Інтелектуальна інформаційна система прийому та оформлення замовлень за допомогою месенджерів

Автор: Максимів Квітослава-Романа Андріївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Системи і методи прийняття рішень
Інститут: Інститут комп'ютерних наук та інформаційних технологій
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Максимів К.–Р., Верес О.М. (керівник). Інтелектуальна інформаційна система прийому та оформлення замовлень за допомогою месенджерів. Магістерська кваліфікаційна робота. — Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація Розвиток інформаційних технологій і штучного інтелекту надає власникам бізнесу різні варіанти виходу на ринок, незалежно від того, в якій сфері вони працюють [2]. Чат-бот є одним з найбільш перспективних нововведень для індустрії електронної комерції. У користувачів відпадає необхідність дзвонити в службу підтримки для вирішення питань, більшість з яких є однотипними [1]. Боти використовуються в якості служби підтримки як нових, так й існуючих користувачів, які здатні отримувати й оформляти замовлення, проводити збір відгуків клієнтів, організовувати акційні розсилки і багато іншого. Месенджери є основним каналом використання ботів як для розважальних, так і для бізнес-цілей. Активна аудиторія месенджерів становить два мільярди людей. Можливість формувати власний вміст та обмінюватися інформацією різного характеру в режимі реального часу дозволила соціальним медіа стати невід’ємною частиною людського життя, набуваючи нових типів та форм. Вплив Інтернету на різні аспекти соціальної взаємодії сьогодні безперечний. Можливості мобільних додатків дозволяють користувачам Інтернету споживати та передавати велику кількість інформації в режимі реального часу за допомогою своїх смартфонів. Тенденції, сформовані в рамках широкого поширення інформаційних технологій, говорять про актуальні мобільні додатки - месенджери. Месенджери - це новий спосіб спілкування між людьми, незалежно від географічних особливостей, за допомогою миттєвих повідомлень. Насичення великим потоком інформації, що надходить в Інтернеті та, зокрема, у соціальних мережах, призводить до переходу великої кількості користувачів на месенджери. Системи обміну миттєвими повідомленнями через відсутність персоналізованої стрічки дозволяють своїм користувачам більш ретельно вибирати канали для отримання інформації. І така свідомість користувачів також дуже важлива для спілкування. Для більш особистої взаємодії з аудиторією та використання нового каналу зв’язку між компаніями та організаціями зростає інтерес до месенджерів[4]. Вивчення месенджерів як каналу обробки запитів шляхом використання чат-ботів, щоб захопити більшу аудиторію споживачів є актуальним на сьогодні завданням. Впровадження власного зручного додатку, який допоможе оформлювати замовлення та обробляти інформацію швидше, ніж це зробить людина. Можна зробити висновок, що чат–боти у системі продажу товарів є дуже популярними і необхідними, тому що вони допомагають продавцям просувати свої товари дешевше ніж за допомогою інтернет–реклами, а також полегшують для покупця процес купівлі товару в інтернеті. У зв’язку з стрімким збільшенням кількості різних магазинів, введення ботів на сторінках цих магазинів у соціальних мережах необхідне. У результаті проведеного дослідження та системного аналізу було розроблено UML–діаграми, такі як діаграма варіантів використання, діаграма діяльностей, діаграма активностей, діаграма класів, діаграма розгортання та діаграма колаборації. Діаграми містять всю необхідну інформацію для реалізації системи, що розробляється [3]. Також було побудовано дерево цілей для формулювання генеральної мети, а при її декомпозиції представлені аспекти її підцілей та їх критерії для визначення якості функціонування системи. Серед варіантів інструментів для реалізації подібного функціоналу було проаналізовано програмні можливості ряду платформ. Node–RED це та платформа яка була обрана основною для реалізації даної програми. Для реалізації скриптової частини використана мова програмування Js. Ціль програмної реалізації – це створення чат- боту, який надасть користувачам можливість купувати товари онлайн, а також бот може стати в нагоді для користувачів, які хочуть замовити косметичні засоби швидко та без зайвих розмов [5]. Мета дослідження – створення інтелектуальної інформаційної системи, що допоможе приймати і оформлювати замовлення за допомогою месенджерів. Об’єкт дослідження – процеси функціонування чат–бота. Предмет дослідження – методи та засоби для розробки інтелектуальної інформаційної системи прийому та оформлення замовлень. Результати дослідження: • здійснено аналіз літературних джерел, на основі якого дослідити, поточний стан онлайн продаж; • здійснено аналіз та порівняння аналогів уже існуючих систем; • проведено системний аналіз системи, зокрема створено дерево цілей та відповідні UML–діаграми, що підкреслюють та демонструють функціонал; • обрано відповідні методи та засоби для реалізації постановленої задачі на основі проаналізованих даних, що найбільше підходили для вирішення проблеми; • розроблено програмний продукт на основі створеного та описаного функціоналу системи, наведено контрольний приклад роботи. Ключові слова: чат–боти, месенджери, інтелектуальні інформаційні системи. Перелік використаних літературних джерел. 1. Wasserman, S., & Faust, K. (1994). Social network analysis in the social and behavioral sciences. Social network analysis: Methods and applications, 1994, 1-27. 2. Литвин, В. В., Пасічник, В. В., & Яцишин, Ю. В. (2011). Інтелектуальні системи: підручник. Л.: Новий Світ-2000. 3. Мюллер, Р. Д. (2013). Проектирование баз данных и UML. М., Издательство: Лори. 4. Провотар, О. І., & Клочко, Х. А. (2013). Особливості та проблеми віртуального спілкування за допомогою чат-ботів. Наукові праці Вінницького національного технічного університету, (3). 5. Сухас, У. (2017). Oracle Intelligent Bots: Чат–боты с искусственным интеллектом. https://www.oracle.com/a/ocom/docs/chatbots.pdf.