Сучасні тенденції модернізації функцій клубних будівель минулого. (З розробкою проєкту ревіталізації «Центру творчості дітей та юнацтва Галичини» у м. Львові)
Автор: Вакарова Габріелла Володимирівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Дизайн архітектурного середовища
Інститут: Інститут архітектури та дизайну
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Вакарова Г.В., Копиляк І.М.(керівник). Сучасні тенденції модернізації функцій клубних будівель минулого. (З розробкою проєкту ревіталізації «Центру творчості дітей та юнацтва Галичини» у м. Львові)» – Національний Університет «Львівська Політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. Мистецтво, як складова культури, впливає на свідомість народу й збагачує духовність суспільства. Його природа – це творча діяльність, в якій втілюються прагнення людини змінювати світ на краще. На певному рівні освіта сприяє «загальному благу, зміцнює процвітання і підтримує мікрорайони та громади» .Однак це твердження передбачає, що існує суперечність між теперішнім і майбутнім. Для того, щоб підготувати учнів до майбутнього, яке зараз розгортається, для розвитку громадян, здатних будувати громади, важливим є навчальний підхід, який включає творчість та мистецтво. Мистецтво – це творче вираження, і є домінуючою темою художньої освіти протягом більшої частини ХХ століття. Дослідники знаходять зв’язок між навчанням у візуальному мистецтві та набуттям знань і навичок в інших областях. У 1993 році були переваги потужної програми мистецтва, які включали посилену мотивацію студентів до навчання, кращу відвідуваність школи, підвищення рівня випускників та розвиток навичок мислення вищого порядку, творчості та здібності до вирішення проблем. Реформа мистецької освіти, що почалася в 1980-х і 1990-х роках, зосереджується на перенесенні мистецтва в основний навчальний план, "де мистецтво вивчається і створюється таким чином, щоб студенти отримали уявлення про себе, свій світ, людські цілі і цінності. Деякі вищі школи орієнтовані таким чином, що спрямовані на навчання студентів як художників. Мистецтво є виборним предметом у більшості середніх шкіл. В останні роки майбутнє мистецької освіти бурхливо обговорюється в публікаціях, конференціях та роздумах. Школи змінюються, педагогіка переглядається, домінуючі моделі та ідеали вищої художньої освіти піддаються фундаментальній критиці. Це створює реальний або утопічний простір для нових навчальних стандартів, нових способів викладання мистецтва, нових форм приналежності, альтернативних інституційних відносин, експериментальних проектів, досліджень та нових визначень мистецького успіху. Мистецькі школи в Україні потребують актуалізації в сучасному суспільстві. Зараз ці заклади відповідають радянським системам освіти і потребують осучаснення підходів до надання вищих освітніх послуг. На сьогодні відсутній реальний прогрес в розробці сучасної дитячої мистецької школи, відчувається невідповідальність вимогам та сучасним технічним можливостям. Актуальність теми визначається тим, що дитяча мистецька школа майбутнього потребує стратегічного планування своєї діяльності. Більшість таких закладів досі не мають досвіду в створенні планів та вирішення проблем. Тому такі заклади потребують оновлення та спрямування на розширення вибору індивідуальних навчальних траєкторій учнів. На жаль, мистецькі школи в Україні значно відстають від світового рівня. Тому, на мою думку, потрібно проаналізувати та віднайти правильний шлях для того, щоб відбудувати сучасні школи, які будуть відповідати вимогам та опиратись на закордонні зразки. Об’єкт дослідження. Об’єктом дослідження є громадські простори, тобто дитячі мистецькі школи м. Львів. Зокрема, Центр творчості дітей та юнацтва Галичини. Позашкільний навчальний заклад освіти, який підпорядковується управлінню освіти Львівської міської ради та займається організацією творчої діяльності колективів різних жанрів мистецтва, дозвіллям дітей та молоді, розвитком їх творчої ініціативи. Центр творчості дітей та юнацтва Галичини (ЦТДЮГ) є членом Європейської асоціації установ вільного часу, співпрацює з багатьма молодіжними центрами. Форми роботи Центру творчості допомагають кожній дитині вибрати заняття до душі, максимально розвинути свої здібності, цікаво і з користю провести вільний час та отримати професійні знання. У цій науковій роботі будуть досліджуватись та використовуватись усі можливі методи та планування для відновлення функцій будівель минулого. Предмет дослідження. Предметом дослідження є функціональні та культурно-історичні особливості цього простору. Мета дослідження. Дослідити, розробити та розширити функції в центрі творчості за допомогою сучасних методів. Мета сучасної мистецької школи полягає в ідеї для подальшого розвитку, які дозволять: • відновити та підсилити роль мистецької освіти в житті українського суспільства; • розвинути досягнення і надати нові можливості у сучасних умовах; • підвищити якість освіти в мистецьких школах; • розширити доступність початкової мистецької освіти для громадян. Вивчивши та проаналізувавши проблематику мистецьких шкіл, можна розробити стратегічний план та методику для покращення і розширення функції споруд за допомогою використання світових зразків. Основна мета культурно-просвітницької діяльності – це прилучення населення до кращих зразків художньої культури, поширення знань про неї, підвищення рівня загальної культури і соціальної активності населення. Отже, культурно-просвітницькі заклади повинні максимально задовольняти потреби різних груп населення в якісній освіті та організації культурно-просвітницької діяльності. Для того, щоб такі установи продовжили функціонувати треба залучати населення різного віку до діяльності мистецьких шкіл і розширювати асортимент послуг, з огляду на сучасні виклики часу та впроваджуючи нові технології. Ключові слова: мистецтво, мистецька школа, культурно-просвітницькі заклади, публічний простір, розвиток, молодь. Перелік використаних літературних джерел: 1. Погулянка – радянський Львів сьогодні. [Електронний ресурс] https://lviv.com /– 2016. – Режим доступу до ресурсу: https://lviv.com/urban/radyanskyj-lviv-cosmodrom-pogulyanka/ 2. Значення художньої освіти.[Електронний ресурс] https://libertyclassicalacademy.org/– 2018. – Режим доступу до ресурсу: https://libertyclassicalacademy.org/importance-arts-education/