Публічна дипломатія Словацької Республіки у процесі набуття членства у ЄС та НАТО

Автор: Фтоміна Любов Олександрівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Міжнародна інформація
Інститут: Інститут прикладної математики та фундаментальних наук
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: АНОТАЦІЯ Фтоміна Л.О. Публічна дипломатія Словацької Республіки у процесі набуття членства у ЄС та НАТО: магістерська кваліфікаційна робота. Ця робота присвячена аналізу Публічна дипломатія Словацької Республіки у процесі набуття членства у ЄС та НАТО. У розділі І досліджена загальнотеоретична характеристика механізму і особливостей публічної дипломатії Словацької Республіки. У розділі ІІ проаналізовано особливості публічна дипломатія Словацької Республіки в сфері Євроатлантичної інтеграції. Розділ ІІІ присвячено дослідженню публічної дипломатії Словацької Республіки в сфері Європейської інтеграції. У розділі ІV проаналізовано досвід Словацької Республіки для України. У результаті, було проаналізовано теоретичних підходів до визначення сутності дипломатії. Виконання цієї роботи змусило дійти до наступних висновків: публічна дипломатія – одна зі складових стратегічних комунікацій, на яку покладено ключове завдання – формування іміджу держави та її інституцій на міжнародному рівні, закріплення значимих брендів у глобальному інформаційному просторі. Розбудова іміджу має ґрунтуватися перш за все на сформованості державного/інституційного гранд-наративу та транслюватися різним цільовим аудиторіям. Отже, публічна дипломатія передбачає формування іміджу всіх інституційних складових держави, зокрема силових відомств. Публічна дипломатія Словаччини спирається на відомі концепції м’якої сили і публічної дипломатії. Однак такий підхід як національний брендинг, є фундаментом сучасної публічної дипломатії Словаччини. Зовнішньополітична задача по просуванню позитивного іміджу країни на регіональному та глобальному рівні покладено на Міністерство закордонних і європейських справ Словацької республіки, а й на деякі інші міністерства, державні і недержавні організації, ну і як було пояснено, публічна дипломатія в цілому залежить не тільки від роботи установ а й від активності, поведінки та пропаганди збоку самих громадян країни. Основними пріоритетами в публічній дипломатії Міністерство закордонних справ називає розширення зв’язків Словаччини як з країнами Європи, так і Росією, зокрема через окремі посольства Словацької республіки, генеральні консульства і Словацькі інститути в майже 70 країнах світу. Ефективним способом позиціонування Словаччини за кордоном є також участь країни в світових виставках. Така участь є одним з найбільш діючих інструментів для просування бренду «Словаччина» на міжнародному ринку так як на одному майданчику зустрічаються представники практично всіх країн світу. Публічна дипломатія Словацької Республіки поступово почала формуватися з моменту створення незалежної республіки, і можна сказати, що її формування все ще перебуває в стадії розвитку. З огляду на, що думки про презентацію Словацької Республіки закордоном не єдині, важливо відзначити, що важко розробити єдину концепцію словацької публічної дипломатії та її ефективного уявлення іншим державам. Цілком природно, що публічна дипломатія безпосередньо пов’язана з внутрішньою політикою, і тому її розробка ґрунтується на певному урядовому складі, який обміняється майже після кожних парламентських виборів, що проводяться в Словаччині кожні чотири роки. Публічна дипломатія повинна мати єдину концепцію, розраховану як мінімум на кілька років вперед, як стратегічної спрямованості Словаччини за кордоном і створення словацького бренду, який можна було б ідентифікувати на кожному заході, організованому міністерством закордонних справ і іншими урядовими та неурядовими структурами Словаччини, а також через посольства і культурні центри Словаччини закордоном. Ключові слова: публічна дипломатія, інтеграція, зовнішньополітична позиція, імідж, Словацька Республіка.