Демпфування засобами електромеханічної системи пружних коливань мостового крана під час його переміщення
Автор: Зварич Тарас Васильович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Електромеханічні системи автоматизації та електропривод
Інститут: Інститут енергетики та систем керування
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Зварич Т.В. Марущак Я.Ю. (керівник) «Демпфування пружних коливань засобами електромеханічної системи мостового крана під час його переміщення». Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. РОЗШИРЕНА АНОТАЦІЯ Магістерська кваліфікаційна робота присвячена питанням демпфування коливального руху, що виникає у мостових кранах при переміщенні та підніманні/опусканні вантажів. У вступі роботи розкрито питання актуальності даних досліджень, описано особливості роботи кранових механізмів. Перший розділ присвячений питанням різноманітності електромеханічних систем мостових кранів. Тут розкрито питання опису промислової установки, проаналізовано технологічний процес [2,3], який відбувається під час переміщення вантажів. Також у першому розділі здійснено вибір системи та параметри мостового крану, привід якого буде синтезовано та розрахована тахограма руху. У другому розділі розраховано та вибрано двигун, який входить до складу електроприводу. Розраховано та побудованого його діаграми навантаження, здійснено перевірку на нагрів. Також у цьому розділі розраховано інші елементи, що входять до складу електроприводу, а саме перетворювач частоти [1]. Третій розділ розкриває питання математичного моделювання двомасової системи механізму переміщення крану. Привід механізму переміщення мостового крана моделюється як електромеханічна система, що складається з електродвигуна і механічної частини у вигляді двомасової системи з пружними зв’язками при повністю вибраної проміжку в передачах [5]. Четвертий розділ присвячений питанням дослідження моделі кранового механізму з пружнім валом. У пакеті Simulink середовища MATLAB реалізовано досить широкий вибір числових методів для розв’язування звичайних диференціальних рівнянь. Модель реалізована в бібліотеці SimPower Systems середовища Simulink[1]. Синтез модального керування кранового механізму, який дозволяє гасити пружні коливання, описаний у п’ятому розділі. Тут розкрито особливості синтезу, а саме питання матрично-векторного представлення самого об’єкта регулювання [1]. Також у цьому розділі побудовано структурну схему такої двомасової системи, наведено результати дослідження динаміки такої системи, а саме графіки перехідних процесів ддя різних ?0. Об’єкт дослідження – керований електропривід мостового крану. Предмет дослідження – перехідні процеси і коливання в двомасовій ЕМС механізму переміщення мостового крана. Мета дослідження – синтезувати систему модального керування для демпфування пружних коливань мостового крана під час його переміщення. Ключові слова: МОСТОВИЙ КРАН, МОДАЛЬНЕ КЕРУВАННЯ, ДЕМПФУВАННЯ КОЛИВАНЬ, АСИНХРОННИЙ ЕЛЕКТРОДВИГУН, ЕЛЕКТРОПРИВІД, ПЕРЕТВОРЮВАЧ ЧАСТОТИ, ДВОМАСОВА СИСТЕМА, МАТЕМАТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ, АВТОМАТИЧНА СИСТЕМА КЕРУВАННЯ, MATLAB, SIMULINK. Перелік використаних літературних джерел: 1. Марущак Я.Ю. Синтез електромеханічних систем з послідовним та паралельним коригуванням: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. напряму «Електромеханіка» / Я. Ю. Марущак ; Національний ун-т «Львівська політехніка». — Л. : Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2005. — 207 с. 2. P Tae-Young Lee, Sang-Ryong Lee Anti-sway and Position 3D Control of the Nonlinear Crane System using Fuzzy Algorithm. //International Journal of the Korean Society of Precision Engineering Vol. 3, No. 1, January 2002/ - c.66-75. 3. Stefan Palis, Frank Palis, Mario Lehnert Anti-Sway System for Slewing Cranes. //22nd International Symposium on Automation and Robotics in Construction ISARC 2005 - September 11-14, 2005. 4. Mahmud Iwan Solihin, Wahyudi Sensorless Anti-swing Control for Automatic GantryCrane System: Model-based Approach. // International Journal of Applied Engineering Research Vol.2, No.1 (2007), pp. 147–161. 5. Моделювання електроприводів: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Л. Д. Костинюк;Національний ун-т «Львівська політехніка». — Л. : Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2004. — 404 с.