Оптимізація логістичних процесів ПрАТ «Концерн Хлібпром» на ринку заморожених продуктів
Автор: Семенова Анастасія Костянтинівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Логістика
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Розширений реферат Апетити споживачів швидко розвиваються, що ставить перед постачальниками продуктів харчування нові виклики. Компаніям, що займаються харчовими продуктами, потрібно буде підвищити ефективність своєї діяльності та вдосконалити процеси складування, постачання, упаковки, транспортування та ланцюгів поставок, щоб задовольнити ці вимоги галузі. Три основні ключові тенденції в галузі харчової промисловості та їх вплив на логістичні операції полягають у наступному: - Диверсифіковані переваги споживачів. Споживачі продовжують шукати їжу, яка відповідає їхньому способу життя та харчовим потребам, наприклад, клейковину, продукти, що не містять ГМО, та органічні харчові продукти. - Модернізація ланцюга поставок. Оскільки ланцюги поставок прагнуть задовольнити мінливий апетит споживачів до різноманітних видів продуктів, компанії продовжують знаходити способи використання технологій - як апаратних, так і програмних - для модернізації своїх потужностей та процесів. Харчові компанії, а також склади та розподільчі центри все більше використовують програмне забезпечення для управління даними, включаючи мобільні додатки. Усі в ланцюзі поставок починають бути цифровими, що дозволяє компаніям приймати замовлення, координувати поставки та доставку, відстежувати запаси та прогнозувати попит. Ця тенденція впливає на те, як менеджери та оператори дивляться на свій бізнес, змушуючи їхні погляди переходити всередину, щоб побачити, як речі можна модернізувати відповідно до потреб галузі. Наприклад, задоволення попиту споживачів на різні види заморожених продуктів вимагало б більш ретельного планування складських приміщень для розміщення різних температурних зон. - Інноваційні рішення для зберігання продуктів. Сьогодні попит на різні види заморожених продуктів вимагає різних видів зберігання. Ще однією галузевою тенденцією, яку продовжують спостерігати, є інновації в технологіях зберігання продуктів, складських рішень та транспортуванні в холодильнику, що змусить компанії застосувати технології, необхідні для отримання конкурентних переваг. Виробники продуктів харчування продовжують розробляти способи підтримувати свіжість продуктів харчування за допомогою нових методів заморожування та зберігання, включаючи інноваційні герметичні упаковки. Впровадження нових технологій, стимульоване дослідженнями з питань ергономіки робочих місць, може також спонукати багато компаній остаточно переглянути основи своєї діяльності, особливо з точки зору обробки матеріалів, складування та логістики. Усі ці тенденції та рішення у секторі заморожених продуктів говорять нам про те, що галузь продовжує швидко розвиватися. Вимоги споживачів стають все різноманітнішими, не тільки з точки зору кулінарних уподобань, але й мобільності та зручності - і бізнес рухається швидко, щоб не відставати. Вказане визначає актуальність теми даної роботи. Аналіз наукових праць зарубіжних та вітчизняних учених щодо організації та оптимізації виробничих підприємств на ринку заморожених хлібобулочних продуктів вказує на існування значних проблем, які спричинені насамперед використанням новітніх інформаційних та цифрових технологій у сучасна економіка. Отже, проаналізуйте статтю доцента і доктора наук, завідувача кафедри маркетингу та логістики [1], представлену в базі рефератів та цитування Web of Science Core Collection, а також у фахових публікаціях інших авторів серед співробітників кафедри маркетингу та логістики [2, 3, 4], представлених у науково-економічних журналах, проіндексованих у Основному списку журналів ICI та інших професійних українських журналах, де розглядається розвиток української сучасної логістики на різних ринках, дозволяє нам