Інтелектуальна інформаційна система з інтегрованим сервісом розпізнавання природної мови у Telegram
Автор: Северинчук Владислав Михайлович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Аналіз даних
Інститут: Інститут комп'ютерних наук та інформаційних технологій
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Северинчук В.М., Кравець П.О. (керівник). Інтелектуальна інформаційна система з інтегрованим сервісом розпізнавання природної мови у Telegram. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет “Львівська політехніка”, Львів 2020. Розширена анотація. Останнім часом, все більша кількість людей як основний засіб спілкування у мережі інтернет використовує спеціальні застосунки для обміну миттєвими повідомленнями, а не електронну пошту чи інші додатки. Якщо звернутись до статистики – можна легко побачити певний тренд на зростання кількості активних користувачів по всьому світі. Наприклад, для найбільш розповсюджених месенджерів – систем миттєвого обміну повідомленнями, станом на грудень 2019 року, кількість активних користувачів щомісяця сягає: 1,5 млрд. для WhatsApp, 1,3 млрд. для Facebook Messenger, 1 млрд. для WeChat, 803 млн. для QQ Mobile, 260 млн. для Viber та 200 млн. для Telegram [1]. Багато компаній в різних галузях бізнесу вже на практиці застосовують і знають, як технології ботів можуть змінити спосіб обслуговування клієнтів. Ця технологія використовується для надання допомоги в особистому онлайн-банкінгу, бронювання дорожніх витрат, управління страховими виплатами, надання внутрішньої підтримки, відповіді на запити клієнтів і навіть поліпшення доступу до психічного здоров’я та інше. Передбачається, що чат-боти перейдуть від простих користувальницьких запитів до більш просунутих прогнозуючих аналітичних розмов в реальному часі. Штучний інтелект (AI) стане основною інвестицією в якість обслуговування клієнтів в найближчі пару років. 47% організацій будуть використовувати чат-ботів для обслуговування клієнтів і 40% буде розвивати віртуальних помічників. Чат-боти змінять спосіб спілкування компаній зі своїми клієнтами і потенційними клієнтами. Деякі з поширених варіантів використання: обслуговування клієнтів, генерація потенційних клієнтів, взаємодія з клієнтами, додатки для обміну повідомленнями, управління персоналом тощо. З популярністю вищезазначених додатків та додатків також зростають переваги використання їх у процесі взаємодії з користувачами, клієнтами тощо. Отже, є можливість скористатися перевагами, що надаються цими платформами, а саме – загальнодоступним API – можливістю інтегрувати сторонні послуги та запропонувати альтернативні способи взаємодії з представленими продуктами. Це визначає поглиблення так званого досвіду користувача, розширення каналів та засобів зв’язку, а також вдосконалення та прискорення наданих послуг. Чат-боти – це лише один із таких сторонніх додатків, який дозволяє отримувати вигоди та значно покращувати бізнес-процеси майже у всіх сферах. Ці статистичні дані дають уявлення про майбутні тенденції чат-ботів. • У Facebook понад 300 000 чат-ботів [2]. • Основними галузями, які отримують прибуток від чат-ботів, є нерухомість, подорожі, освіта, охорона здоров’я і фінанси [3]. • Очікується, що до 2020 року 80% підприємств матимуть якусь автоматизацію чат-ботів [4]. • Більше 50% клієнтів очікують, що бізнес буде відкритий 24/7 [5]. • Чат-боти можуть заощадити до 30% витрат на підтримку клієнтів [6]. • Ринкова вартість чату в 2016 році склала 703 мільйона доларів [7]. Актуальність роботи випливає з широкої популярності служб обміну миттєвими повідомленнями (IMS) та можливості чатових ботів, інтегрованих із вищезазначеними системами, значно покращити та поглибити взаємодію з користувачем. Варто також зазначити, що, виходячи із загальної тенденції розвитку технологій штучного інтелекту, машинного навчання, сучасні роботи, включаючи чат-боти, можуть брати на себе все більше і більше функцій, які раніше були доступні лише для людей або не були повністю реалізовані достатньо якісно за допомогою існуючих засобів. Мета роботи – розроблення інтелектуальної інформаційної системи, що інтегрується з Telegram Messenger, з одного боку, та різними системами, платформами, службами тощо, з іншого. Це дозволить вивчити поточні області застосування чат-ботів та їх конкретні функції, а використання чат-ботів у бізнес-процесах має вищий пріоритет. Для досягнення поставленої мети були визначені наступні завдання: • ознайомлення та аналіз функцій та методів комунікації, що представляють існуючі рішення; • дослідження та порівняння засобів інтеграції чат-ботів та сторонніх служб та платформ; • побудова та демонстрація чат-боту, інтеграція сервісів та приклади демонстрації додатків. Об’єктом дослідження є процес інтеграції функціонального механізму чат-ботів, які взаємодіють із сторонніми службами та платформами. Предметом дослідження є розробка, інтеграція та процес взаємодії інформаційних систем та чат-ботів із інтегрованими сервісами розпізнавання природної мови. Метод дослідження полягає в аналізі та порівнянні методів та способів використання чат-ботів у різних сферах людської діяльності для побудови існуючих чат-ботів, інтегрованих із певними сторонніми службами та платформами. Наукова новизна цієї роботи полягає у побудові та аналізі інформаційних систем для розробки чат-ботів та можливої інтеграції сторонніх послуг. Практичне значення результатів роботи полягає у популяризації IMS та очевидній недостатності використання сучасних функцій штучного інтелекту в нашу епоху. У свою чергу, це дозволить майже без зусиль значно покращити та поглибити користувальницький досвід майже у всіх сферах людської діяльності. Ключові слова – чат-бот, Telegram, месенджер, природна мова, інтеграція сервісів. Перелік використаних літературних джерел. 1. Most popular mobile messaging apps worldwide as of January 2019, based on number of monthly active users (in millions) [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://www.statista.com/statistics/258749/most-popularglobal-mobile-messenger-apps/ 2. Facebook Messenger passes 300,000 bots [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://venturebeat.com/2018/05/01/facebook-messenger-passes-300000-bots/ 3. Conversational Marketing Guide [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://chatbotslife.com/conversational-marketing-guide-2b381a5731da 4. Vital Chatbot Statistics [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://outgrow.co/blog/vital-chatbot-statistics 5. Chatbots 101 [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://www.oracle.com/a/ocom/docs/chatbot-infographic-3672253 6. Chatbots In Customer Service – Statistics and Trends [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://www.invespcro.com/blog/chatbots-customer-service/ 7. Top 12 Chatbots Trends and Statistics to Follow [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://aalavai.com/post/top-12-chatbots-trends-and-statistics-to-follow-in-2020