Дослідження ринку мінеральних вод та вдосконалення маркетингової комунікаційної політики на ньому ТОВ "Торговий дім "Вотерленд"
Автор: Залужна Христина Василівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Залужна Х.В., Капій О.П. (керівник). Дослідження ринку мінеральних вод та вдосконалення маркетингової комунікаційної політики на ньому ТОВ "Торговий дім "Вотерленд". Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет "Львівська політехніка", Львів, 2020. Розширена анотація. Проблемами формування попиту і особливостями поведінки споживача на ринку займається тактична область маркетингу, що має на меті збільшити об’єми продаж за короткий проміжок часу. В своєму розпорядженні маркетинг має інструменти, що складають відомий в теорії і практиці комплекс маркетингових комунікацій. За допомогою цього комплексу здійснюється вплив на цільовий ринок, стимулюючи поведінку споживачів на адресу виробника або посередника. Значимість дослідження маркетингового впливу на цільовий ринок особливо велике для підприємства, що виробляє продукцію кінцевим споживачам. Ці підприємства здійснюють свою діяльність на насичених ринках, де велика конкуренція зі сторони товаровиробників, що виробляють аналогічну продукцію чи товари-замінники. Маючи можливість прямого контакту зі своїми потенційними покупцями, такі підприємства можуть вивчати фактори, що впливають на споживчі преференції і мотиви поведінки, а отже, можуть розробляти необхідно адекватні механізми впливу на них. Тож, в умовах прогресивного насичення ринків виробниками, використання нецінових форм конкуренції, інформаційних технологій, – ключовим фактором забезпечення конкурентоспроможності багатьох підприємств як на ринку стає дієва система маркетингових комунікацій, яка представляє собою процес передачі інформації про товар цільовій аудиторії [2]. Об’єкт дослідження – маркетингово-комунікаційна політика підприємства ТОВ "Торговий дім "Вотерленд". Предмет дослідження – є процес формування та виконання підприємством маркетингової комунікаційної політики. Метою дипломної роботи є аналіз ефективності маркетингової політики комунікацій ТОВ "Торговий дім "Вотерленд" на ринку мінеральних вод. Виходячи з поставленої мети, у роботі сформульовано наступні задачі: 1. дослідження стуності і місця комунікаційної політики в системі комплексу маркетингу; 2. дослідження особливостей розробки та вибору системи маркетингових комунікацій; 3. передумови створення інтегрованих маркетингових комунікацій на підприємствах; 4. здійснено моніторинг діяльності підприємства та впливу факторів маркетингового середовища на її ефективність; 5. досліджено ефективність існуючих засобів політики просування та збуту досліджуваного підприємства; 6. досліджено ринок на якому провадить свою діяльність ТОВ "Торговий дім "Вотерленд" 7. вибрано комунікаційну стратегію; 8. визначено економічну ефективність запропонованих заходів. Результати дослідження. Досліджено сутність та зміст терміну «маркетингова комунікаційна політика» як об’єктів управлінського впливу, визначено хронологію формування оптимальної модель комунікаційного процесу, та визначено необхідність створення інтегрованих маркетингових комунікацій на сучасних підприємствах. Проведено комплексне дослідження маркетингових комунікацій в господарській діяльності підприємства ТОВ "Торговий дім "Вотерленд" [4] та розроблено практичні рекомендації щодо формування та удосконалення системи управління маркетинговими комунікаціями на досліджуваному підприємстві. Основна мета вдосконалення комунікаційної політики це здобуття та лідируючих позицій серед підприємств свої галузі в умовах кризи. Підприємству слід намагатись не скорочувати витрати на маркетинг і проводити гнучку цінову політику. Оскільки лідери ринку мінеральної води продовжуватимуть дотримуватися агресивної маркетингової політики, розуміючи, що криза - це можливість для зміцнення позицій [5]. Важливим напрямом маркетингової діяльності на даному підприємстві є створення окремої, більш міцної служби маркетингу, яка повинна належну увагу приділити позиціонуванню , щоб базувалось б на унікальних хімічних властивостях мінеральної води ТМ «Vivus» [3], налагодження комунікацій з цільовою аудиторією, використовуючи такі маркетингові канали, як: зовнішня реклама, реклама на радіо, партнерство, реклама у цифровому середовищі та розміщення тематичної інформації в Інтернеті, спонсорство, благодійність, соціальні проекти, зокрема "Разом за природу". З кожним роком завод мінеральних вод випускає все більше продукції, але існує великий ризик втратити існуючих позиції на ринку, оскільки «Торговий дім «Вотерленд» має слабкі зв’язки зі споживачами [4]. Необхідні нові ідеї та засоби покращення поінформованість потенційних споживачів про продукцію та бренд ТОВ «Торговий дім «Вотерленд» - «Vivus» Ключові поняття: маркетинг, маркетингова політика комунікацій, ринок мінеральної води. Перелік використаних літературних джерел. 1. Аршевська М. В. Вибір інструментів маркетингових комунікацій на основі комбінації їхніх видів: психологія сприйняття / М. В. Аршевська // Вісник Дніпропетровського університету. Сер. : Економіка. - 2013. - Т. 21, вип. 7(1). - С. 73-79 2. М-27 Братко О.С. (2006) Маркетингова політика комунікацій: Навчальний посібник. - Тернопіль: Карт-бланш, 2006. - 275 с. 3. Косар Н.С., Кузьо Н.Є., Притула С.В. (2015). Інноваційні рішення у системі маркетингових комунікацій підприємства. Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія: Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. № 835. 4. Мінеральна вода ТМ «Вівас» URL: https://www.vyvuswater.com.ua 5. A. Zainchkovskiy, A. Kushnirenko. Market of mineral water in ukraine: problems of quality and safety. National University of Food Technologies 2018. 120- 129. 6. Integrated Marketing Communications. Multimedia Marketing: web-site. URL: http://multimediamarketing.com/mkc/marketingcommunications/ 7. Integrated marketing communications. Smart Insights Digital Marketing: web-site. URL: https://www.smartinsights.com/traffic-buildingstrategy/integrated- marketing-communications/