Оцінка ефективності термінальної системи перевезень імпортних вантажів з Словаччини з урахуванням сезонних чинників

Автор: Крайник Ярослав Володимирович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Розвиток світових економік, прискорення товарообігу між країнами спонукає до розвитку міжконтинентальних та міжрегіональних перевезень. Рівень розвитку того чи іншого напряму перевезень за технологіями залежить від багатьох чинників, таких як рівень конкуренції між перевізниками, торгівельні відносини між країнами та ін. Процеси, пов’язані з економічною інтеграцією, фрагментацією виробничих систем через аутсорсинг та офшоринг, взаємозалежні. Вони віддають перевагу встановленню глобальних товарних ланцюгів, від видобутку сировини, виробництва до кінцевого споживання. Це вимагає розуміння логістики та зростаючого рівня інтеграції між виробництвом, розподілом та споживанням [1]. Технологічні зміни вплинули на розміщення, проектування та функціонування розподільчих центрів та обладнання, що відповідає вимогам сучасного розподілу. Вони служать різним цілям залежно від поєднання функцій виготовлення, зберігання та розподілу, які вони виконують у своїх ланцюгах постачання [1-2]. З місцевої точки зору розподільчі центри, в основному, покладаються на вантажоперевезення, надаючи перевагу розташування поза великими містами, проте, із відповідною інфраструктурою. Вони намагаються обслуговувати регіональних споживачів з цілодобовим графіком. В сучасному вигляді – це одноповерхові приміщення, які є призначеними для перерозподілу вантажопотоків, ніж для складування зі спеціалізованими вантажно-розвантажувальними відсіками та сортувальними станціями [3-4]. Розподільні центри для перехресних вантажопотоків є одними із головних об’єктів, які здійснюють обробку вантажів з появою великих об’єктів консолідації та деконсолідації. Автоматизація також підштовхує рівень продуктивності розподільчих центрів. Наприклад, можна повністю автоматизувати процеси сортування, зберігання та палетизації на його території. В такому випадку покращується ефективність його функціонування, та пропускна здатність. Іншою тенденцією є створення центрів розподілу вантажів, де розподільча діяльність агломерується, щоб скористатися перевагами спільної інфраструктури та доступності. Це має тенденцію до розширення доданої вартості, яку виконує логістика [1, 5]. Об’єкт дослідження – вантажні потоки. Предмет дослідження – закономірності зміни ціни на вантажні перевезення за різних систем доставки вантажів. Мета дослідження: з використанням статистичних доних визначити ефективність термінальної ситеми доставки вантажів з урахуванням сезонних чинників. Проведені дослідження зміни ціни на перевезення між Словаччиною та Україною з урахуванням сезонних чинників. Проаналізовано вантажопотоки між країнами та визначено обсяги доставки вантажів. На основі отриманих даних визначено оптимальне місце положення терміналів на території України та Словаччини. Це забезпечить мінімізацію витрат на дрібногуртові перевезення в межах однієї країни. Визначено ціну та витрати на перевезення за прямою та термінальною системами доставки. На основі розрахунків проведений аналіз ефективності застосування термінальної системи перевезень вантажів а також оптимальну відстань перевезення, за якої спостерігається найбільше зниження витрат. Ключові слова – вантажні перевезення, розподільчий пункт, системи доставки вантажів, тариф на перевезення, сезонні чинники. Перелік використаних літературних джерел. 1. Arvis, J. F., Saslavsky, D., Ojala, L., Shepherd, B., Busch, C., & Raj, A. (2016). Trade logistics in the global economy: the logistics performance index and its indicators. 2. La Londe, B. J., & Smykay, E. W. (1968). Physical Distribution Management: Logistics Problems of the Firm. New York: Macmillan. 3. Hesse, M., & Rodrigue, J. P. (2004). The transport geography of logistics and freight distribution. Journal of transport geography, 12(3), 171-184. 4. Suarez?Villa, L. (2003). The e?economy and the rise of technocapitalism: networks, firms, and transportation. Growth and change, 34(4), 390-414. 5. Takahashi, K. (2016). Blockchain technology and electronic bills of lading. The Journal of International Maritime Law Published by Lawtext Publishing Limited, 22, 202-211.