Інноваційні рішення у розвитку діяльності ТзОВ “ВАЙНЕТ” на ринку інтернет послуг
Автор: Колесник Марія Володимирівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент інноваційної діяльності
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Колесник М.В., Чухрай Н.І. (керівник). Інноваційні рішення у розвитку діяльності ТзОВ «ВАЙНЕТ» на ринку інтернет послуг. Магістерська робота. - Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. Інноваційні рішення є ключовою рушійною силою у розвитку діяльності підприємства та становлення його конкурентоспроможності на ринку. Зрозуміло, що рішення, які приймаються задля розвитку діяльності підприємства повинні бути зваженими та обґрунтованими. Інноваційний розвиток підприємства – це процес впровадження і реалізації інновацій, які спричиняють поліпшення кількісних та якісних характеристик діяльності підприємства,забезпечують зміцнення його позицій на ринку та створюють умови для прогресивного розвитку.[1,2] Дослідженню інновацій та інноваційних рішень у розвитку діяльності підприємства присвячені роботи багатьох науковців. Зокрема Н. Чухрай та О. Просович [1] розглядають питання, пов’язані зі стратегічним управлінням інноваційного розвитку. П.Г. Перерви, М.І. Погорєлова, С.А. Меховича та М.І. Ларки [2] висвітлюють питання щодо управління інноваційною діяльність підприємства. Л.І. Мельник [5] у своїй роботі розробляє управлінські рішення щодо покращення управління інноваційним процесом на підприємствах. П.П. Микитюк, Ж.Л. Крисько, О.Ф. Овсянюк-Бердадіна разом із С.М. Скочиляс [3] розглядають принципи та основи інноваційного розвитку підприємства. С.В. Груб’як [4] пояснює, яким чином необхідно проводити аналіз фінансово-економічного стану підприємства. Чухрай Н. та Лісовська Л.[6] досліджують питання, пов’язані з управлінням інноваціями. Інновація – це процес трансформації витрат у випуск в цілях генерації продукції, що характеризується більш високою якістю і низькими витратами, аніж до цього. Інновація сама по собі є рушійною силою в розвитку економіки.[1,2] Однією з найважливіших стадій ухвалення суб’єктом господарювання управлінських рішень є вибір напрямків інноваційного розвитку. Головна ідея цієї стадії – вибір одного з альтернативних варіантів інноваційного розвитку на основі його відповідності критеріям оптимальності.[1,3] Вибір напрямків інноваційного розвитку підприємства починається з постановлення цілей і завдань інноваційного розвитку підприємства, що відповідають конкретним інноваційним орієнтирам, аналізу внутрішніх та зовнішніх умов господарювання, пошуку ресурсів для інноваційної діяльності та ефективного їх розподілу, продовжується генеруванням альтернативних напрямів діяльності, їх оцінкою, ранжуванням за пріоритетністю впровадження і закінчується остаточним вибором. [4,5] Тому для досліджуваного підприємства ТзОВ «ВАЙНЕТ» обґрунтовано доцільність прийняття інноваційних рішень задля розвитку діяльності підприємства. Об’єкт дослідження - фінансова та інноваційна діяльність ТзОВ «ВАЙНЕТ». Предмет дослідження - теоретико-прикладні засади прийняття інноваційних рішень у розвитку діяльності ТзОВ «ВАЙНЕТ». Мета дослідження: розроблення інноваційних рішень, які впроваджуються з метою розвитку діяльності ТзОВ «ВАЙНЕТ». Завдання: опрацювання літератури для дослідження теоретично-прикладних засад інноваційного розвитку підприємства, оцінювання ефективності діяльності підприємства на ринку Інтернет – послуг, надання загальної інформації про ТзОВ «ВАЙНЕТ», аналізування фінансово-економічних показників діяльності підприємства, SWOT – аналіз, обґрунтування інноваційних рішень ТзОВ «ВАЙНЕТ», опис маркетингового забезпечення розвитку діяльності, техніко-технологічні рішення щодо діяльності ТзОВ «ВАЙНЕТ», обґрунтування запропонованого інноваційного рішення. За допомогою SWOT – аналізу діяльності ТзОВ «ВАЙНЕТ» виявлено слабкі та сильні сторони підприємства, та запропоновано шляхи вирішення наявних проблем: повне оновлення веб-сайту компанії та часткове оновлення обладнання. В результаті аналізу фінансового стану ТзОВ «ВАЙНЕТ», з’ясовано, що ліквідність підприємства за аналізований період 2018-2019 рр. є незадовільною, адже показники перебувають поза межами нормативного значення, що означає, що на даний час підприємство не може погашати поточні зобов’язання за рахунок обігових активів. Аналіз коефіцієнтів фінансової стійкості показує, що підприємство не є фінансово стійким за проаналізований період, адже жоден з підрахованих коефіцієнтів не відповідав нормативному значенню. Щоб покращити показники підприємству рекомендовано залучити додаткові кошти власників компанії, провести оптимізацію структури оборотних і необоротних активів. Незважаючи на це, спостерігається позитивна тенденція в збільшенні доходів підприємства. Дослідження прогнозованого приросту інтернет-користувачів на території України на наступні 5 років виконувалося за допомогою TREND функції та показало, що кількість користувачів Інтернету на території України зберігатиме властивість до зростання. Тому, можемо зробити висновок, що сфера діяльності має перспективи для розвитку, а отже використання наданих рекомендацій прогнозовано надасть позитивні результати. Ключові слова: інновація, інноваційний розвиток, Інтернет, інноваційне рішення, інтернет-користувачі. СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ: 1. Чухрай, Н.І., Просович, О.П. (2015). Стратегічне управління інноваційним розвитком. Видавництво Львівська політехніка. 81-88. 2. Перерва, П.Г., Погорєлов, М.І., Мехович, С.А, Ларка, М.І. (2011). Управління інноваційною діяльністю: магістерський курс. Підручник. Частина ІІ. 75-83. 3. Микитюк, П.П., Крисько, Ж.Л., Овсянюк-Бердадіна, О.Ф., Скочиляс, С.М. (2015). Інноваційний розвиток підприємства. 21-27. 4. Груб’як, С.В. (2015) Аналіз фінансово-економічного стану підприємства. URL: http://dspace.wunu.edu.ua/ 5. Мельник, Л.І. (2005). Управлінські рішення щодо покращення управління інноваційним процесом на підприємствах. URL: http://ena.lp.edu.ua:8080/bitstream/ntb/19216/1/43-Melnik-217-229.pdf 6. Чухрай, Н., Лісовська, Л. (2015) Управління інноваціями. 87-95.