Двигун постійного струму магнітоелектричного збудження з підвищеним моментом інерції для бігової доріжки

Автор: Цікало Андрій Миронович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Електромеханічні системи автоматизації та електропривод
Інститут: Інститут енергетики та систем керування
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: АНОТАЦІЯ Цікало А.М. Двигун постійного струму магнітоелектричного збудження з підвищеним моментом інерції для бігової доріжки, 62 сторінки, 2 таблиці, 16 рисунків, 14 бібліографічних посилань. Керівник – с.н.с., к.т.н., доцент каф. ЕКС Харчишин Богдан Михайлович. Об’єктом дослідження цієї кваліфікаційної роботи є процеси електромагнітного перетворення електричної енергії в механічну енергію обертального руху. Предметом дослідження є двигун постійного струму магнітоелектричного збудження приводу бігової доріжки. Мета роботи – спроєктувати конструкцію двигуна постійного струму із збудженням від постійних магнітів із заданим моментом інерції обертових частин для роботи у тривалому режимі. У першому розділі магістерської кваліфікаційної роботи розглянуто будову та принцип дії електричних машин постійного струму, виконано огляд сучасних конструкцій двигунів постійного струму електромагнітного та магнітоелектричного збудження. Виконано аналіз впливу реакції якоря двигунів із збудженням від рідкісноземельних постійних магнітів на основне поле якоря, а відтак, на енергетичні показники двигуна та якість комутаційних процесів [1]. У другому розділі здійснено обґрунтування прийнятих проєктних рішень. Вирішено питання виконання двигуна у заданому обмеженому габаритному діаметрі та підвищеному значенні моменту інерції [2]. Вибрано конструкцію з додатковим зовнішнім маховиком спеціальної конфігурації, який забезпечує необхідний момент інерції і протікання потоку охолоджуваного повітря з конструктивним виконанням за способом монтажу ІМ1101, за ступенем захисту ІР00, за способом охолодження ІС0141. У третьому розділі наведено результати електромагнітного розрахунку, вибрано головні розміри двигуна, тип обмотки якоря, розраховано зубцеву зону, визначено розміри магнітного кола, повітряного проміжку між якорем та постійним магнітом [3]. Виконано розрахунок магнітної системи з рідкісноземельними постійними магнітами з врахуванням кривої намагнічування сталі ділянок магнітопроводів магнітного кола, з допомогою спрощеної заступної схеми. Виконано розрахунок колектора, вибрано щітки та щіткотримачі, здійснено перевірку комутації, розрахунок втрат та коефіцієнта віддачі, а також виконано розрахунок та побудову робочих характеристик двигуна. Четвертий розділ присвячений тепловому розрахунку. Його виконано за спрощеними формулами для тривалого усталеного режиму. Встановлені величини перегріву основних елементів двигуна не перевищують допустимі значення для класу ізоляції F. Вентиляційний розрахунок, виконаний у п’ятому розділі, показав, що кількість повітря відцентрового вентилятора є достатньою для зняття потужності втрат з поверхонь охолодження активних частин проєктованого двигуна. Шостий розділ роботи, присвячений розрахунку моменту інерції обертових мас, підтвердив відповідність його завданню на проєктування. Ключові слова: бігова доріжка, двигун постійного струму, магнітоелектричне збудження, рідкісноземельні постійні магніти. Перелік використаних літературних джерел: 1. Електричні машини: підручник / М. А. Яцун ; Нац. ун-т «Львів. політехніка». – Л. : Вид-во Львів. політехніки, 2011. – 461, с. 2. Попічко В. В. Проектування електричних машин постійного струму: Навч. посібник: – Львів.: Видавництво НУ “Львівська політехніка”, 2004. – 584 с. 3. Ткачук В.І. Автоматизоване проектування колекторних двигунів постійного струму. Навчальний посібник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2005. – 348 с.