Дослідження умов руху та обгрунтування доцільності введення проектної схеми організації дорожнього руху в центральній частині м. Львова

Автор: Павлюк Ярина Федорівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Безпека дорожнього руху і ефективність автомобільних перевезень значною мірою визначаються якістю організації дорожнього руху, в основу якої входить управління транспортними і пішохідними потоками. Незнання природи їх характеру обмежує можливості планування раціональних заходів з організації дорожнього руху, їх оптимізації і оперативної корекції відповідно до змінних умов. У великих містах ця проблема надбає особливу гостроту. Ситуація ускладнюється такими тенденціями, як постійно зростаюча мобільність населення, зменшення перевезень громадським транспортом і збільшення перевезень особистим транспортом, наростаючий розрив між збільшенням кількості автомобілів і протяжністю вулично-дорожньої мережі (ВДМ), не розрахованої на сучасні транспортні потоки (ТП) [5-8]. Для пошуку ефективних стратегій управління ТП в мегаполісі, оптимальних рішень по проектуванню вулично-дорожньої мережі і організації дорожнього руху необхідно враховувати широкий спектр характеристик транспортного потоку, закономірності впливу зовнішніх і внутрішніх чинників на динамічні характеристики змішаного ТП. Застосування методів управління і створення адекватної моделі ТП є актуальним завданням в процесі організації і управління дорожнім рухом. Розробка інженерних заходів з організації дорожнього руху можлива тільки за умови інформації про характер транспортних і пішохідних потоків та умови, в яких проходить цей рух [1]. На основі дослідження дорожнього руху та практичної його організації встановлено багато показників і критеріїв для його опису, проте досі важко встановити єдиний комплекс характеристик. Більше того, у зв’язку із великою кількістю теоретичних та експериментальних досліджень постійно пропонують нові показники для формування інформації за окремими аспектами дорожнього руху [1]. Під час розгляду показників дорожнього руху необхідно виділити ті з них, які є первинними. До них відносяться показники, що визначаються потребами в перевезенні вантажів і пасажирів, а також у формуванні пішохідних кореспонденцій. До таких показників відносяться сумарна інтенсивність руху транспортних засобів і пішоходів за порівняно тривалий проміжок часу і склад транспортного потоку. Усі інші показники можна вважати похідними , оскільки вони переважно визначаються цими первинними параметрами і сукупністю умов дорожнього руху. До показників, що найчастіше використовуються у характеристиці дорожнього руху, відносяться: інтенсивність руху, склад транспортного потоку, щільність потоку транспортних засобів, швидкість руху, тривалість затримок руху [1]. Інтенсивність руху – це кількість транспортних засобів, які проходять через січення дороги протягом заданого проміжку часу. Для визначення інтенсивності руху за розрахунковий період можуть приймати як рік, місяць, так і більш короткі проміжки часу такі як години, хвилини, секунди. Розрізняють питому інтенсивність руху і наведену [2]. Об’єкт дослідження – перехрестя в центральній частині у місті Львові. Предмет дослідження – введення проектної схеми організації дорожнього руху в центральній частині м. Львова. Метою даної магістерської кваліфікаційної роботи є дослідити та порівняти умови дорожнього руху, а також доцільність введення проектної схеми організації дорожнього руху з використанням програмного середовища «PTV VISSIM 8». В результаті проведених досліджень визначено оптимальні параметри організації дорожнього руху. Ключові слова – організація дорожнього руху, управління дорожнім рухом. Перелік використаних літературних джерел. Вікович І.А. Організація дорожнього руху: Конспект лекцій для студентів базового напряму “Транспортні технології”./ Віковий І.А., Жук М.М., РойкоЮ.Я. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2005. – 159 с. Поняття інтенсивності. [Електрон. ресурс]. – Режим доступу:https://bespalov.me/2012/04/10/osobennosti-reghima-dvigheniya-transporta/ Поліщук В. П. Організація та регулювання дорожнього руху: Підручник / В. П. Поліщук, О. О. Бакуліч, О. П. Дзюба, В. І. Єресов, О. В. Красільнікова, О.В.Христенко. – К.: Знання України, 2012. – 467 с. Особливості режиму руху транспортного потоку на перетинах міських магістралей в різних рівнях[Електрон. ресурс]. – Режим доступу: https://bespalov.me/2012/04/10/osobennosti-reghima-dvigheniya-transporta/ Клишковштейн Г.И., Афанасьев М.Б. Организация дорожного движения: Учеб. для вузов. – 5-е изд., перераб. и доп. – М.: Транспорт, 2001. – 247 с. Особливості режиму руху транспортного потоку [Електрон. ресурс]. – Режим доступу: http://elib.lutsk-ntu.com.ua/book/mbf/auto/2010/10-139/page8.html Гаврилов Е.В. Системологія на транспорті. Книга IV: Організація дорожнього руху: Підручник. / Е.В. Гаврилов, М.Ф. Дмитриченко, В.К. Доля, О.Т. Лановий, І.Е. Линник, В.П. Поліщук. – К.: Знання України, 2007. – 452 с.