Дослідження ринку роздрібної торгівлі України та обгрунтування напрямів вдосконалення комплексу маркетингу мережі магазинів текстилю (ФОП Присяжний Ігор Петрович) на ньому в умовах цифрової економіки.
Автор: Бодьо Соломія Ігорівна
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Маркетинг (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Сучасні зміни, які ми зараз спостерігаємо, пов’язані із пандемією та диктують нові правила у сфері забезпечення успішного функціонування підприємств на ринку. Вони значною мірою пов’язані також з використанням цифрових технологій [1, c. 153]. Під впливом стрімких змін у економічному та соціальному середовищі і як наслідок розвитку цифрової економіки виникає потреба у проведенні дослідження діяльності суб’єктів господарювання і розробленні рекомендацій щодо вдосконалення їх комплексу маркетингу. На підставі аналізу наукових публікацій було досліджено ринок роздрібної торгівлі, а також основні рішення підприємства при формуванні його товарної, цінової, комунікаційної та збутової політики підприємств на ньому, тенденції їх розвитку [2-8]. Об’єкт дослідження – мережа магазинів текстилю ФОП Присяжний Ігор Петрович. Предмет - теоретичні та методичні засади формування комплексу маркетингу підприємства роздрібної торгівлі в умовах цифрової економіки. Мета – дослідити ринок роздрібної торгівлі України в умовах цифрової економіки та розробити рекомендації щодо вдосконалення комплексу маркетингу ФОП Присяжний Ігор Петрович. Результати дослідження. Ринок роздрібної торгівлі є динамічним та перспективним. Він є висококонкурентним та одним із пріоритетних для України. Проте це дуже мінливий ринок, котрий потрібно часто досліджувати та з різних підходів для того, щоб визначити більш точно низку факторів, котрі впливають на його стан, визначати нові тенденції. Мережа магазинів текстилю (ФОП Присяжний Ігор Петрович) займається торгівлею текстильних товарів: рушників, постільної білизни, а також продажем різних тканин, як за ціновою категорією так і за рівнем якості. Керівництво багато уваги приділяє вибору товару, адже навіть дешеві тканин можуть бути більш якісні. На підприємстві немає маркетолога, тому всі рішення в сфері маркетингової діяльності приймає керівництво. На підставі проведених досліджень, а саме за допомогою опитування було визначено, що респонденти при купівлі текстильного товару звертають більшу увагу на ціну, що може говорити про насиченість ринку та про те, що це висококонкурентна галузь, яка потребує аналізу та частих досліджень. Також було встановлено наскільки часто покупці здійснюють купівлю різного виду текстильного товару. Для визначення напрямів підвищення конкурентоспроможності мережі магазинів текстилю (ФОП Присяжний Ігор Петрович) було складено матрицю БКГ, за допомогою котрої визначено які перспективи мають СГП даного підприємства і відповідно стратегії розвитку для них, що своєю чергою дозволить керівництву звернути увагу на можливості кожного СГП та проведено ABC – аналіз для того, щоб отримати інформацію про ті товари, котрі входять в групу С та повинні підлягати детальному аналізу та відповідно ціновим змінам чи взагалі повинні бути вилучені з товарного асортименту. Для виявлення сильних та слабких сторін, можливостей та загроз проведено SWOT – аналіз мережі магазинів текстилю (ФОП Присяжний Ігор Петрович). На основі проведених досліджень було встановлено потенційні можливості досліджуваного підприємства та ризики. У роботі розроблені такі рекомендації для досліджуваного підприємства: відкриття позиції маркетолога на підприємстві, тому що маркетингові процеси є вкрай важкими та важливими і ними повинен займатись професіонал; перегляд товарного асортименту та встановлення тих товарів, які потрібно елімінувати та розглянути доцільність включення у нього нових товарів, які можуть бути доцільними та перспективними для даного підприємства; формування бренду та підвищення його пізнаванності; в умовах цифрової економіки, важливими є усі можливі засоби для цифровізації виходу на онлайн ринок, тому введення Інтернет магазину та створення сторінок в соціальних мережах є необхідністю для належної конкурентоспроможності підприємства на сучасному ринку; розроблення стратегій просування для онлайн та офлайн магазину. Наприклад для звичайного магазину можна використовувати флаєри, як спосіб інформування та реклами, а також користуватись методом персонального продажу. Для Інтернет-магазину доцільно використовувати контекстну чи банерну рекламу, тривалість рекламного процесу для обох видів реклами - три місяці, а згодом на основі аналізу перших результатів можна розробити нові рекомендації у сфері вдосконалення маркетингових комунікацій мережі магазинів текстилю (ФОП Присяжний Ігор Петрович). У роботі розроблено також Інтернет-магазин для мережі магазинів текстилю ФОП Присяжний Ігор Петрович, зокрема структура якого буде включати такі елементи як Головна. Магазин. Відгуки клієнтів. Кошик. Зв’яжіться зі мною. Питання та відповіді Ключові слова: комплекс маркетингу, роздрібна торгівля, цифрова економіка, Інтернет – магазин, пандемія. Перелік використаних літературних джерел: 1. Бодьо С. І., Косар Н. С. Дослідження розвитку Інтернет – маркетингу в умовах пандемії. Інфраструктура ринку. 2021. Випуск 51. С. 153 – 158 2. Крикавський Є.В., Косар Н.С., Кузьо Н.Є. Обгрунтування напрямів розвитку підприємств роздрібної торгівлі в умовах кризи. Технологический аудит и резервы производства. 2014. № 5/2 (19). С. 62-68 3. Багорка М. О., Юрченко Н. І. Формування комплексної системи маркетингу на підприємстві. Вчені записки ТНУ ім. Вернадського.2020. Том 31 (70) №1. С 102 – 108. 4. Крикавський Є.В., Косар Н.С., Кузьо Н.Є. Комплекс маркетингу: між прихильністю споживачів та толеруванням посередником людських цінностей. Торговельне підприємництво: механізми розвитку і фінансової підтримки: монографія. Львів: Видавництво Львівської політехніки. 2015. С. 227-241 5. Кузьминчук Н. В. Теоретичні підходи до розуміння сутності маркетингової товарної політики підприємства. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2019. №66. С.149-158. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vetp_2019_66_20 (дата звернення: 28.04.2021) 6. Павленко І.Г. Комунікаційна політика як елемент системи маркетингу підприємства у процесах сучасного комунікаційного суспільства. Академічний огляд. 2013. Випуск 1. С. 109 – 114 7. Косар Н.С., Паньківська Ю.М., Кузьо Н.Є. Тенденції розвитку маркетингової збутової та комунікаційної політики в умовах активного розвитку інформаційних технологій. Інфраструктура ринку. 2019. № 31. С. 281-288. URL: http://www.market-infr.od.ua/journals/2019/31_2019_ukr/44.pdf (дата звернення 03.05.2021) 8. Тропов О. В. Збутова політика підприємства: сутність та складові. Управління розвитком. 2014. №2. С. 119 – 121.