Інформаційна система бронювання авіаквитків
Автор: Коркішко Володимир Іванович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Інформаційні системи та технології
Інститут: Інститут комп'ютерних наук та інформаційних технологій
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Коркішко В.І., Берко А.Ю. (керівник). Інформаційна система бронювання авіаквитків. Магістерська кваліфікаційна робота. ¬ – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. Сьогодні, коли життя швидко змінюється, а зв’язки між країнами посилюються, потрібно іти в ногу з часом [6]. Для цього найефективнішим та найдоцільнішим є авіаційний транспорт. Його перевагами над іншими видами транспорту є швидкість і велика відстань перевезень. Протягом останнього століття країни світу освоїли повітряний простір, напрацювали значну базу авіазв’язків та організували ефективне здійснення авіаперевезень [1]. За допомогою системи повітряного транспорту суспільство має змогу задовольняти свої потреби у подорожах, перевезеннях вантажу, багажу і пошти [5]. Все це регулюється міжнародними нормативно-правовими актами і безліччю угод, які у свою чергу підвищують ефективність повітряних перевезень та рівень авіаційної безпеки. В свою чергу електронні сервіси для бронювання квитків набирають популярність в міру поширення інтернету та цифровізації суспільства, і за прогнозами в найближчі роки витіснять офлайн сервіси повністю. Основним завданням повітряного транспорту є максимально швидке та комфортне транспортування пасажирів до їхнього місця призначення [9]. Ця задача визначає основні роботи з організації перельоту: забезпечення найбільш швидкого ефекту повітряних сполучень, економічно ефективна комерційна експлуатація повітряних ліній та високий рівень культури обслуговування пасажирів та клієнтів повітряного транспорту [3]. Водночас, цивільна авіація повинна забезпечити максимальне використання потенційної швидкості літальних апаратів, в кінцевому підсумку, з обов’язковим забезпеченням вимог безпеки та регулярності польотів [2]. Економіка завдяки транспортній авіації постійно зростає. Однак на цьому шляху виявляють деякі труднощі, що виникають під час користування повітряним транспортом, що негативно впливає на його швидкий ефект [7]. Створення автоматизованих систем резервувань та бронювання квитків мало багато в чому прискорити та виправити якість послуг для кінцевого користувача та оптимізувати процес створення маршрутів курсування, вибору компаній перевізника за ціновим чи іншим визнанням [8]. Електронний білет або e-ticket - це електронний документ, що підтверджує договір повітряного перевезення між пасажиром та авіакомпанією [4]. На відміну від паперового квитка, електронний бюлетень представляє собою цифровий запис у базі даних авіакомпанії. Об’єкт дослідження – застосування електронних систем у процесі онлайн-бронювання квитків. Предмет дослідження – методи та засоби оптимізації процесу пошуку та бронювання авіаквитка. Мета дослідження – проаналізувати сферу авіаперевезень, дослідити методи пошуку та бронювання авіаквитків, визначити перелік критеріїв які будуть пріоритетними для користувача. Виходячи з отриманої інформації розробити програмне забезпечення для реалізації перспективної системи бронювання авіаквитків. Отже, можна зробити висновок що методи електронного бронювання авіаквитків безумовно спростили процедуру купівлі квитка та зробили її більш безпечною. В сьогоднішніх реаліях електронні сервіси будуть тільки збільшувати свою частку на ринках, тому он-лайн системи бронювання зараз дуже актуальні. У процесі написання магістерської кваліфікаційної роботи було досліджено останні тенденції оптимізації процесу бронювання авіаквитка та його актуальність у сучасному розвитку ринку та суспільства. Ключові слова – авіаперевезення, бронювання, авіаквиток, пасажир. Перелік використаних літературних джерел. 1. Stolyarsky, O.M. (2012). Pravove rehuliuvannya mizhnarodnikh perevezen’ [Legal regulation of international transportation]. Kharkiv: Znannya [in Ukrainian]. 2. Kovbasiuk, Y.V., Vashchenko K.O., Surmin P. (2014). Derzhavna polituka [Government politics]. Kyiv: NAU [in Ukrainian]. 3. Yanovskiy P.O. (2008). Passagirski aviaperevezennya [Passenger aviatransportation]. Kyiv: NAU [in Ukrainian]. 4. Marintseva K. (2009). Passagirski perevezennya [Passenger transportation]. Kyiv: NAU. 5. Khomchak R.O. (2012). Pravula perevezennya pasagiriv povitryanim transportom [Passenger air transportation rules]. Kharkiv: Znannya [in Ukrainian]. 6. Sosnin O.V., Mukhnenko M., Litvinova L.V. (2011). Komunikatuvna paradigma suspilnogo rozvitku [Сommunicative paradigm of social development]. Kyiv. NADU. 7. Khilchevska I.G. (2008). Mizhnarodni perevezennya [International transportation]. Kyiv: MAUP [in Ukrainian]. 8. Milde M. (2017). Mezhdunarodnoe vozdushnoe pravo IKAO [International air law and ICAO]. Saint Peterburg: AEROHELP Institute [in Russian]. 9. Yakovleva E. (2005). Transportnie ulsugi [Transport services]. Moscow: Poligraf-servis [in Russian].