Забезпечення ĸонĸурентоспроможності продуĸції ТОВ "Молочна ĸомпанія "Галичина"" на вітчизняному ринĸу молочної продуĸції

Автор: Малішевська Божена Олегівна
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Менеджмент (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Малішевська Б.О., Чухрай Н.І.В. (Керівник). Забезпечення конкурентоспроможності продукції ТОВ «Молочна компанія« Галичина»» на вітчизняному ринку молочної продукції. Кваліфікаційна робота магістра. - Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2021. Розширена анотація. Сучасні реалії введення бізнесу передбачають не тільки максимально ефективне проведення своєї виробничої діяльності, але й дослідження ринку своїх конкурентів для того аби бути конкурентоспроможними. Перехід до ринкової економіки виявився для молокопереробних підприємств досить складним, зокрема в ситуації дуже низькoго платоcпроможнoго попитy насeлення країни, малодоступних кредитів, при високій інфляції, ліквідація державних дотацій призвело до дефіциту фінансових засобів та збитковості таких суб’єктів господарювання [1]. Через структурні зміни в економіці, що полягають у створенні і функціонуванні сучасного ринку аграрних товарів для споживання відбулися суттєві зміни у ролі та значенні суб’єктів господарювання. Зокрема ці зміни стосуються ринку молочної продукції, бо переорієнтація від командно-адміністративної до ринкової економіки порушила традиційно укладені зв’язки. Власне забезпечення конкурентоспроможності підприємства є особливо важливою складовою ринкової економіки, що і обумовило вибір теми магістерської кваліфікаційної роботи. Таким чином, тема магістерської роботи є надзвичайно актуальною, оскільки в сьогоднішніх умовах дозволить провести глибокий аналіз діяльності підприємства на прикладі ТОВ «Молочна компанія «Галичина»» і виявить нові можливості забезпечення конкурентоспроможності на даному підприємстві. Проблематикою забезпечення конкурентоспроможності та визначення інструментарію формування конкурентоспроможності підприємства займалося чимало науковців: Н.І.Чухрай [1], О.Є. Кузьмін [2], І.І.Новаківський [3]. Так, Чухрай Н.І. розуміє поняття «конкурентоспроможність» як сукупність споживчих властивостей товару, яка забезпечує його здатність конкурувати з аналогами на конкретному ринку в певний період часу. О.Є. Кузьмін трактує конкурентоспроможність, як поняття відносне, тобто конкурентоспроможність підприємства можна виявити тільки серед групи підприємств, які належать до однієї галузі або виготовляють товари-субститути. Загалом, дослідники визначають конкурентоспроможність як певну динаміку, що базується на оновленні пошуку даного ринку. Об’єкт дослідження - фінансово-господарська діяльність ТОВ «Молочна компанія «Галичина»». Предметом дослідження є діяльність ТОВ «Молочна компанія «Галичина»» на сучасному етапі функціонування. Мета дослідження: полягає в узагальненні теоретичних положень конкуренстопроможності та аналізу діяльності підприємства та перспектив розвитку на прикладі ТОВ «Молочна компанія «Галичина»». Результати дослідження: проведено аналіз основних економічних показників діяльності підприємства з виробництва молочних товарів – ТОВ «Молочна компанія «Галичина»» за період 2017-2019 рр. В результаті аналізу виявлено, що основний фактор впливу позитивних змін – значне зростання величини чистого прибутку у валюті балансу, зокрема, оптимізація структури фінансових ресурсів. Проведено SWOT-аналіз та он-лайн опитування споживачів у результаті якого запропоновано інвестиційний проект і проведено оцінку його ефективності. Ключові слова: конкурентоспроможність, забезпечення конкурентоспроможності, асортиментна політика, ринкова економіка, економічна ефективність, розвиток.