Вебкартографування розвитку кафедри фотограмметрії та геоінформатики Національного університету «Львівська політехніка».
Автор: Рачок Вадим Ігорович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Картографія
Інститут: Інститут геодезії
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Рачок В.І., Ярема Н.П. (керівник). Вебкартографування розвитку кафедра фотограмметрії та геоінформатики Національного університету «Львівська політехніка» , 2020 Розширена анотація 12 червня 1963 р. Наказом Міністерства вищої і середньої спеціальної освіти УРСР у Львівському політехнічному інституті створено кафедру аерофотогеодезії. За біль як 50-літній період змінилось кілька поколінь викладачів, перші випускники стали поважними леді та джентльменами, а підростаюча університетська юнь щодня долає нові вершини фотограмметричної та геоінформаційної науки. Основним завданням колективу кафедри у всі роки було формування інтелектуала та інтелігента, фахівця з високими професійними і діловими якостями, здатного творчо використовувати академічні знання у своїй практичній діяльності. І це нам вдалося, бо серед випускників є багато керівників топографо-геодезичного виробництва (О.Юськевич, П. Бурбан, М.Хемій, Б.Онисько, Б.Лапка, О.Аляб’єв та багато інших), кадрових офіцерів ( генерал В.Третяк, полковники А.Середа, Є.Римаренко, Б.Ковальчук та ін.), професорів, докторів наук (Б.Новаковський, О.Дорожинський, В.Мельник, Р.Рудий, Х.Бурштинська, В.Глотов, М.Бринь). Випускник кафедри стали викладачами університетів, елітними інженерами та магістрами, працюючи в різних країнах примножують славу Львівської політехніки.[2] Характерною рисою викладачів кафедри усіх поколінь був девіз: «Вчи молодь і вчи сам». Змінювалися прилади і технології топографо-геодезичного виробництва, ускладнювалися завдання, які ставили перед фахівцями держава та суспільство, і все це треба було аналізувати та осмислювати, щоб освоєчасно модернізувати навчальний процес.[1] Ще одна характерна риса діяльності колективу кафедри – поєднання наукової роботи з навчальним процесом. Завдяки науковим дослідженням зростає кваліфікація викладачів, а це завжди має величезний вплив на рівень навчання студентів. Це нові теми дипломних і магістерських робіт, це творча діяльність, коли студент є помічником викладача і доволі часто співвиконавцем наукової розробки. [1] Наукова діяльність кафедри є яскравим прикладом цілеспрямованого поєднання теоретичних опрацювань з їх практичним втіленням. Серед важливих і цікавих тем є дослідження Сарезського зсуву на Центральному Памірі, моніторингу льодового покриття на узбережжі Антарктиди, геоінформаційний супровід туризму та рекреаційної діяльності в Карпатах, космічний моніторинг русел рік, ґрунтового та лісового покриву, дослідження мікрооб’єктів засобами растрової електронної мікроскопії та багато інших. [1] Наукова діяльність кафедри завжди була спрямована на впровадження розробок у виробництво. Тематика наукових досліджень впродовж багатьох років пов’язана з розробкою та дослідження стереофотограмметричних методів розв’язання спеціальних задач, висунутих різними галузями та народного господарства. [1] 5 У реалізації практичних напрацювань велика заслуга належить працівникам двох науково-дослідних лабораторій, створений при кафедрі, які вели господарські договори з підприємствами Міністерства геології, Міністерства кольорової металургії, Головним Управлінням геодезії і картографії та багатьма іншими. В часи СРСР річний обсяг договірних робіт склав 300-500тис. карбованців. [1] Великий вплив на проведення навчального процесу мали контакти професора О.Дорожинського з представниками всесвітньовідомої фірми Leica із Швейцарії. Ще в 1997 році група викладачів та студентів відвідала фірму в рамках ознайомчої практики, і це дало сильний поштовх до розвитку міжнародної співпраці та практичного сприйняття новітніх технологій. [1] Об’єкт дослідження – кафедра фотограмметрії та геоінформатики Національного університету «Львівська політехніка» Предмет дослідження – географія викладачів кафедри фотограмметрії та геоінформатики Мета дослідження – полягає у потребі впорядкування інформації про географію викладачів та інженерів, які коли-небудь працювали кафедрі ФГІ. Це допоможе відтворити та зберегти історію кафедри, надасть користувачу необхідну інформацію про певного працівника. [3] Для досягнення поставленої мети потрібно: ? Збір і обробка інформації ? Формування бази даних з обробленої інформації ? За допомогою програмного забезпечення створення вебдодатку Вихідними даними магістерської кваліфікаційної роботи стала інформація з книги «Кафедра фотограмметрії та геоінформатики; 50 років; Історико-бібліографічний нарис», з інтернет-ресурсів та з усного опитування працівників. Результатом дослідження став вебдодаток із серією карт: «Науковопедагогічного та допоміжного складу кафедри ФГІ», «Науково-педагогічного та допоміжного складу кафедри ФГІ 1992 року», «Науково-педагогічного та допоміжного складу кафедри ФГІ 2020 року » « карта відсоткового співвідношення кількості викладачів з певної області до загальної кількості викладачів, які народились в Україні». Та цей вебдодаток буде розміщений на сайті http://igdg.lp.edu.ua/?page_id=81&lang=uk та буде доступний для всіх користувачів. Ключові слова: вчене звання, народився, довгота, широта, університет, дисертація Перелік використаних літературних джерел: 1. Кафедра фотограмметрії та геоінформатики; 50 років; Історикобібліографічний нарис /Дорожинський О.Л., Бурштинська Х.В., Тумська О.В., Процик М.Т., Бабій Л.В., – Київ: Державне науково-виробниче підприємство «Картографія». – 158 с. 2. Хронологія кафедри Інституту геодезії [Електронний ресурс] – Режим доступу http://igdg.lp.edu.ua/?page_id=4158&lang=uk 6 3. Кафедра фотограмметрії і геоінформатики [Електронний ресурс] – Режим доступу http://wiki.lp.edu.ua/wiki/ Кафедра_фотограмметрії_і_геоінформатики 4. Способи картографічного зображення на інтерактивних картах / Бондаренко Е., Шорохова Р.; Київс. нац. ун-т ім. Т. Шевченка –2017. 5. Вебкарти: сутність і основні етапи створення (на прикладі вебресурсу Carto) / О. М. Лейберюк; Інст. геогр. Нац. акад. наук – 2016