Вдосконалення умов руху транспорту на ділянці вул. Кульпарківська (від вул. Володимира Великого до вул. Антоновича)
Автор: Ящишин Наталія Василівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація і регулювання дорожнього руху
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Ящишин Н.В., Гілевич В.В. (керівник). Вдосконалення умов руху транспорту на ділянці вул. Кульпарківська (від вул. Володимира Великого до вул. Антоновича). Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. Зростання автотранспортного парку супроводжується різким збільшенням інтенсивності руху на автомобільних дорогах і міських вулицях. Транспортна інфраструктура, в свою чергу, не може розвиватися в такому ж високому темпі. Будівництво нових і реконструкція існуючих доріг є дорогим і трудомістким процесом, що вимагає значного часу [1]. В результаті транспортні затори в містах стали повсякденним явищем, з кожним роком їх кількість та тривалість неухильно збільшуються. Затори призводять до економічних втрат через тривалі затримки, які вони викликають, і вони також чинять негативний вплив на навколишнє середовище, збільшуючи рівень шуму і забруднення токсичними компонентами відпрацьованих газів [2]. В даний час збільшення парку автотранспортних засобів в Україні відбувається дуже високими темпами. Так, за останні 10 років він збільшився на 70%. Таке зростання інтенсивності транспортного потоку призводить до погіршення показників безпеки дорожнього руху, зменшення пропускної спроможності вулично-дорожньої мережі міст і збільшення часу простою автотранспортних засобів в заторах [3]. Запобігти або, принаймні, зменшити перевантаження транспортної мережі можливо за рахунок більш ефективного використання наявних доріг в поєднанні з використанням сучасних методів управління дорожнім рухом [4]. Впровадження автоматизованих систем управління дорожнім рухом, як правило, забезпечує швидку економічну віддачу та позитивно впливає на безпеку руху. Ефект від впровадження цих коштів за рахунок скорочення затримок транспорту і зменшення кількості витрат палива, що приблизно становить в середньому на 30% [5]. Кількість дорожньо-транспортних пригод на перехрестях, оснащених сучасними засобами управління, на 10-15% нижче, ніж на нерегульованих [6]. Об’єкт дослідження – ділянка вул. Кульпарківська м. Львова. Предмет дослідження – рух транспортних потоків по вулично-дорожній мережі міста. Мета дослідження: вдосконалення умов руху транспортних та пішохідних потоків по ВДМ міста. Проведено натурні дослідження на ділянці вулиці Кульпарківська від вул. Антоновича до вул. Володимира Великого та отримано дані про фактичні інтенсивності, час проїзду транспортними засобами між перехрестями, швидкості руху транспортних засобів на ділянці та існуючі режими роботи світлофорної сигналізації. Згідно проведеного розрахунку показників аварійності перехресть на ділянці вулиці Кульпарківська найбільш небезпечними перехрестями є перехрестя з вулицями Антоновича, Садова та Перфецького. Розроблено графік режиму роботи координованого регулювання з тривалістю циклу для всіх перехресть рівною 93 с. Для кожної ділянки визначена найбільш прийнятна для водіїв швидкість, яка змінюється в межах від 45 до 60 км/год. Ключові слова – координоване регулювання, безпека руху, конфліктна точка, управління дорожнім рухом, світлофорна сигналізація. Перелік використаних літературних джерел. 1. Поліщук В.П. Теорія транспортного потоку: методи та моделі організації дорожнього руху: навчальний посібник / В.П. поліщук, О.П. Дзюба. – К.: Знання України, 2008. – 175 с. 2. Організація та регулювання дорожнього руху: підручник / [О.О. Бакуліч, О.П. Дзюба, В.І. Єресов та ін.]; за заг. ред. В.П. Поліщука. – К.: Знання України, 2012. – 467 с. 3. Єресов В.І. Оцінка стабільності потоків надходження в інтелектуальних технологіях світлофорного регулювання / В.І. Єресов, Л.С. Дідківська // Вестник ХНАДУ. – 2009. – Вып. 47. – С. 108-112. 4. Пальчик А.М. Транспортні потоки / А.М. Пальчик. – К.: Національний транспортний університет, 2010. – 172 с. 5. Системологія на транспорті. Організація дорожнього руху: кн. 4 / [Е.В. Гаврилов, В.К. Доля О.Т. Лановий, В.П. Поліщук та ін. ]; за заг. ред. М.Ф. Дмитриченка. – К.: Знання України, 2005. – 452 с. 6. Рябець Я.В. Комплексна оцінка потенційної небезпеки руху на перехрестях: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. техн. наук: спец. 05.22.01 «Транспортні системи» / Я.В. Рябець. – Київ, 2009. – 20 с.