Впровадження сучасних інформаційно- комунікаційних технологій у ПрАТ АСК «Скарбниця»

Автор: Табашнюк Вадим Валерійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент організацій і адміністрування (за видами економічної діяльності)
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Табашнюк В. В., Петрович Й.М. (керівник). «Впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у ПрАТ АСК «Скарбниця». Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Інформаційно-комунікаційні технології – це різноманітні технологічні інструменти та ресурси, що використовується для спілкування і для створення, поширення, зберігання, та управління інформацією [2]. На сьогодні актуальність розвитку інформаційно-комунікаційних технологій набуває все більшого теоретичного та практичного значення. Науковці Дзюбіна А, Дзюбіна К., Копець Г. зазначають: «стрімкий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій у XX ст. спричинив появу принципово нової форми господарювання – електронного бізнесу. Сучасний електронний простір значно розширив можливості організацій щодо реалізації та просування товарів та послуг, що зумовило значну активізацію діяльності учасників електронного ринку [3]. Ключову роль відіграють інформаційно-комунікаційні технології на ринку страхування. Зокрема, на етапі стрімкого розвитку на сьогодні є банківське страхування (bancassuranc). «Bancassuranc – набір фінансових послуг, які можуть задовольнити як банківські, так і страхові потреби клієнта одночасно» - вважає Н. Є. Аванесова [1]. Також автор наголошує, що основним недоліком bancassurance може бути падіння довіри до банківської установи з боку тих клієнтів, які вважатимуть інтегровані продукти непотрібними чи нав’язливими. Факт розголошення банком конфіденційних даних клієнтів останніми також сприйматиметься з недовірою [5, с. 5]. На думку Садури О.Б., bancassurance – це взаємовигідна співпраця між банками та страховими компаніями, яка спрямована на залучення клієнтів з метою збільшення прибутку, конкурентоспроможності та довіри населення [5, с. 5]. Така взаємовигідна співпраця можлива лише за активного використання інформаційно-комунікаційні технології. Як показали проведені дослідження, використання інформаційно-комунікаційних технологій набуває зростаючого характеру та спостерігається у різних сферах діяльності задля підвищення ефективності господарювання. Об’єкт дослідження - Приватне акціонерне товариство «Акціонерна страхова компанія «Скарбниця». Предмет дослідження - теоретичні та прикладні аспекти особливостей впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у діяльність суб’єктів господарювання. Мета дослідження – розвиток теоретичних аспектів впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у діяльність ПрАТ АСК «Скарбниця». У першому розділі роботи розкрито теоретичні аспекти особливостей впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у діяльність страхових компаній. У другому розділі проаналізовано сучасний стан та тенденції розвитку страхового ринку в Україні. Проведено аналізування господарської діяльності ПрАТ АСК «Скарбниця». Досліджено рівень використання інформаційно-комунікаційних технологій у ПрАТ АСК «Скарбниця» та виокремлено їх основні недоліки. У третьому розділі розроблено рекомендації для підвищення рівня використання інформаційно-комунікаційних технологій у ПрАТ АСК «Скарбниця». Економічно обґрунтовано доцільність реалізації запропонованих заходів у практичну діяльність ПрАТ АСК «Скарбниця» для підвищення ефективності її господарювання на ринку страхових послуг. Ключові слова: інформаційно-комунікаційні технології, страхова послуга, страхова компанія, автоматизація бізнес-процесів. Перелік використаних літературних джерел 1. Аванесова Н. Е. (2012). Bancassurance як форма співпраці страхових компаній та банківських установ. Вісник національного технічного університету “ХПІ”. 2012, № 45 (951), С. 3–9. 2. Блуртон К. (1999). Нові напрями в освіті. Сектор комунікації, інформації та інформатики. Світовий звіт про комунікації та інформацію 1999-2000. С. 46-61. URL: http://www.unesco.org/webworld/wcir/en/pdf_report/chap2.pdf 3. Дзюбіна А. В., Дзюбіна К.О., Копець Г.Р. (2018). Диференціація основних складових електронного. Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Проблеми економіки та управління. № 897, випуск 2. С. 16–19. URL: https://doi.org/10.23939/semi2018.01.016 4. Подра О. П., Петришин Н. Я. (2020). Особливості розвитку вітчизняного страхового ринку та напрями активізації страхової діяльності в умовах становлення цифрової економіки. Ефективна економіка. № 5. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7898 DOI: 10.32702/2307-2105-2020.5.76 5. Садура О., Агрес О. (2020). Bancassurance як цінний інструмент розвитку фінансового ринку. Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія “Проблеми економіки та управління. Т.4, № 1. с.93-100. URL: http://science.lpnu.ua/uk/semi/vsi-vypusky/volume-4-number-1-2020/45.