Зміна режимів роботи автобусного маршруту № 3А залежно від коливань пасажиропотоку та умов руху

Автор: Будинчук Іван Дмитрович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Перевезення пасажирів у міських умовах руху є найбільш динамічними, та важливими для всіх галузей господарської діяльності населення. Концентрація автобусних перевезень у значних містах, їх безперервне зростання обумовлюються швидким розвитком і освоєнням міської території, інтенсивною забудовою приміських районів, створенням міст-супутників, організацією у приміських зонах [1]. Соціальне значення міських автобусних перевезень тісно пов’язане з платоспроможністю населення міста. Поїздки у міському транспорті поділяються за трудовими, діловими і культурно-побутовими цілями. Для здійснення переміщень у міському сполученні пасажири постійно обирають між видами транспорту [2]. Міський пасажирський транспорт є одним з основних елементів міського господарства і забезпечує транспортний зв’язок усіх районів міста з центром. У зв’язку з цим, система міського пасажирського транспорту має важливе соціальне і економічне значення для жителів, виступає як найважливіша частина міської інфраструктури, це і визначає її особливість. Проведені натурні дослідження пасажиропотоків на маршруті No3А показав, що вони не повністю враховують вплив умов обслуговування на вибір пасажирами шляху слідування. Значним чином на цей вибір впливає наявність альтернативних видів міського пасажирського транспорту. Необхідність стабільного розвитку пасажирського транспорту визначає потребу в організації безперебійного перевезення пасажирів до місць роботи та відпочинку. Подальше підвищення якості та доступності транспортних послуг, наданих населенню, потребує багатьох інвестиційних витрат на модернізацію рухомого складу та розвиток виробничо-технічної бази [3]. Як зазначають дослідники, міська система пасажирських перевезень є соціально значущою економічною підсистемою міського господарства, що визначає як рівень життя містян, так і рівень якості роботи місцевої влади [4]. Управління транспортною системою міських перевезень має ґрунтуватися на результатах теоретичних досліджень щодо сутності та змісту її складових [5]. Для сучасного розвитку пасажирського транспорту у м. Львові характерна значна різноманітність видів пересувань, кожен із яких має свої особливості. Встановлено, що розклад руху є основним плановим документом, що визначає організацію і ефективність роботи автобусів на маршруті. Розкладом встановлюються обов’язкові для виконання рейси, визначаються час початку і закінчення кожного рейсу, час проходження транспортним засобом контрольних пунктів маршруту та час перезміни водіїв. Як показав проведений аналіз однією з причин яка суттєво ускладнює ефективне функціонування пасажирського автомобільного транспорту застаріли рухомий склад на маршруті, який безпосередньо впливає експлуатаційну та технічну швидкість руху на маршруту, особливо в пікові періоди руху. Об’єкт дослідження – процес перевезення пасажирів на автобусному маршруті No3А. Предмет дослідження – дослідження зміни пасажиропотоків на автобусному маршруті No3А. Мета дослідження: вдосконалення режимів роботи автобусного маршруту No 3А залежно від коливань пасажиропотоку та умов руху. На основі проведених досліджень проаналізовано зміни пасажиропотоку на автобусному маршруті, встановлено основні показники роботи автобусів на маршруті з урахуванням умов руху. Проведено аналіз режиму роботи автобусів, розроблено розклад руху автобусів та складено графік роботи водіїв та отримано основні показники, які характеризують режим роботи на маршруті. Ключові слова – режим руху, міські перевезення, пасажирооборот, умови руху, автобусний маршрут. Перелік використаних літературних джерел 1. Rao D. P. Urban passenger transportation / D. P. Rao, K. S. Murthy. – Inter- India Publications, 1997. – 416 p 2. Доля В.К. Щодо визначення коефіцієнту користування міським пасажирським транспортом / В. К. Доля, І. Є. Іванов // Вісник Східноукраїнського національного університету ім. В. Даля. – 2013. – No 15 (204), Ч. 2 – С. 264–267 3. Марчук М. М. Виробничо-технічна база підприємств автомобільного транспорту: ретроспектива, стан та проблеми розвитку / М. М. Марчук, М. П. Скочук, С. В. Морозюк // Вісник НУВГП. – 2009. – No 2 (46). – С. 314–321. 4. Лановий, О. Т. Мережа автомобільних доріг загального користування та її вплив на розвиток регіонів України» / Лановий О. Т. // Управління проектами, системний аналіз і логістика. Науковий журнал. Вип. 10. – К.: НТУ, 2012. – С. 114-118. 5. Ігнатенко, О. С. Організація автобусних перевезень у містах / О. С. Ігнатенко, В. С. Маруни. – К.: УТУ, 1998. – 196 с.