Підвищення рівня безпеки на ділянці вул. Городоцька (від вул. Шевченка до вул. Наливайка) з урахуванням виділеної смуги для громадського транспорту
Автор: Зімен Артур Сергійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація і регулювання дорожнього руху
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Зімен А.С., Барвінська Х.А. (керівник). Підвищення рівня безпеки на ділянці вул. Городоцька (від вул. Шевченка до вул. Наливайка) з урахуванням виділеної смуги для громадського транспорту. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. В умовах сформованої щільної міської забудови площі території, необхідної для забезпечення необхідної пропускної здатності перехрестя є обмеженими [1]. На даний момент існує багато різних методів і способів вирішення таких проблем, але завдання полягає не в застосуванні того чи іншого рішення, а у виборі оптимального для кожного конкретного випадку. В цьому і полягає вся складність прийняття правильного рішення і впровадження його в життя, оскільки транспорт і все що з ним пов’язано має імовірнісний характер, і існування якихось шаблонів і строгих правил не має сенсу в даній ситуації. Введення світлофорного регулювання змінює цю ситуацію і змушує транспорт рухатися згруповано-пачками, тобто це рух вже можна описати для всіх випадків яким-небудь певним законом [2-3]. З іншого боку, світлофорне регулювання, в більшості випадків, збільшує затримки транспортних засобів на перехрестях. Тому найбільш прогресивним рішенням в такій ситуації може бути координоване регулювання на вулично-дорожній мережі магістральних напрямків [4-5]. Загалом, в теорії організації дорожнього руху координоване регулювання на сьогоднішній день досить добре вивчено і застосовано в багатьох містах світу. Але, як з’ясувалося на практиці, майже в кожному конкретному випадку існують індивідуальні особливості, які доводиться враховувати при проектуванні координованого регулювання. Об’єкт дослідження – регульовані перехрестя на ділянці вул. Городоцька (від вул. Шевченка до вул. Наливайка). Предмет дослідження – дослідження ефективності функціонування світлофорного регулювання на вул. Городоцька Мета дослідження: – провести натурні дослідження основних показників транспортного потоку; – розробити імітаційну модель досліджуваних перехресть для порівняння результатів досліджень; – удосконалити режим роботи світлофорної сигналізації. На основі існуючих потоків розроблено імітаційну модель, яка дозволяє моделювати прогнозовані зміни, планувати і аналізувати виділені смуги руху для громадського транспорту, порівняти значення затримок руху та часу проїзду по головному магістральному напрямку, покращити якість поїздок для пасажирів та водіїв, підвищити пропускну здатність вулично-дорожньої мережі. На кожному регульованому перехресті, беручи до уваги результати натурних досліджень, удосконалено режим роботи світлофорної сигналізації Для того щоб визначити ефективність використання світлофорного регулювання, проведено порівняння результатів моделювання руху за існуючого стану (урахуванням виділеної смуги для громадського транспорту) та за проектного стану (координоване світлофорне регулювання). Менші значення довжини черги спостерігаються за проектного рішення. Середня черга транспортних засобів по головному напрямку: в сторону центру становить 103,66 м та 72,06 м відповідно за існуючого та проектного режиму регулювання; зі сторони центру становить 95,78 м та 74,98 м відповідно за існуючого та проектного режиму регулювання. Кількість автомобілів, які мали зупинку на заборонний сигнал світлофора за координованого регулювання набуває менших значені ніж за існуючого. Це пояснюється тим, що під час координованого регулювання, автомобілі, які під’їжджають до суміжного перехрестя не очікують ввімкнення зеленого сигналу світлофора (рух сходу). Сумарне значення кількості автомобілів, які мали зупинку за координованого регулювання зменшиться на 11% у порівнянні з існуючим режимом руху. Встановлено, що за координованого регулювання на ділянці спостерігається більша швидкість руху у порівняння з існуючим режимом і становить відповідно 33,17 км/год та 30,26 км/год. Постійний моніторинг швидкості потоку на магістральних напрямках, де впроваджено системи координованого світлофорного регулювання, дає можливість зменшити транспортні затримки, підвищити безпеку руху, в результаті чого транспортна система стає ефективнішою . Ключові слова – регульовані перехрестя, тривалість циклу, довжини черги, координоване регулювання, швидкість руху. Перелік використаних літературних джерел. 1. Brilon, W. and Hartmann, D. (2004). Fortentwicklung und Bereitstellung eines bundeseinheitlichen Simulationsmodells fur Bundesautobahnen. Research project FE01/157/2001/IRB for the Bundesanstalt fur Stra?enwesen (Federal Highway Research Institute, Germany), in cooperation with the Ruhr- University Bochum. Germany. 2. Кременец Ю. А. Технические средства организации дорожного движения: учебник для вузов / Ю. А. Кременец, М. П. Печерский, М. Б. Афанасьев. – М.: ИКЦ «Академкнига», 2005. – 279 с. 3. Левашев А. Г. Проектирование регулируемых пересечений: учеб. пособие / А. Г. Левашев, А. Ю. Михайлов, И. М. Головных. – Иркутск: Изд-во ИрГТУ, 2007. – 216 с. 4. Врубель Ю. А. Определение потерь в дорожном движении: монография / Ю. А. Врубель, Д. В. Капский, Е. Н. Кот. – Минск: БНТУ, 2006. – 240 с. 5. Організація та регулювання дорожнього руху: підручник / За заг. ред. В. П. Поліщука; О. О. Бакуліч, О. П. Дзюба, В. І. Єресов та ін. – К. : Знання України, 2012. – 467 с.