Дослідження кадастрових робіт по встановленню меж населеного пункту

Автор: Цуканов Артур Русланович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Землеустрій та кадастр
Інститут: Інститут геодезії
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Цуканов Артур Русланович Маланчук М.С. (керівник) Дослідження кадастрових робіт по встановленню меж населеного пункту. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет „Львівська Політехніка”, Львів, 2020 р. Розширена анотація. В даному досліджені представлений детальний аналіз робіт із кадастру щодо зміни меж адміністративно-територіальних утворень. Представлений всебічний аналіз порядку проходження всіх етапів виробничого процесу зміни межі. Деталізовано нормативно-правове регулювання зміни межі населеного пункту. Проведено дослідження генерального плану населеного пункту, як основи зміни межі. Досліджено геодезичні та кадастрові роботи, представлені результати таких робіт. Розроблено алгоритм виконання геодезичних робіт. Проведено детальне дослідження проведення кадастрових робіт, складено реєстри земельних ділянок, відповідний картографічний матеріал. Результатом даних досліджень є розроблення порядку виконання робіт по зміні меж населеного пункту. Розраховано кошторис на виконання таких робіт. Об’єкт дослідження – межі адміністративно-територіальних утворень. Предмет дослідження – технологія проведення кадастрових та геодезичних робіт при зміні межі. Мета дослідження. Основною метою магістерської роботи є дослідження кадастрових робіт із складання проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних утворень (населених пунктів) та створення детального порядку виконання робіт Результати досліджень. Для самостійного місцевого розпорядження територіями, потрібно створити належні умови господарювання та мати повну інформацію про кількість та якість земель в своїх межах (Malashevskyi et al., 2018a). Такі умови забезпечить визначена межа населеного пункту та інвентаризація земель. Першим етапом для управління території в сучасних умовах є зміна межі населеного пункту. Як правило в реформі децентралізації всі населені пункти збільшують свої площі, за рахунок земель за межами населених пунктів. Поштовхом до зміни межі населеного пункту є обґрунтоване рішення зміни площі населеного пункту (Malashevskyi et al., 2018b). Таке рішення опирається на економічні показники розвитку території із врахуванням потреб громади. Важливим та відритим є питання щодо порядку зміни (встановлення межі, як саме діяти в певних обставинах, які рішення потрібно приймати регламентує (MCTDU, 2016). Ініціатором таких змін виступає громада, яка представляє перспективний план розвитку села. Такий план забезпечує генеральний план або схема планування території адміністративно-територіальної одиниці (Кодекс України, З., 2001; Malashevskyi et al., 2018b). Відповідно до законодавства України щоб змінити межу або встановити її, потрібно розробити проект, який має назву: «Проект землеустрою щодо зміни встановлення (зміни) меж відповідних адміністративно-територіальних утворень» (України, З., 2003; 2012). В даній роботі досліджувалися кадастрові роботи щодо встановлення (зміни) меж населеного пункту с. Руське Поле. Такі роботи зумовлені необхідністю створення повноцінного життєвого середовища та створення сприятливих умов його територіального розвитку, забезпечення ефективного використання потенціалу територій. (Malashevskyi et al., 2017). Геодезичні роботи виконувались із використанням сучасних приладів та технологій (Ukrtools, 2020). Встановлено, що кадастрові роботи щодо встановлення або зміни межі населеного пункту охоплюють велику кількість об’ємної роботи: ідентифікація межових знаків, погодження проходження межі, погодження із суміжниками, визначення кількості та якості земель що переходять в межі, збір всіх необхідних матеріалів про ділянки, погодження самого проекту та оформлення та погодження картографічного матеріалу. Складовою частиною проекту землеустрою щодо встановлення і зміни меж населеного пункту є перелік земельних ділянок державної власності (із зазначенням їх кадастрових номерів, місцезнаходження, площі та цільового призначення), які переходять у комунальну власність відповідної територіальної громади (України, З., 2010; 2012). Мета даної роботи спрямована на те щоб вдосконалити виконання робіт із зміни меж населених пунктів чи ОТГ. Провівши аналіз всіх видів робіт, їх поетапності, як геодезичних так кадастрових, розглянуті повноваження на різних рівнях. В результаті детальних досліджень, розроблено порядок поетапного виконання кадастрових робіт із зміни меж населених пунктів. Згруповано види робіт на етапи виконання. Перший етап це розробка та затвердження генерального плану населеного пункту, відповідно і топографічне знімання території входить до цього етапу. Другий етап це виготовлення проект землеустрою щодо зміни межі- середній термін оформлення та складання картографічного матеріалу. Завершальний (третіій) етап це погодження та перенесення в натуру межі. Визначено, що термін виконання робіт із зміни межі від почату до кінця, середнього по величині населеного пункту, становить 19 місяців. Цей термін є дуже значний, тому запропоновано систематизацію та оптимізацію процесу роботи із зміни меж. Провівши оптимізацію та систематизацію процесу отримуємо перший етап - 7 місяців, другий етап – 1 місяць, третій етап -3 місяці. Сума- 11 місяців. Як бачимо використовуючи запропонований порядок виконання всіх робіт із зміни меж населених пунктів, можна зменшити термін їх виконання на 30 %. Ключові слова: Межа населеного пункту, геодезичні роботи, кадастрові роботи, зміна межі, генеральний план населеного пункту Перелік використаних літературних джерел: Кодекс України, З. (2001). Закон України від 25 жовтня 2001 р. Відомості Верховної Ради України, (3-4), 27. України, З. (2003). Про землеустрій від 22.05. 2003 № 858-IV. Відомості Верховної Ради України від, 5, 2003-2003. України, З. (2011). Про Державний земельний кадастр. Офіційний вісник України від, 15. УКРАЇНИ, Д. Б. Н. (2012). Склад та зміст генерального плану населеного пункту. MCTDU. Ministry for Communities and Territories Development of Ukraine. (2016). On Principles and Procedure for Resolving Issues of Administrative and Territorial Organization of Ukraine. Law of Ukraine. Retrieved from http://www.minregion.gov.ua/wp-content/uploads/2016/01/Proekt_ZU_pro_ATU-28.01.20161.pdf. Ukrtools. (2020). Electronic total station series TPS 800 Leica TCR805 ultra. Retrieved from http://www.ukrtools.com/rus/product/12599.html України, Н. (2010). Державного комітету України із земельних ресурсів від 18 травня 2010 року № 376 «Про затвердження Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками». Офіційний вісник України, (46). Malashevskyi, M., Kuzin, N., Bugaenko, E., Palamar, A., & Malanchuk, M. (2018a). Algorithm For Calculating The Normative Area Of An Industrial Enterprise Land Plot. Geodesy and Cartography, 44(2), 63-70. doi:10.3846/gac.2018.2001 Malashevskyi, M., Kuzin, N., Palamar, A., & Malanchuk, M. (2017). The Problems Of Spatial Ordering And Taxation Of Agricultural Lands. Geodesy and Cartography, 43(4), 166-172. doi:10.3846/20296991.2017.1412634 Malashevskyi, M., Palamar, A., Malanchuk, M., Bugaienko, O., & Tarnopolsky, E. (2018b). The opportunities for use the peer land exchange during land management in Ukraine. Geodesy and Cartography, 44(4), 129-133. doi:10.3846/gac.2018.5405.