Інтелектуальна інформаційна система дистанційного обслуговування споживачів мережі піцерій "Челентано"

Автор: Мурашов Олександр Олександрович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Системи і методи прийняття рішень
Інститут: Інститут комп'ютерних наук та інформаційних технологій
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Мурашов О.О., Верес О.М. (керівник). Інтелектуальна інформаційна система дистанційного обслуговування споживачів мережі піцерій "Челентано". Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет “Львівська політехніка”, Львів 2020. Розширена анотація. У ході проведення цього дослідження було розглянуто предметну область – дистанційне обслуговування клієнтів. Була звернута увага на ряд проблем, які вирішуються, обрано систему призначена для розвязку таких проблем, обрано операційну систему, на яких буде працювати система. Система складається з мобільного додатку, який призначений для використання у повсякденності. Система працює тільки в онлайн режимі. Та виконує одну із основних задач під час ізоляції. Вона дозволяю користувачеві замовити товар, не відвідуючи сам заклад. Система відноситься до інтелектуальних інформаційних систем, а саме - експертні системи з використанням банерів. Основна різниця заключається у тому, що система сама пропонує товар, роблячи висновки на багатьох факторах. У розділі під номером один було проведено аналіз проблематики, актуальність теми[1], наскільки така система релевантна на просторах України. Також було висвітлино тему логістичних особливостей[2]. Існують різні моделі, які були розглянуті в першому розділі. Було зроблено оцінку, як змінились обставини в силу ізоляції та карантину. Було виявлено, що станом на кінець 2020 року, створення додатку, який би допоміг вирішити проблеми доставки дуже актуально. Це по причині того, що на даний стан, важко оцінити, коли ситуація з ізоляцією зміниться. Також було розглянуто вже існуючи системи. Ці системи було порівняно. Були виявлені переваги і недоліки. У другому розділі було проведено системний аналіз та обґрунтування проблеми. Була виконана деталізація, за допомогою об’єктно-орієнтованої методології, як засіб було обрано UML. Задля деталізації було використано більш ніж 10 діаграм різних типів. Також була зроблена постановка та обґрунтування задачі. Було описано множини вимог для системи, які необхідні для реалізації конкретної задачі. Було звернено увагу на очікувані ефекти від впровадження даної системи. У третьому розділі було висвітлено в першу чергу вибір методів та засобів реалізації. Існує велика кількість засобів вирішення таких питань. Усі вони мають свої переваги, та недоліки. Якісь більш популярні, якісь менш. Проте варто зазначити, що велику роль відіграє досвід, яким володіє розробник перед тим, як підходити до вирішення задачі. Якщо, навіть використання інших реляційних баз даних покращить сам додаток, навряд на це погодиться розробник, якщо усе життя він працював в інших допоміжних засобах. Було розроблено прикладну програму, а також описано можливості застосування. Після опису, було виконано практичну реалізацію, в якій було показано логічне виведення, склад, структуру розробленого програмного забезпечення. Наприкінці було проведено економічне дослідження на доцільність проекту, яке підтвердило актуальність сервісу[3] дистанційного обслуговування користувачів. Об’єкт дослідження – процес обслуговування споживачів мережі піцерій "Челентано" дистанційно. Предмет дослідження – моделі, методи і засоби розроблення інтелектуальної інформаційної системи для створення сервісу дистанційного обслуговування споживачів мережі піцерій "Челентано". Наукова новизна одержаних результатів. Під час виконання дипломної роботи, було розглянуто та удосконалено у галузі: система дистанційного обслуговування споживачів, можливості доставки, а також роботи клієнта і додатку. Порівнюючи з вже існуючими аналогами на ринку було застосовано систему, яка описує процес виконання замовлення у реальному часі, набагато більше деталізовано. Також було запропоновано до використання гнучку систему доставки, залежно від зон, у яких знаходиться клієнт. Метою цієї роботи є розробка системи, за допомогою якої користувач зможу на інтуїтивному рівні, без потреби особливих знань зробити замовлення дистанційно у досить популярній мережі "Челентано". Користувачеві буде надано можливість обрати місце замовлення, а також в систему було інтегровано інтелектуальну систему рекомендацій. Такі додатки підвищують конкуренцію[4], відповідно це іде на покращення кінцевому користувачеві. Результатом роботи є додаток, який вважається інтелектуальною системою. Він дозволяє зменшити контакт з людьми, зекономити час користувача, або просто виконати потребу. За прогнозами, дохід у сегменті онлайн-доставки їжі досягне 136 431 млн. Доларів США у 2020 році. Очікується, що річний темп приросту доходу (CAGR 2020-2024) становитиме 7,5%, в результаті чого прогнозований обсяг ринку складе 182 327 млн. Доларів США до 2024 року. Найбільшим сегментом ринку є доставка платформи до споживача з прогнозованим обсягом ринку в 70 741 млн доларів США у 2020 році. Для глобального порівняння, найбільший дохід буде приноситись у Китаї (51 514 млн. Доларів США у 2020 році) [5]. Тому змістовно розвиватися у цьому напрямку навіть зараз, незважаючи на те, що на даний момент є вже багато аналогів та конкурентів. Питання тільки в тому, наскільки якісно виконана система. Ключові слова – Java, SQL, Інтелектуальна інформаційна система, експертні системи, дистанційне обслуговування користувачів. Перелік використаних літературних джерел. 1. Устенко М. О. Основш проблеми транспортно! лопстики /М.О. Устенко// Вюник економжи транспорту i промисловоси, № 29. - Харюв : УкрДАЗТ, 2010. - С. 274-277. 2. Logistic tramsportation [Online] – Available from: https://cyberleninka.ru/article/n/udoskonalennya-logistiki-dostavki-metaloproduktsiyi-optimalnim-formuvannyam-vagonnih-vidpravlen 3. Смирнов І.Г., Фоменко Н.В. Міжнародний туристичний бізнес: Навч.-метод. посіб. – І.-Ф.: Галицька Академія, 2009. – 152 с. 4. Food delivery types [Online] – Режим доступу: https://yalantis.com/blog/three-types-of-on-demand-delivery-platforms-pros-and-cons/ 5. Online Food Delivery [Online] – Available from: https://www.statista.com/outlook/374/100/online-food-delivery/worldwide