Пасивна безпека пасажирських сидінь автобуса
Автор: Шевців Михайло Богданович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Колісні та гусеничні транспортні засоби
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Шевців М.Б., Горбай О.З. (керівник). Пасивна безпека пасажирських сидінь автобуса. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. Пасивна безпeка — сукупність конструктивних особливостей транспортного засобу та дорожніх споруд, що забезпечують виключення чи зниження тяжкості наслідків дорожньо-транспортної пригоди без активних дій учасників дорожнього руху. На сьогоднішній день є дуже актуальним питання забезпечення пасивної безпеки в салоні транспортних засобів. Адже забезпечення пасивної безпеки в салоні забезпечує комфортні та безпечні перевезення. В роботі проведено аналіз наукових досліджень. У світі багато вчених досліджують пасивну безпеку пасажирських сидінь в автобусі. В автобусобудуванні використовуються як зарубіжні так і російські стандарти. В роботі проводиться дослідження як сидіння впливають на пасивну безпеку у пасажирських автобусах. Дослідження полягає в тому, що в сидіннях яких було проведено експериментальні дослідження дещо удосконалюється конструкція методом розрахунку на міцність. Важливим питанням при наукових дослідженнях є застосування сучасних технологій. Дослідження можна проводити як у CFD – програмах так і у інших розрахункових програмах. За допомогою комп’ютерного моделювання було створено розрахункову модель сидіння, яка може розрахувати наскільки безпечне сидіння і чи відповідає воно вимогам ЄЕК ООН в тих чи інших ситуаціях. Застосування комп’ютерного моделювання дозволяє здешевити дослідження, оскільки маючи модель наближену до реалістичної не потрібно проводити натурні випробування. В економічному розділі розраховано витрати на НД та ДК робіт при оцінці і аналізі компонування та пасивної безпеки пасажирських сидінь автобуса. На основі даних наукових досліджень можна сформулювати технічні рекомендації щодо удосконалення. А також розроблена методика може слугувати базою для подальших наукових та практичних досліджень. Об’єкт дослідження – Пасажирське сидіння СТН-6. Предмет дослідження – Пасивна безпека автобуса з сидіннями СТН-6 Мета дослідження – Дослідити чи відповідає усім Правилам ЄЕК ООН сидіння СТР-6, визначити основні параметри, зробити розрахунки елементів сидіння, згідно результатів зробити висновки. Удосконалення сидіння шляхом модифікування каркасу та оцінка його ефективності За допомогою розрахункової моделі створеної у програмі Simulation X було встановлено де каркас сидіння потребує модифікації для підсилення його. ТА щоб воно відповідало вимогам ЄЕК ООН. Ключові слова – пасивна безпека, сертифікаційні випробування, температурний стан, вимоги, статичний метод. Економічні розрахунки показали нам що згідно проведених розрахунків витрати на НД та ДК робіт при оцінці і аналізі компонування та пасивної безпеки пасажирських сидінь автобуса складуть 57824,92гривень. Перелік використаних літературних джерел. 1. Горбай О.З. Статичні випробування пасажирських сидінь великогабаритних транспортних засобів / О.З. Горбай, В.М. Когут, І.С. Керницький // Проектування, виробництво та експлуатація автотранспортних засобів і поїздів : наук.-вир. журнал / – Л. :Вид-во НТУ, 2014. – Вип. 22. – С.19 – 34 2. Когут В.М. Пасивна безпека автобусних пасажирських сидінь / В.М. Когут, О.З. Горбай // Наукові нотатки : зб. наук. пр. – Луцьк : ЛуцькНТУ, 2014. – Вип.45. – С. 288 – 294.