Управління активами і пасивами ТОВ "Громадська школа бізнесу"

Автор: Пелих Владислав Олександрович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Пелих В.О., Політило М.П. (керівник). Управління активами та пасивами ТзОВ «Громадська школа бізнесу». Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. Прибуток - це головна мета і головний результат будь-якого підприємства. Управління прибутком має дві фази: генерація та розподіл. Формування прибутку є головним етапом у всьому процесі управління прибутком і не тільки основою його розподілу, а й джерелом оновлення виробничих фондів та самофінансування подальшого розвитку компанії. Ефективне управління фінансовою діяльністю комерційної організації допомагає досягти головної мети її діяльності - отримання прибутку. На цей процес впливають як зовнішні, так і внутрішні фактори, що визначають специфіку фінансового управління організації в галузі управління прибутком. У сучасних умовах економічного розвитку ця проблема стає найбільш актуальною та потрібні нові підходи. Принципом раціональної поведінки в бізнесі є прагнення отримати прибуток. Ось як Маркс називав прибуток головним рушієм капіталістичної економіки. У своїй відомій праці "Капітал" він дав таке визначення прибутку "є трансформованою формою створення вартості, результатом взаємозв’язку між необхідним і додатковим робочим часом". [1]. А. Сміт по-різному інтерпретував прибуток протягом своєї академічної кар’єри: ??як природний результат продуктивності капіталу, як винагороду капіталісту за його діяльність та ризик і як відрахування від неоплачуваної праці працівника [2]. Наприклад, Трошина Г. Б. вважає головною метою управління прибутком визначити найбільш ефективне формування та оптимальні шляхи розподілу для забезпечення розвитку компанії та зростання її ринкової вартості [3]. Беручи до уваги наведені вище визначення, можна припустити, що активи компанії - це економічні ресурси, якими володіє та використовує компанія в процесі її господарської діяльності, і які, як очікується, слід очікувати в наступні періоди виграти від їх використання. Оскільки активи - це вартість нерухомості компанії, велика увага приділяється тому, як вони визначаються. Результати оцінки активів впливають на різні аспекти господарської діяльності компанії[4].: 1) визначити об’єктивність бухгалтерського обліку та фінансової звітності; 2) Визначення вимоги до капіталу для формування активів; 3) Вартість активів впливає на рівень виробничих витрат та цінову політику. 4) Фактична оцінка вартості активів визначає об’єктивність фінансових результатів. 5) Вартість майна використовується, коли компанія бере кредити для забезпечення свого майна. 6) Оцінка активів є обов’язковою для страхування майна. 7) Вартість активів є основою для розрахунку податку. 8) Вартість активів безпосередньо впливає на формування ринкової вартості компанії, яка є однією з найважливіших у системі фінансового управління. [5]. Об’єктом є аналіз управління активами та пасивами компанії. Метою кваліфікаційної роботи є аналіз управління активами та пасивами та розробка рекомендацій. Ключові слова - прибуток, активи, пасиви, витрати, доходи, фінансові результати, управління прибутком. Проаналізувавши теоретичні підходи до аналізу управління активами та пасивами, було встановлено, що управління активами та пасивами компанії є однією з найважливіших складових компанії. Кількість довгострокових активів дещо змінилася за період 2017-2019 років. У 2018 році їх вартість зменшилась на 9,02%. У 2019 році ця кількість зросла на 15,37%. Щороку оборотний капітал зменшувався. У 2018 році відбулося незначне зменшення оборотних активів на 0,16%. У 2019 році це число впало ще на 21,94%. Баланс змінювався щороку. Власний капітал компанії зменшився на 12,03% у 2018 році та 9,28% у 2019 році. З урахуванням короткострокових зобов’язань їх кількість у 2018 році зросла на 35,50%, а в наступному році ця кількість зменшилась на 39,12%. Проаналізувавши розрахунок економічного впливу запропонованих проектних рішень для оцінки ефективності запропонованого проекту, ми можемо зробити висновок про доцільність проекту та його прибутковість. Щоб бути ефективним, підприємництво має розвиватися, слідувати світовим тенденціям та постійно впроваджувати нові послуги та конструкції для підвищення ефективності. Для організаційно-економічного механізму компанії, що працює як сформована система, необхідно постійно вдосконалювати її окремі елементи на цьому етапі, не забуваючи про взаємозв’язок кожного елемента. Перелік використаних літературних джерел: Вовк О. М. Ковальчук А. М. Прибуток та рентабельність як детермінанти розвитку підприємства Вовк О. М., Ковальчук А. М., Комісаренко Я. І., Джулай Сміт А. Дослідження про природу і причини багатства народів. [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.ek+lit.aqava.ru./ smitsod.htm Маркс К. Капітал [Електронний ресурс]. — Режим доступу: https://www.litmir.me/br/ ?b=64205&p=1 Трошина Г. Б Іванова В. В. Управління прибутком підприємства / Науковий вісник УМО – 2019. - Випуск 6 Денисенко М. П., Захарова Ю. І. Заходи підвищення прибутковості підприємства. Агросвіт. 2020. № 1. С. 24–28.