Система і методи прийняття рішень при створенні сюжетних модульних ігор в Unity
Автор: Солом'яний Арсен Віталійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Системи і методи прийняття рішень
Інститут: Інститут комп'ютерних наук та інформаційних технологій
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Солом’яний А.В., Буров Є.В. (керівник). Система і методи прийняття рішень при створенні сюжетних модульних ігор в Unity. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет “Львівська політехніка”, Львів 2020. Розширена анотація. За останнє десятиліття Україна, як і інші країни Східної Європи, зробила значний крок у сфері комп’ютеризації. Варто зазначити, що останнім часом розвиток комп’ютерних технології значно перевищує розвиток інших галузей. Але крім застосування комп’ютерів у сфері оптимізації роботи, не можна упускати з вигляду і розвиток ігор. Сьогодні комп’ютерні ігри відіграють важливу роль у житті людини будь-якого віку. Ігрова діяльність впливає на розвиток мислення, логіки, реакції, зосередженості, формування психологічних засад. Як правило, ігри поширені серед дітей та підлітків, так як під час гри гравець приймає на себе певну роль, передбачену сюжетною лінією і відповідно до неї приймає рішення. Комп’ютерні ігри допомагають дітям зрозуміти цей світ і все що в ньому є, а для дорослих вони є цікавішими, ніж телебачення або читання книг[1]. Крім того важко переоцінити важливість ментального відпочинку, особливо під час карантину. Як відомо багато країни ввели карантин/ізоляцію для припинення розповсюдження коронавірусу. Таким чином багато людей проводять весь свій вільний час у себе вдома, в ізоляції від “реального світу”. У цьому випадку значну роль відіграють саме ігри-симулятори, адже коли “реального світу” недоступний, симуляція це краще, ніж нічого і це дійсно допомагає не замикатися в собі, відчувати ті самі почуття, що і в реальному житті, або ті, що переживають персонажі гри[2]. Таким чином це допомагає людям не піддаватися паніці та залишатися вдома в дійсно непростий період. Створення комп’ютерних ігор не варто розглядати, як ще один безкорисний вид діяльності. Це швидше діяльність конструювання окремого Всесвіту зі своїми правилами. Конструювання таких систем це для початку процес створення певного образу майбутнього «світу» в уяві. В цей час продумуються загальні деталі типу фізики, правил, властивості простору, філософію, логіку і навіть мораль. Під час реалізації проекту розробник повинен враховувати найдрібніші деталі історія (реальна чи вигадана), епоха (історична реконструкція), логіка, перебіг подій, косметичні деталі. Для того щоб реалізувати це все, потрібно мати особливий склад розуму і володіти великою кількістю навиків. Але якщо спростити цей процес до вигляду звичайного конструктора, можна створювати власні ігри не маючи навиків та знань у сфері програмування. Це дасть змогу створювати ігри, розвивати власні навики проектування, логіки. Багато людей грають у відеоігри, щоб зняти нудьгу, позбутися стресу та подолати виклики. Однак відеоігри також використовуються, щоб допомогти людям читати, говорити іншою мовою та допомагати людям у соціалізації. Багато людей погоджуються з думкою, що навчання має бути цікавим. Це трохи дивно, але певним чином комп’ютерні ігри можуть дати цінні уроки і навіть можуть допомогти покращити ваші розумові здібності.[3] Об’єкт дослідження – процеси прийняття рішень при створенні компонентних ігор в Unity. Предмет дослідження – технології для створення компонентів і шаблонів сюжетних ігор в Unity. Мета і задачі дослідження. Розглянута галузь є актуальною сьогодні тому, що культура комп’ютерних ігор постійно збільшується. За 2018 рік сумарна вартість доходів від цієї індустрії становить 58$ млрд. і виросло до 131$ млрд. за 2020 і очікується 138$ млрд. у 2021 році. Головною метою роботи є розробка такої системи компонентів і інструментів при якому можна створити будь-яку гру або додаток без зайвих зусиль. Простіше кажучи метою є розробка універсального комплексу компонентів, шаблонів при якому розробка гри зведеться до прописування власних правил і роботи з об’єктами. Система також дозволить приймати рішення стосовно мінімальних системних та сюжетних вимог до створеної гри[4]. Результатом є проект, кінцевою метою якого є розробка гри, яка використовує готові компоненти без проектування чи програмування. Програма спеціально створена методами Unity з використанням готового конструктора. Таким чином система дозволить створювати проекти без спеціальних навиків кодування, лише базовими знаннями роботи з комп’ютером та ігровою платформою. Використовуючи цю систему, початківці зможуть вивчити питання управління проектами, тоді як досвідчені користувачі зможуть поділитися досвідом у галузі розробки ігор, провести експерименти та вдосконалити свої навички. Згідно з багатьма науковими дослідженнями комп’ютерні ігри мали значну освітню цінність і могли б бути надзвичайно корисними, якщо вони стануть частиною шкільної програми. Існують різні комп’ютерні ігри, які створюють контекст, в якому учні можуть розвивати важливі навички. Використання комп’ютерних ігор у навчальному контексті заохочує активні, критичні, автономні та задіяні навчальні процеси, залучаючи учнів до активних форм набуття знань та вмінь. Основне призначення комп’ютерних ігор не тільки в розвагах; вони можуть поєднувати ігровий фактор з педагогічними перевагами, сприяючи змінам в плані когнітивних, поведінкових навичок у своїх користувачів[5]. Ключові слова – Unity, розробка комп’ютерних ігор, ASP.NET, системи і методи прийняття рішень, моделювання, компонентна розробка. Перелік використаних літературних джерел. 1. VIDEO GAME DEVELOPER: DESCRIPTION [Online] – Available from: https://targetjobs.co.uk/careers-advice 2. Top 6 Skills needed to be a Successful Video Game Developer [Online] – Available from: https://murdoch.kaplan.com.sg/top-6-skills-needed-successful-video-game-developer/ 3. Advantages of Unity [Online] – Available from: http://sinatrarb.com/ 4. ASP.NET [Online] – Available from: https://dotnet.microsoft.com/apps/aspnet 5. Test::Unit [Online] – Режим доступу: https://test-unit.github.io/