядати як сукупність взаємозалежних цілей: – вдосконалення системи організації дорожнього руху через оптимізацію маршрутної системи міста; – удосконалення тарифної та компенсаційної політики, особливо продумане перевезення пільгових категорій громадян з інших міст для уникнення нецільового використання коштів місцевого бюджету; – створення автоматизованої системи обліку оплати проїзду у міському пасажирському транспорті загального користування; – створення єдиного оператора та єдиної створення інформаційно-аналітичної бази міських пасажирських перевезень громадським транспортом[5]. Об’єкт дослідження – процес функціонування системи міського пасажирського транспорту на маршрутах №16 та 3А. Предмет дослідження – пасажиропотік на маршрутах Мета дослідження: підвищити якість перевезення громадським транспортом, враховуючи досліджений пасажиропотік. В результаті проведених досліджень було досліджено пасажиропотік на маршрутах, розраховано пасажирооборот зупинки, кількість пасажирів які проїхали перегін, коефіцієнт заповнення салону автобуса та транспортну роботу. На основі досліджень побудовано епюри розподілу пасажиропотоків на кожному перегоні у прямому та зворотному напрямках у піковий період. Розроблено розклади руху автобусів по кожні годині доби, враховуючи нерівномірність пасажиропотоку. Визначено мінімальні та максимальні інтервали в русі автобусів. Досліджено основні точки притягання на маршрутах, графічно розділено маршрут на райони та визначено приблизну кількість населення у кожному з них. Ключові слова – пасажиропотік, розклад руху, графоаналітичний метод, транспортна мережа. Перелік використаних літературних джерел. 1. Великодний Д.О., Філатов С.В., Архипов І.О., Дудко В.М., Бровір Підвищення ефективності раціональної роботи міського пасажирського транспорту. Підвищення надійності машин і обладнання: матеріали міжнародно – практичної конференції (м.Кропивницький 15-17 квітня 2020р.). Кропивницький, 2020. С. 221-222 2. Біліченко В. В., Коробов С. С. Аналіз методів формування маршрутної мережі міських пасажирських перевезень. Матеріали XLVII науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, (Вінниця, 14-23 березня 2018 р.). м. Вінниця, 2018. URL: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fmt/all-fmt-2018/paper/view/5169. 3. Півторак Г.В., Вариницька О.В. Оцінка впливу умов руху та характеристик міських автобусних маршрутів на вибір зупинок як контрольних точок. Вісник Східноукраїнського Національного університету імені Володимира Даля. 2016. № 1 (225) C. 166-169. 4. Чижик В.М., Любий Є.В., Дрига Ю.Ю. Методика оцінки соціального ефекту від організації роботи міського пасажирського транспорту за відомим для пасажирів розкладом руху. Міжвузвський збірник «Наукові нотатки», Луцьк ,2019. Випуск №67. С. 149-155. 5. Башинська І.О., Філіппов В.Ю. Проблеми та шляхи удосконалення функціонування міського пасажирського транспорту. Економіка. Фінанси. Право. 2017. Випуск 7/1. с.35-37.