зробити два висновки: з одного боку, нові технології відкривають для підприємств нові можливості та перспективи економічного зростання, а з іншого - спричиняють значні структурні зміни, які замінюють їх традиційні умови розвитку. Це добре відповідає висловленням зарубіжних авторів [5], представленим у базі рефератів та цитування Web of Science Core Collection, які забезпечують найважливіші дослідження сучасного стану та характерних тенденцій розвитку холодної логістики, виявляють проблеми, суттєво гальмують розвиток галузі та визначити шляхи їх вирішення. Тому значний інтерес представляє вивчення практичних аспектів пошуку оптимальних логістичних рішень та формулювання чітких рекомендацій щодо методів їх ефективної реалізації на підприємствах, що працюють на ринку замороженої продукції в сучасних умовах. З огляду на це, обрана для дослідження тема є актуальною та своєчасною. Об’єкт дослідження - процес оптимізації логістичних рішень виробничого підприємства. Сфера досліджень. Теоретичною та методологічною основою дослідження стали основоположні принципи теорії логістики, представлені в монографіях, наукових статтях вітчизняних та зарубіжних учених у наукометричній базі даних Web of Science, присвячені організації та оптимізації діяльності виробничого підприємства та різних Інтернет-джерела. Проведено аналітичне дослідження в логістичній системі виробничого підприємства ПАТ "Концерн Хлібпром". Аналіз ефективності його системи базувався на поточній економічній та фінансовій інформації діяльності ПАТ "Концерн Хлібпром". Мета дослідження: дослідження теоретичних та методологічних аспектів управління логістичними процесами виробничого підприємства та обґрунтування можливості їх оптимізації. Результати досліджень. Для досягнення мети дослідження необхідно було вирішити комплекс завдань. Він надає такі результати досліджень, як: розкрити теоретичні та методологічні аспекти управління логістичними процесами підприємств з урахуванням сучасних логістичних тенденцій на ринку заморожених продуктів харчування; дослідити історію виникнення та розвитку ринку заморожених продуктів харчування; визначити ключові характеристики та вимоги до логістики заморожених продуктів харчування; дослідити економічну діяльність ПАТ «Концерн Хлібпром» на ринку замороженої продукції, проаналізувати існуючі логістичні процеси та виявити слабкі місця з метою подальшої оптимізації їх на досліджуваному підприємстві; оптимізувати логістичні процеси ПАТ «Концерн Хлібпром», зокрема, можливі алгоритми реалізації ефективних рішень. Практичне значення магістерської роботи полягає у можливості впровадження рекомендацій щодо впровадження оптимізаційних рішень у діяльність ПАТ «Концерн Хлібпром», з метою вдосконалення процесів взаємодії підприємства та партнерів у секторі постачання та збуту шляхом впровадження сучасних цифрових технологій та алгоритмів методу ієрархічного аналізу. Ключові слова: логістика заморожених напівфабрикатів, хлібопекарська промисловість, методи оптимізації, товарно-цінова політика .. Список літератури. 1. Крикавський Є., Похильченко О., Гайванович Н. (2019) Двигуни розвитку ланцюгів поставок в галузі 4.0 на українських підприємствах. Oeconomia Copernicana, 10 (2), 273–290. doi: 10.24136 / oc.2019.014. 2. Похильченко О. (2019) Тренди логістики та управління ланцюгами поставок в проектах трансформаційних змін Industry 4.0. Науково-економічний журнал «Інтелект ХХІ», 149-154. 3. Похильченко О. (2020) Цифрові технології в логістиці: підводні камені. Маркетинг та логістика в системі менеджменту: ці доповіді XІІI Міжнародної науково-практичної конференції. - Львів: Видавництво Львівської політехніки (Львів, 22 жовтня 2020), 2020. - 192 с. - С.113-115. Семенова А.Ц., Похильченко О.А. (керівник). Оптимізація логістичних процесів ПАТ "Концерн Хлібпром" на ринку замороженої продукції. Магістерська робота. - Національний університет "Львівська політехніка", Львів, 2020.