Маркетингові стратегії антикризового управління ТОВ "Каунтмакс"
Автор: Дорошенко Олександра Сергіївна
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Маркетинг (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Сyттєвi змiни в змiстi i тeмпaх рoзвиткy нaцioнaльнoгo гoспoдaрствa Укрaїни, oбyмoвлeнi aктyaльними eкoнoмiкo-пoлiтичними викликaми тa iнтeнсивнiстю глoбaлiзaцiї сyчaснoгo гoспoдaрствa свiтoгo мaсштaбу, мaють нeгaтивний вплив нe тiльки нa якiсть рeзультaтивнoстi упрaвлiння eкoнoмiчнoю тa фiнaнсoвoю дiяльнiстю пiдприємств, aлe тaкoж i нa рoзвитoк внутрiшньoї eкoнoмiки крaїни вцiлoму.[2, с. 143] Актуальність проблеми антикризового управління не тільки не втрачає свого значення, a й підсилює його за сучасних темпів техніко-економічного прогресу та глобалізації економіки.[1, с. 21] Дуже вагомим є оцінка та розуміння об’єктивності існування кризи, а також необхідності при її впливі застосовувати антикризове управління на підприємстві, адже її діяльність є основою економічного розвитку як кожної країни, так і світової економіки, і саме на цьому рівні реалізуються кризові явища. Для розуміння, які інструменти або ж методи антикризового управління варто приймати та застосовувати відповідно до кризової ситуації, необхідно розуміти та розрізняти, на якому саме етапі кризи зараз знаходиться підприємство і як правильно забезпечувати управління своєю діяльність так, щоб це було актуально та ефективно.[5] Не менш важливим фактором управління є маркетингова діяльність. Кожне підприємство у сучасних умовах господарювання повинне забезпечувати управління маркетинговою діяльністю так, щоб це було ефективно[6, с.125]. Для цього необхідно знати як зробити відбір цільових ринків, як вивчати ринкові можливості, як розробити та втілити у життя ефективний комплекс маркетингу і як вдало управляти своїми маркетинговими зусиллями. Саме для цього підприємства застосовують стратегічний маркетинг для пошуку рішень, які спрямовані на задоволення потреб споживачів та на отримання переваг у порівнянні з конкурентами. [7, с. 53] Сьогодні кризові явища несуть глобальний характер, тому більшість вітчизняних та закордонних підприємств намагаються подолати наслідки їх впливу. Саме в таких умовах необхідно або удосконалювати або навчитися комплексно поєднувати між собою інструменти менеджменту та маркетингу. Без сумнівів, маркетингові стратегії – є найбільш відповідним інструментом, адже вони гнучкі та ефективні.[4] Великим плюсом є і те, що їх існує величезна кількість, і з них можна обрати ті, які не понесуть значні фінансові витрати. Для сучасних підприємств одним із головних завдань також є зміцнення їх конкурентоспроможності на ринку, у розрізі стратегічної перспективи. Досягнення завдань стратегічного характеру потребують втілення певних тактичних дій, серед яких найбільш відомими є: збільшення частки ринку, зростання обсягів продажу, задоволення потреб наявних і потенційних споживачів продуктів підприємства [3, с. 25]. За нинішніх умов фінансово-економічної кризи можливість досягнення цих цілей прямо залежні від існування системи управління, в тому числі і маркетингової системи на підприємстві та рівнем поєднання в системи деяких методів принципів та стратегій антикризового управління. Об’єкт дослідження – товариство з обмеженою відповідальністю «Каунтмакс». Предмет дослідження – маркетингові стратегії антикризового управління. Мета дослідження: обгрунтування доцільності та застосування маркетингових стратегій антикризового управління на ТОВ «Каунтмакс» за несприятливих умов зовнішнього середовища. Дана кваліфікаційна робота складається із анотацій, змісту, вступу, основної частини (4 розділи), висновків, списку використаних джерел, додатків, ілюстративного матеріалу. У розділі про теоретичні основи формування маркетингових стратегій антикризового управління розглянуті теоретичні положення та особливості механізмів антикризового управління на підприємстві, класифікація маркетингових стратегій антикризового управління підприємствами та основні етапи розробки маркетингової стратегії антикризового управління підприємством. Розділ про аналітичну оцінку господарської діяльності ТОВ «Каунтмакс» включає в себе організаційно-економічну характеристику району діяльності ТОВ «Каунтмакс», соціологічне дослідження конкурентного ринку та оцінку конкурентоспроможного потенціалу досліджуваного підприємства, як передумова розробки його маркетингової стратегії. Третім розділом є дослідження мікро- та макросередовища функціонування ТОВ «Каунтмакс», у якому застосовується графоаналітичний метод для аналізу мікросередовища, оцінені маркетингові зусилля на основі контент-аналізу, проведені сегментація цільового ринку та SWOT-аналіз. У проектному розділі, про напрями реалізації маркетингової стратегії антикризового управління, впроваджено нову аналітичну систему (Focus) та оптимізовано маркетингову систему ТОВ «Каунтмакс». Результати дослідження: досліджені такі поняття як антикризове управління, маркетингові стратегії антикризового управління, обгрунтовано доцільність їх застосування на підприємстві. Досліджено конкурентоспроможність та потенціал ТОВ «Каунтмакс» та надані рекомендації щодо подальшого функціонування. Ключові слова: криза, кризові явища, антикризове управління, маркетингові стратегії антикризового управління, конкурентоспроможність, потенціал. Перелік використаних літературних джерел. 1. Бочко О. Ю. Визначення рівня ефективності маркетингової діяльності на короткостроковий період. Вісник національного університету "Львівська політехніка". 2016. № 846. С. 21–25. 2. Бурий, С.А., Мацеха, Д.С., 2006. Антикризове управління та управлінські рішення проблем підприємств малого бізнесу. Хмельницький., ТОВ «Тріада - М», 288 с. 3. Василенко В.О. Антикризове управління підприємством : навч. посібник В.О. Василенко. – К. : ЦУЛ, 2003. – 504 с. 4. Гайванович Н.В. Комплекс маркетингу у сфері послуг: процес та забезпечення. Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія "Логістика". 2009. № 649. С. 145–153. 5. Косар Н.С., Мних О.Б., Крикавський Є.В., Леонова С.В. Маркетингові дослідження: підручник. Львів, 2018. 460 с. 6. Крикавський Є.В., Третьякова Л.І., Косар Н.С., Н.С. Стратегічний маркетинг: навч. посібник. Львів, 2013. 256 с. 7. Hrynkevych S., Dzhadan I., Ignasiak-Szulc A. The information economy formation in the new economic system. Economic security at risks: findings from the digitalization of National economy: Сollective monograph. Bydgoszcz, Poland. 2019. Vol. 5. pp. 88-102. Doroshenko O.S., Hrynkevych S.S. (supervisor). Marketing strategies of crisis management of LLC "Countmax". Master’s thesis. - Lviv Polytechnic National University, Lviv, 2021.