Організація та методика обліку і контролю збутової діяльності на ТзОВ “Хінкель-Когут”
Автор: Дунас Наталія Михайлівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Облік і оподаткування
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Дунас Н.М., Височан О.С. (керівник). Організація та методика обліку і контролю збутової діяльності на ТзОВ «Хінкель-Когут». Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. Важливим етапом для кожного підприємства є організація збуту, оскільки ефективність її впровадження забезпечує для підприємства необхідні обсяги реалізації продукції, а значить, і виручку, і прибуток [1]. В умовах ринкових трансформацій для підприємств піднімається питання щодо вирішення проблем, які стосуються системи управління збутовою діяльністю, оскільки виникає необхідність гнучкого пристосування до мінливих потреб ринку з метою підвищення конкурентоспроможності виробників. Необхідність підвищення ефективності збутової діяльності та оперативного реагування управлінських процесів збутових заходів на зміну умов функціонування зумовлює зацікавленість вітчизняних підприємців до збуту як важливої оперативно-господарсткої складової діяльності підприємства. Значний внесок у дослідженні цієї проблематики здійснили у своїх працях чимоло вітчизняних та зарубіжних науковців, зокрема: В. Герасимчук, С. Гаркавенко, Є. Крикавський, С. Скибінський, А. Старостіна, В. Липчук, В. Терещенко, Ф. Котлер та інші. Актуальність проблем збутової діяльності підприємств та необхідність розширення діапазону наукового дослідження в цій сфері зумовлює об’єктивну необхідність в подальшому розробленні теоретичних та прикладних засад удосконалення збутової діяльності підприємств. Виробництво і споживання продукту зазвичай розподілено як у часі, так і територіально. Сам лише товар та ефективна його цінова політика є недостатніми критеріями для задоволення потреб споживачів у повному розумінні. Окрім цього товар має бути доставлений, по-перше, у потрібне місце, по-друге, у потрібний час, і по-третє, у потрібній кількості [2]. Збут продукції в сучасних умовах господарювання для виробників є ключовим завданням, від ефекиивності вирішення якого залежить результат маркетингової діяльності підприємства. В умовах сучасних особливостей економіки [3; 4; 5], виділяють наступні тенденції розвитку збуту: 1. Зростання ефективності збуту за допомогою використання комп’ютерних систем управління. 2. Реалізація нових форм роботи з клієнтами за умов використання сучасних засобів масової інформації (Інтернет). 3. Збільшення обсягу збуту через залучення нових покупців і/або через розширення купівельного потенціалу наявних покупців. 4. Налагодження нових контактів з партнерами зі збуту, відсіювання неефективних збутових партнерів, робота з торгівельними представниками. 5. Підвищення рівня задоволення покупців. 6. Покращення системи доставки товару споживачеві, дотримання гарантованих обсягів і термінів доставки через удосконалення системи збору, транспортування та виготовлення продукції. Описані напрями можна вважати основними цілями збутової діяльності. Для їх досягнення в середовищі конкуренції необхідний правильний вибір і регулярне використання певних інструментів. Набір даних інструментів становить маркетинговий та збутовий допоміжний інструментарій, який ієрархічно підпорядковується підприємницьким напрямам, тактиці, стратегії і політиці підприємства. У теорії і на практиці широко використовують схему чотирьох «P» (Product, Place, Price, Promotion) [6]. Ефективністість використовуваних маркетингових інструментів залежить від вибору інструментарію, способу, обсягу, частоти та місця їх використання, комбінації застосовуваних інструментів. Одним із важливих напрямків маркетингової діяльності є Організація збутової політики на підприємстві.уміння пояснювати різницю між схожими товарами, пропонувати споживачам комплексні розвязання їх проблем, вміння професійно консультувати та інформувати покупців у всьому цьому закладена ефективність налагодження системи розподілу, у якій слід відштовхуватися від сучасних проблем збуту. Збутова діяльність включає в себе пошук та завоювання клієнтів, диференціацію товарів. Під збутом, збутовою політикою мають на увазі способи збуту, до яких належить збутова система, форма збуту та збутовий канал [8]. Будь-яке підприємство відповідає за прийняття рішень про зв’язки в каналах руху продукції, про кінцевих споживачів або їх представників. Проте, пропоновані товари обовязково мають бути вироблені й запропоновані покупцю в певний період, в потрібному стані й у необіхідній кількості. У магістерській кваліфікаційній роботі, розкрито поняття збуту й подано головні функції, організацію збутової діяльності й, зокрема, збутову політику. Виокремлено та проаналізовано обліково-контрольне забезпечення у галузі управління підприємством. Також проаналізовано фінансовий стан ТзОВ «Хінкель-Когут», систему бухгалтерського обліку підприємства, оцінено збутову діяльність товариства та перспективи вдосконалення. Розглянуто та викладено облікове забезпечення ціноутворення, особливості обліку реалізації продукції, облік маркетингових заходів на базовому підприємстві. Розглянуто та проаналізовано контрольні доповнення, які направлені на збільшення ефективності збуту, контроль транспортування продукції, автоматизація обліково-контрольних функцій системи управління збутом на ТзОВ «Хінкель-Когут». Об’єкт магістерської кваліфікаційної роботи - збутова діяльність ТзОВ «Хінкель-Когут». Предмет магістерської кваліфікаційної роботи - процес збуту продукції та рух ресурсів які використовуються під час збутової діяльності. Мета магістерської кваліфікаційної роботи - аналіз та висвітлення інформації щодо облікового відображення збуту виробничим підприємством. одним із важливих моментів роботи є подальший розвиток теоретичних положень та практичних рекомендацій стосовно організації та вдосконалення збутової діяльності підприємств. Ключові слова: збутова діяльність, збут, транспортування, бухгалтерський облік, продукція, покупці. 1. Пересадько Г.О. Аналіз маркетингової політики просування та збуту продукції підприємства / Г.О. Пересадько, О.В. Пересадько, О.В. Радченко, С.І. Науменко // Механізм регулювання економіки. Міжнародний науковий журнал. – 2010. – Т. 3, № 3 (48). – С. 72-80. 2. Гаркавенко С.С. Маркетинг : підручник / С.С. Гаркавенко. – [7-ме вид.]. – Київ : Лібра, 2010. – 720 с. 3. Войчак А.В. Сучасні тенденції розвитку каналів розподілу / А.В. Войчак // Маркетинг в Україні. – 2018. – № 2. – С. 42-43. 4. Герасимчук В.Г. Управління маркетингом : навч. посібник / В.Г. Герасимчук. – К. : ІСДО, 2016. – 424 с. 5. Бородкіна Н.О. Маркетинг : навч. посібник / Н.О. Бородкіна. – К. : Кондор, 2017. – 362 с. 6. Желтякова И.А. Ціни і ціноутворення : навч. посібник / І. Желтякова, Г. Маковикова, Н. Пузьня. – Спб. : 2015. – 109 с. 7. Гірченко Т.Д. Маркетинг : навч. посібник / Т.Д. Гірченко, О.В. Дубовик. – К. : Центр навчальної літератури, 2017. – 255 с. 8. Горинская И. Методологія продаж, ориентированих на покупці / И. Горинська // Маркетинг. – 2016. – № 4. – С. 115-121.