Інформаційна система збуту кавової продукції
Автор: Красільчук Світлана Ярославівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Інформаційні системи та технології
Інститут: Інститут комп'ютерних наук та інформаційних технологій
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Красільчук С. Я., Шестакевич Т. В. (керівник). Інформаційна система збуту кавової продукції. Магістерська кваліфікаційна робота. ¬ – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. Через пандемію коронавірусу все активніше зростає потреба у можливості ведення свого бізнесу онлайн [6]. Внаслідок карантинних обмежень, люди все менше виходять із дому та більше часу проводять перед екранами своїх електронних пристроїв. З одного боку, цей кризовий час завдав серйозного удару для ведення малого й середнього бізнесу. Проте, з іншої сторони, розпочалася нова ера безконтактних покупок, а саме ? покупок онлайн [1]. На жаль, не кожному під силу створити власний сайт: через брак коштів або відсутність компетентності. Хорошою альтернативою в такому випадку будуть онлайн маркетплейси [2]. Маркетплейси стали ключовою ланкою у взаємодії між продавцем та покупцем в онлайн просторі. На сьогодні на такого роду платформах можна придбати абсолютно все від зубної щітки та до чашки кави [7]. Чимало людей не уявляють свого життя без кави. Для багатьох кава стала звичкою. Власники кав’ярень або звичайні кавомани готові платити чималі кошти за смачну та якісну каву за приємною ціною [5]. Як показує практика, в онлайн магазинах купувати товари вигідніше, а ніж у крамницях. В Україну зелена кава, як правило, імпортується як сировинний продукт. Вже на місці її обсмажують, пакують та додають атрибути тої чи іншої торгової марки. Таким чином, кава може зберігатися максимально довго та не втратити свого первинного смаку [10]. Люди хочуть не просто пити каву, а й знати все про її походження та спосіб приготування. Такого роду попит породжує пропозицію — навіть у час карантину, попит на каву зростає [3]. Для кав’ярень одним із ключових аспектів успіху є знайти оптимального постачальника кави [9]. Очевидно, що в такому випадку йде мова про гуртові закупівлі. Загалом є два виходи розв’язання даної проблеми — шукати дистриб’ютора кави закордоном та імпортувати кавові зерна, або ж придбати каву на території України, але, імовірніше, за вищою ціною. Аби вибрати оптимального постачальника кави, потрібно, як мінімум, проаналізувати ситуацію на ринку, а саме порівняти ціни, перечитати відгуки, продегустувати каву, тобто опрацювати великий обсяг інформації [8]. Переважно такого роду інформація розміщена на сайті від виробника або на відповідному інтернет-ресурсі. Але не кожна інформація є правдивою і такого роду пошуки вимагають значних затрат часу [4]. Розроблена інформаційна система покликана вирішити цю проблему та спростити процес постачання кавової продукції до кав’ярень та інших закладів. Об’єкт дослідження – процес побудови інформаційної системи для збуту кавової продукції у форматі маркетплейсу. Предмет дослідження – методи та засоби створення інформаційної системи у форматі маркетплейсу. Мета дослідження – створення інформаційної системи у форматі онлайн-маркетплейсу для оптового збуту та купівлі кавової продукції. Особливість даної системи полягатиме в тому, що при покупці товару, клієнт буде мати змогу забрати товар прямо зі складу, що дозволить мінімізувати логістичні витрати самого покупця. Необхідність такого дослідження зумовлена стрімким розвитком популярності. кави, адже зміна соціальних настроїв і економічних умов дала поштовх для реалізації даної інформаційної системи. Така ідея вимагає ґрунтового дослідження кавової індустрії не лише в Україні, а й у світі. Значущість проекту полягає у створенні маркетплейсу, користувачами якого буде малий та середній бізнес, а саме – кав’ярні, що дозволить розвиватися кавовій індустрії ще швидшими темпами. Ключові слова – кава, замовлення, маркетплейс, купівля-продаж. Перелік використаних літературних джерел. 1. Adrien Querbes, 2018. "Banned from the sharing economy: an agent-based model of a peer-to-peer marketplace for consumer goods and services," Journal of Evolutionary Economics, Springer, vol. 28(3), pages 633-665, August. 2. Anish Agarwal, Munther Dahleh, and Tuhin Sarkar. 2019. A Marketplace for Data: An Algorithmic Solution. In Proceedings of the 2019 ACM Conference on Economics and Computation (EC ’19). Association for Computing Machinery, New York, NY, USA, 701–726. DOI:https://doi.org/10.1145/3328526.3329589 3. Bb V. Vysotska, L. Chyrun, P. Kozlov Analysis of business processes in electronic content-commerce systems. Econtechmod : scientific journal, 2016. Vol. 5. No. 1. Pp. 111–125. 4. Bender, Benedict, (2020), The Impact of Integration on Application Success and Customer Satisfaction in Mobile Device Platforms, Business & Information Systems Engineering: The International Journal of WIRTSCHAFTSINFORMATIK, 62, issue 6, p. 515-533. 5. Chen, M., Nunamaker, J. F., and Weber, E. S., “The Use of Integrated Organization and Information Systems Models in Building and Delivering Business Application Systems,” IEEE Transactions on Knowledge and Data Engineering, Vol. 1, No. 3, 1989, pp. 406–409. 6. Lee K., Ruth F. (2008). Strategy formulation framework for vocational education: integrating SWOT analysis, balanced scorecard, methodology, and educational criteria // Managerial auditing journal. – Vol. 15, No. 8. – P. 407–423. 7. Mishra, Shrutika and Tripathi, A. R., (2020), Literature review on business prototypes for digital platform, Journal of Innovation and Entrepreneurship, 9, issue 1, p. 1-19. 8. Pasichnyk V., Shestakevych T., Kunanets N., Andrunyk V. 2018. Analysis of completeness, diversity and ergonomics of information online resources of diagnostic and correction facilities in Ukraine. In: 14th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer (ICTERI), Vol. I: 193–208. 9. Sylvia C. Ng and Jillian C. Sweeney and Carolin Plewa Customer engagement: A systematic review and future research priorities, Australasian Marketing Journal (AMJ), vol.28, No 4, pp. 235 — 252, 2020 10. V. Pasichnyk, T. Shestakevych, N. Kunanets, A. Rzheuskyi, V. Andrunyk Accessibility analysis of scientific libraries web resources / Econtechmod : scientific journal. — Lublin, 2019. — Vol 8. — No 4. — P. 9–16.