Дослідження продуктивності інфокомунікаційних систем НУ "Львівська політехніка" на прикладі ВНС
Автор: Сідлецький Святослав Павлович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Інформаційні мережі зв'язку
Інститут: Інститут телекомунікацій, радіоелектроніки та електронної техніки
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: В магістерській роботі представлено розроблення та впровадження високотехнологічного інформаційного середовища, яке суттєво збільшить різноманітність форм одержання знань та умінь, необхідних для ефективної професійної та соціальної діяльності майбутніх фахівців. В даній роботі представлено особливості розробки та впровадження такого середовища з врахуванням не тільки чисто технічних та педагогічних аспектів і специфіки навчального закладу, а й з точки зору забезпечення сталого розвитку на невідворотності досягнення результату [1]. Стійка онлайн-освіта характеризується своєю здатністю зберігатись, коли надзвичайне внутрішнє чи зовнішнє фінансування припиняється [2]. На жаль, це, здається, рідкісне явище. У більшості випадків онлайн-освіта є стійкою, коли вона створює економічний профіцит або зменшує витрати. У структурі ВНС ЛП в корені є навчально-наукові інститути. В кожному інституті відображені спеціальності, за якими здійснюється підготовка фахівців. В межах кожної спеціальності реалізовано навчальні плани у вигляді переліку дисциплін, розбитих по курсах [3]. Розміщена на веб-сайті (http://vns.lp.edu.ua) [4]. Отримані результати покращать не тільки роботу ВНС Львівської політехніки, а також можуть помогти всім іншим університетам створити своє навчальне середовище базуючись на наших реальних помилках. Такі великі сервіси неможливо теоретично прорахувати, вони удосконалюються тільки на етапі реального користування. У першому розділі розглядається Електронне навчання тут визначається як інтерактивне навчання, в якому навчальний зміст доступний в Інтернеті та забезпечує автоматичний зворотний зв’язок з навчальною діяльністю студента. Інтернет-спілкування з реальними людьми може бути включеним, а може і не включеним, але фокус електронного навчання, як правило, більше на навчальному змісті, ніж на спілкуванні між учнями та викладачами [5]. У другому розділі розглянуто віртуальне навчальне середовище Lviv Polytechnic National University - програмна система, створена для підтримки процесу дистанційного навчання студентів Львівської політехніки з наголосом саме на навчання, на відміну від керованого навчального середовища, для якого властивий акцент на управлінні процесом навчання.VNS працює на базі MOODLE (Modular Object Oriented Dictance Learning Environment) – це система управління навчальним контентом (LCMS – Learning Content Management Systems). За допомогою даної системи можна створювати електронні навчальні курси і проводити як аудиторне (очне) навчання, так і навчання на відстані (заочне/дистанційне).платформу управління сервісом Proxmox Virtual Environment. Та Zabbix [6] яким є універсальним інструментом моніторингу, здатний відстежувати динаміку роботи серверів та мережевого обладнання. У третьому розділі отримано інформацію про функціональні параметри роботи сервера. Враховуючи отримані дані, можна стверджувати, що фізичних ресурсів достатньо, проте є істотна прогалина в оптимізації їх налаштування, що призводить до перевантаження центрального процесора. У четвертому розділі проаналізувавши дані прийнялось рішення про оновлення операційної системи з CentOS 6 до CentOS 8 [7]. Що призвело до значного скачка у звязку що оновилось на дві версії більше. На шляху від безпеки до управління віртуальними машинами слід передбачити значні вдосконалення, щоб зробити управління серверами для CentOS 8 якомога простішим та безпечнішим. Оновлення SSD-диски забезпечать прекрасний показник вводу / виводу (I / O) поряд з моментальним часом доступу до диску, що в свою чергу не здатний запропонувати звичайний HDD-диск. В результаті покращення порівнюючи роботу ВНС то можна побачити підвищення потужності виросли в рази, даючи змогу бути онлайн 3270 студентам проти 2160, що дуже хороші показники, які вже можуть наголошувати на тому що Львівська політехніка може забезпечити своїм студентам стабільне дистанційне навчання. Оперативна пам’ять середовища стала працювати оптимальніше. Від чого не змінюючи фізичну кількість оперативної пам’яті вдалось менше задіювати її при більшій кількості користувачів. Після оптимізації процесорів то бачимо тенденцію того наскільки менше тепер йде навантаження на службові задачі. Весь потенціал направлений на користувачів. Спочатку ядра хаотично собі працювали. Не було ніякого порядку тому кожен міг працювати на максимальних можливостях, не ділившись рівномірно із іншими. Але після вдосконалення почали злагоджено працювати, активними зробили тільки 8 ядер, інші всі поставили на резерв. Але тепер ці 8 справляються краще ніж раніше всі 15 разом взятих. У п’ятому розділі порахований економічний аналіз витрат на створення та експлуатацію внс. В результаті цього вийшла очікувана оцінка доходів та тривалість окупності від серверів. Ключові слова: дистанційне навчання, віртуальне навчальне середовище, ProxMox, Zabbix. Список літератури: 1. Федасюк Д.В., Озірковський Л.Д РОЗВИТОК ДИСТАНЦІЙНИХ ЗАСОБІВ НАВЧАННЯ У ЛЬВІВСЬКІЙ ПОЛІТЕХНІЦІ Національний університет «Львівська політехніка» УДК 004.4: 004.9 2016 2. Morten Flate Paulsen ONLINE EDUCATION and LEARNINGMANAGEMENT SYSTEMS. Global E-Learning in a Scandinavian Perspective. - Publisher: NKI Forlaget, 2003. – 337p. 3. Dr. Mmantsetsa Marop WHAT MAKES A QUALITY CURRICULUM? Massimo Amadio, Opertti R., Ji L., Emeline Brylinski March, 2016, No.2IBE/2016/WP/CD/02 4. Віртуальне навчальне середовище [Електроннй ресурс]. – Режим доступа: https://lpnu.ua/idn/virtualne-navchalne-seredovyshche 5. John Traxler DEFINING MOBILE LEARNING IADIS International Conference Mobile Learning 2005 261-266 6. Струбицький Р.П. Самоподібна модель завантаженості хмаркових сховищ даних. Національний університет «Львівська політехніка», кафедра інформаційних систем та мереж. SISN. 2015; Випуск 814, Номер 1: cc. 147 – 155 7. Membrey, Verhoeven, Angenendt The Definitive Guide to CentOS. ISBN-13 (pbk): 978-1-4302-1930-9 2009