Розробка проекту геодезичних вишукувань для реконструкції автомобільної дороги ІІІ категорії Калуш - Добровляни на ділянці від 0+000 км до 2+400 км
Автор: Войтухів Степан Іванович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Інженерна геодезія
Інститут: Інститут геодезії
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Войтухів С. І., Смірнова О.М. (керівник). Розробка проекту геодезичних вишукувань для реконструкції автомобільної дороги ІІІ категорії Калуш - Добровляни на ділянці від 0+000 км до 2+400 км Для сталого розвитку територій важливо проводити моніторинг та реконструкції автомобільних доріг, який має враховувати державні і громадські інтереси. На усіх стадіях розробки інженерно-технічної документації для будівництва, реконструкції або капітального ремонту автомобільної дороги, я керувався національними нормативно-правовими документами, зокрема [1, 4, 5, 6, 9]. Основою такого аналізу переважно являється карта чи генеральний план на територію автомобільної дороги великого масштабу. Даний вид робіт є актуальним в умовах сьогодення, адже, потреба у розбудові чи реконструкції дорожньої інфраструктури залишатиметься однією з перших, не тільки у нашій державі, але і за її межами. Вишукування проводитиметься за допомогою сучасних GNSS-приймачів та геодезичних приладів з попередньо заданою точністю. При вивченні особливостей фізико-географічного положення автомобільної дороги ІІІ категорії Калуш - Добровляни на ділянці від 0+000 км до 2+400 км, встановлено, що рельєф ділянки не складний, з незначними перепадами висот, тому топографічне знімання масштабу 1:500 вирішили виконати тахеометрією, основою для якої слугуватимуть пункти полігонометрії. На етапі допроєктних вишукувань збиралися матеріали про фізико-географічну характеристику району робіт, картографічні матеріали минулих років, геодезичне забезпечення опорними пунктами для розробки геодезичної основи. Планова основа запроєктована ходами полігонометрії 2-го розряду. Для висотної основи використали геометричне нівелювання оскільки територія об’єкту робіт не складна. Вихідними слугували дві базисні сторони: на території м. Калуш знайшли два опорних пункти - пп 7001, пп 7002, а на території с. Добровляни - пп 7013, пп 7014. За результатами геодезичних вишукувальних робіт на території об’єкту запроектували чотири опорних пункти на яких виконувалися виміри GNSS приймачем у статичному режимі не менше 4 годин. Отримані координати задовольняють точність полігонометрії 4 класу. Пункти закладені знаками типу у15 н. Отримані висоти за точністю задовольняють вимоги до нівелювання 3 класу. Другий і третій етапи робіт, відповідно польові і камеральні інженерно-геодезичні вишукувальні роботи. За результатами рекогностувальних робіт було закладено 4 пункти типу у-15 н на вузлових точках. Місцеположення 12 пунктів планової основи було закріплено на місцевості тимчасовими знаками. Згідно нормативних вимог [3, 4, 6] запроєктовано 1 хід полігонометрії 2-го розряду. Загальна довжина запроектованого ходу - 2072,010 м, та 1 хід нівелювання 3 класу. Загальна довжина запроектованого ходу - 2072,010 м Довжини сторін запроєктованого полігонометричного ходу знаходяться в межах 84,311 м – 458,246 м. Довжини сторін запроєктованого ходу нівелювання знаходилися в межах нормальної довжини променя візування – 75 м Висотна основа повністю відповідає плановій і тому польові знімальні роботи проводилися на пунктах одночасно. Для вимірювання ліній, кутів і перевищень використовували електронний тахеометр Nikon XF. Всі результати вимірів передані на ПК для подальшого опрацювання у програмі Credo.dat. Отримані каталоги координат і висот пунктів геодезичної основи. Розглянуто питання організації, планування та розрахунку вартості виконання геодезичних робіт. У програмі AutoCAD Civil 3D було складено цифровий топографічний план масштабу 1:500 для подальшої реконструкції автомобільної дороги ІІІ категорії Калуш - Добровляни на ділянці від 0+000 км до 2+400 км, загальною площею 156 га. Мета: розробити проект геодезичних вишукувальних робіт для створення топографічного плану масштабу 1:500, реалізувати його отримавши топографічний план автомобільної дороги ІІІ категорії Калуш – Добровляни на ділянці від 0+000 км до 2+400 км. Об’єктом наукового дослідження є автомобільна дорога ІІІ категорії Калуш – Добровляни на ділянці від 0+000 км до 2+400 км, на ділянку якої необхідно провести детальні дослідження. Предметом розробка проекту геодезичних вишукувань для реконструкції об’єкту дослідження. Методами виконання проекту були: прогнозування, дослідження, аналіз, порівняння та моделювання. За результатами проведених робіт, я дослідив фізико-географічне районування робіт (Калуський район Івано-Франківської області) та топографо - геодезичне забезпечення ділянки автомобільної дороги Калуш – Добровляни (матеріали GNSS - вишукувань). Також, мною була досліджена нормативна документація по проведенню геодезичних робіт для реконструкції та будівництва автомобільних доріг, зокрема, потрібного мені ІІІ класу. Було створено каталоги координат і висот та складено топографічний план масштабу 1:500 на територію робіт. Ключові слова - топографо-геодезичні вишукувальні роботи, планово-висотна основа, полігонометрія, нівелювання, топографічне знімання, топографічний план. Перелік використаних літературних джерел. 1. Кузьмін В. І., Білятинський О. А.Інженерна геодезія в дорожньому будівництві: навч. посіб. для студентів ВНЗ, які навчаються за спец."Буд-во та експлуатація автомоб. доріг і аеродромів" та "Мости і трансп. тунелі" .-Київ:Вища шк.,2006.С. 278, (іл.). 2. Третяк К.Р., Дума М. В. Оптимальне проектування і згущення інженерних ГНСС-мереж. Інженерна геодезія: Науково-техн. зб. Київ: Нац. ун-т буд-ва і архітектури. 2018. Вип. 65 .С. 32-41 3. Задемленюк А.В. Використання технології кінематики в реальному часі (RTK) для розв’зання прикладних задач геодезії: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.24.01. Львів, 2011,С. 24. 4. Шевченко Т. Г., Мороз О. І., Тревого І. С. Геодезичні прилади: навч. посіб. Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2006., С. 462. 5. Тартачинський Р. М. Вишукування і проектування інженерних споруд: навч. посіб. для геодез. спец. вузів/М-во освіти України, Держ. ун-т "Львів. політехніка" .-Львів:Вид-во Держ. ун-ту "Львів. політехніка",1995 .С. 160. 6. Креніда Ю.Ф., Кривоберець Б.І., Організація планування і управління топографо-геодезичним виробництвом / Донецьк: Лебідь, 2004. С. 522. 7. Аллен Л. Корисні поради AutoCAD (переклад з рос.: Полезные советы AutoCAD), Autodesk, Inc., 2014, С.2-44. 8. Інструкція з топографічного знімання у масштабах 1:5 000, 1:2 000, 1:1 000, 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98). Головне управління геодезії, картографії та кадастру при Кабінеті Міністрів України (Укргеодезкартографія). (2020). 9. Островський А.Л., Мороз О.І, Тартачинська З.Р., Герасимчук І.Ф. (2011) Геодезія. Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка» 10. Порядок створення і ведення містобудівних кадастрів населених пунктів. (1993) ДБН Б.1-1-93. [чинний від 1993-12-01]. К.: Мінрегіонбуд України.