Система підтримки прийняття рішень формування та реалізації замовлень на основі кроспрограмування та хмарних обчислень

Автор: Федоров Максим Олесьович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Системи і методи прийняття рішень
Інститут: Інститут комп'ютерних наук та інформаційних технологій
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Федоров М.О., Висоцька В.А. (керівник). Система підтримки прийняття рішень формування та реалізації замовлень на основі кроспрограмування та хмарних обчислень. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. СППР формування та реалізації замовлень на основі кроспрограмування та хмарних обчислень розроблена для автоматизації та оптимізації процесу доставки товарів в межах міста. Об’єкт дослідження – процеси опрацювання інформаційних ресурсів в СППР формування та реалізації замовлень на основі кроспрограмування та хмарних обчислень. Предмет дослідження - є методи та технологічні засоби опрацювання інформаційних ресурсів в системах підтримки прийняття рішень на базі кроспрограмування з використанням хмарних технологій. Мета дослідження – є проектування і реалізація системи підтримки прийняття рішень на базі кроспрограмування з використанням хмарних технологій. Нині світ послуг, які надають, здавалося би, цілком різні ринкові суб’єкти, виявляється все тіснішим. Так кур’єрські фірми вже давно зайнялися повномасштабним транспортуванням і складуванням, а типові перевізники вступають на територію, що ще донедавна була “зарезервована” для кур’єрських фірм, ключовими факторами успіху яких була швидкість вручень і електронна інформація про вантаж. У цій сфері з’явилися логістичні оператори, які пропонують все комплексніші послуги, працюючи в якості аутсорсера. Ці тенденції змінюють класичні уявлення про ринок експрес-доставки та актуалізують дослідження визначальних чинників, які впливають на наявні сегменти та визначають напрями розвитку нових сегментів ринку Послуги служби доставки товарів затребувані, коли необхідно перевезти товар з одного місця до іншого. Для підприємців та великих компаній послуги служби доставки мають велике значення. Це зумовлено необхідністю доставляти товари своїм споживачам та партнерам у найкоротший строк. Не всі служби кур’єрської доставки вантажів по Україні можуть похвалитися вигідним поєднанням ціни та якості. Проектована система була створена для спрощення процесу здійснення відправки та отримання замовлень та пришвидшення їх доставки [1]. У 2019 р. місткість вітчизняного ринку логістичних послуг становила 20–23 млрд. дол.США, що знаменує приріст на 50–70 % за 5 років, а порівняно із вже минулим 2018 р. на 10–15 %. Вітчизняний ринок логістичних послуг репрезентують 5 сегментів: транспортно-експедиційні послуги; професійні складські послуги; експрес-доставка; комплексні логістичні рішення (контрактна логістика); управління ланцюгами поставок. Кожен з них має свої ключові фактори успіху, сформовані під впливом та характером прямої конкуренції, залежності від ролі, яку відіграють потенційні конкуренти, товари-субститути, споживачі та постачальники [2]. Найдинамічнішим сегментом в 2011–2012 рр. був сегмент послуг експрес-доставки (зростання, за різними оцінками, на 15–25 % [3]), а у період карантину показники зросли майже вдвічі. У літературі з логістики знаходимо мало праць, приділених розвитку саме цього сегменту в Україні. Сьогодні національна статистична система не здійснює оцінку логістики на регіональному чи на державному рівні, також не оцінює показники, які б характеризували ділову активність господарських суб’єктів, які надають логістичні послуги. А без цього складно отримати об’єктивну та комплексну картину стану логістики, логістичної інфраструктури тощо. Тому в межах аналізу ринку експрес-доставки обмежимось показниками, що характеризують загальну кількість юридичних осіб (рис.1)[4]. Рис. 1. Економічна діяльність. При порівнянні з минулими роками – кількість юридичних осіб що займаються логістикою, доставкою та подібними діяльностями стає все більше і більше. Прогнозується і в подальшому зростання останього сегменту. У 2019 р. загальна його місткість становила вже приблизно 2 млн. відсилань у місяць[5]. На його зростання активно впливає розвиток дистанційної торгівлі в Україні. Всі брендові магазини та торгові мережі мають власні інтернет-сторінки, на яких клієнти самостійно формують замовлення на покупку, обираючи зручний для себе спосіб оплати та доставки. Водночас зростає кількість Інтернет-магазинів, які теж формують попит на послуги експресдоставки. Очевидно, що із розвитком Інтернет-продаж буде розвиватися і ринок експрес-доставки. Для створеної системи проведено економічний аналіз та розрахунок окупності продукту, з урахуванням економічної ефективності, вартості на створення та підтримку додатку та показники конкурентоспроможності. Ключові слова – кур’єр, експресдоставки, магазини та торгові мережі, система підтримки прийняття рішень, логістичні послуги. Перелік використаних літературних джерел. 1) Експрес доставка. [Електронний ресурс]. – Режим доступу до ресурсу: https://www.sat.ua/about/strategy/ekspress-dostavka/. – Назва з екрану. 2) Чорнописька Н.В.Ринок логістичних послуг в Україні: динаміка та структур/ Тези доповідей IX Міжнародної науково-практичної конференції “Маркетинг та логістика в системі менеджменту”. – Л.: В-во Нац. ун-ту “Львівська політехніка”, 2012. – 478 с. 3) Разнонаправленные векторы развития комплексной логистики / Дистрибуция и логистика №2 (89), 2012. – С. 6–13 4) Комплексні статистичні публікації. [Електронний ресурс]. – Режим доступу до ресурсу: http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2020/zb/07/zb_Ukraine%20in%20figures_u.pdf. – Назва з екрану. 5) Поштова логістика/ Журнал “Транспорт і логістика” № 3–4(45–46), 2012. – С. 52–53