Підвищення ефективності роботи громадського транспорту на вул. Широка (від вул. Суботівська до вул. Сяйво)
Автор: Тихоненко Ігор Володимирович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація і регулювання дорожнього руху
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Тихоненко І.В., Коник І.В. (керівник). Підвищення ефективності роботи громадського транспорту на вул. Широка (від вул. Суботівська до вул. Сяйво). Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. Магістерська кваліфікаційна робота присвячена підвищення ефективності роботи громадського транспорту на ділянці вулиці Широка щодо вдосконалення організації руху на основі досліджених закономірностей зміни розподілу інтенсивносте руху на ділянках вулиць і доріг. На сьогодні вулично-дорожня мережа (ВДМ) міст є невід’ємним елементом міської транспортної системи . Робота міського громадського транспорту неможлива без взаємодії з автомобільним транспортом, бо саме вона забезпечує основну роботу. Проблеми, які пов’язані із зниженням функціонування мережі, які в загальному вже стали закономірними в найбільших містах, суттєво впливають на роботу всього транспортного комплексу міста [1]. Затримки транспорту на мережі, виникнення заторових станів, які характеризуються збільшенням тривалості переміщення, погіршення рівня якості транспортного обслуговування, підвищенням рівня забруднення міського ландшафту внаслідок збільшення викидів і шуму вказують на невідповідність ВДМ міст сучасному стану розвитку транспортної інфраструктури. Така проблема супроводжується відставанням у забезпеченні і проектуванні необхідних транспортно-експлуатаційних показників роботи громадського транспорту. Вирішення цієї проблеми на сьогодні потребує значного впровадження ефективних містобудівних, технічних, адміністративних заходів і заходів із управління та організації дорожнім рухом та злагодженої роботи всієї транспортної системи міста[1-2]. Підвищення ефективності роботи громадського транспорту та використання ВДМ великого міста щодо скорочення витрат часу на пересування по основних міських транспортних магістралей, раціональне використання міської транспортної інфраструктури та скорочення питомих транспортних витрат [3]. Підвищення безпеки функціонування дорожньо-транспортного комплексу великого міста та управління розподілом транспорту по смугах та суміжних вулицях і магістралях потребує оптимізацію завантаженості міських магістралей для попередженням транспортних заторів, Також потрібно прагнути до зниження рівня екологічного напруженості на основних магістральних вулицях міста за рахунок підвищення пропускної здатності та скорочення викидів шкідливих речовин від автотранспортних засобів. Незважаючи на заходи, що проводяться адміністрацією міст та підприємствами, установами щодо забезпечення безпеки руху, ситуація з аварійністю на міських дорогах залишається напруженою, особливо у зимовий період [4]. Основними причинами, що здійснюють вплив на аварійність є значне збільшення кількості автомобілів та інтенсивність руху на вулицях міста, незадовільне покриття проїзної частини на деяких і вулицях, відсутність належно облаштованих тротуарів, недостатня кількість інформаційного забезпечення та їх невідповідність вимогам стандартів [5]. Метою програми є підвищення рівня безпеки дорожнього руху шляхом покращення ефективності управління дорожнього руху та громадського транспорту і створення безпечних умов руху на ділянці вул. Широка. Також важливим є місце розміщення пунктів зупинок ГТ. Є варіанти, коли допускається, коли скорочується тривалість пересадки пасажирів за рахунок перенесення зупинних пунктів ГТ ближче до перехресть [6]. Розміщення пунктів зупинок до перетину може бути доцільним і на магістралях вулицях з координованим рухом. Зазначається, що зупинки ГТ перед перехрестям в деяких випадках краще функціонують, ніж за перехрестям. Це можна пояснити тим, що автомобілі, що знаходяться в черзі перед стоп-лінією, можуть надавати громадському транспорту пріоритет. Об’єкт дослідження – процес організації руху транспортних засобів на ділянці міської вулиці. Предмет дослідження – дослідження інтенсивності руху на ділянці вулиці Широка. Мета дослідження: підвищення ефективності роботи громадського транспорту на вул. Широка. В результаті проведених досліджень проведено дослідження існуючого стану організації дорожнього руху на ділянці, інтенсивносте руху, розраховано основні показники на підходах до перехресть з вулицею. Проведено розробку заходів щодо організації громадського транспорту шляхом відокремлення одної смуги під його рух. Ключові слова – громадський транспорт, смуга руху, зупинки громадського транспорту, інтенсивність руху, транспортний потік. Перелік використаних літературних джерел 1. Параметри руху маршрутного автомобільного пасажирського транспорту в центральній частині м. Харкова / П.Ф. Горбачов, А.І. Воронков, О.С. Колій, І.М. Нікітченко // Вісник ХНАДУ, 2013. – № 60. – С. 34–37. 2. Джонсон Н. Статистика и планирование эксперимента в технике и науке: Методы планирования эксперимента ; пер. с анг. / Н.Джонсон, Ф.Лион. – М. : Мир, 1981. – 520 с. 5. Ерохов В.И. Влияние дорожных факторов на выброс вредных веществ и расход топлива автотранспортными средствами / В.И. Ерохин, Е.В. Бондаренко // Вестник ОГУ. – 2005. – № 4. – С. 139–151. 3. Конин И.В. Разработка метода оценки сложности автобусных маршрутов : автореф. дис. к.т.н.: Спец. 05.22.10 «Эксплуатация автомобильного транспорта» / И.В. Кошкин. – Москва : МАДИ, 1993. – 20 с. 4. До питання визначення технічної швидкості міського маршрутного автобусу в залежності від умов експлуатації / М.М. Маяк, С.В. Мельничук, Р.М. Головня, С.П. Чуйко // Сучасні технології в машинобудуванні та транспорті. – Луцьк : ЛНТУ, 2018. – № 1 (10). – С. 58–65. 5. Рейцен Е.А. Исследование зависимости скорости сообщения на маршруте пассажирского транспорта от сложности маршрута / Е.А. Рейцен, Э.В. Руденков // Вісник Дон.ААТ. – 2009. – № 4. – С. 26–31