Дослідження та удосконалення стратегії управління портфелем брендів ТзОВ "Кормотех"

Автор: Крошна Іванна Володимирівна
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Маркетинг (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: У роботі розкрито актуальність досліджуваноі? тематики, а саме представлено, що сьогодні товарна політика підприємства в умовах ринковоі? економіки зумовлює необхідність стратегічного управління, планування товарного асортименту, якии? відповідає потребам населення та водночас сприяє прибутковості виробників. Тим більше, коли фірма виробляє декілька власних брендів. Тому особливии? акцент в роботі зроблено на дослідження та удосконалення стратегії управління портфелем брендів. Визначаючи принципи побудови бренду, визначаючи роль кожного бренду в стратегічному контексті та встановлюючи план взаємовідносин між брендами в портфелі компанії, вона може забезпечити стабільну конкурентну перевагу для маркетингової політики компанії [1]. Об’єкт дослідження – процес створення заходів щодо удосконалення стратегії управління портфелем брендів підприємства на ринку кормів для домашніх улюбленців. Предмет дослідження – теоретико-методологічні та прикладні аспекти удосконалення стратегії управління портфелем брендів підприємства. Мета дослідження: узагальнення теоретичних підходів та правоохоронних засад та розробка рекомендацій щодо стратегічного управління портфелем брендів підприємства з метою збільшення прибутку та частки ринку. У теоретичніи? частині магістерської кваліфікаціи?ноі? роботи узагальнено змістовну характеристику процесу стратегічного управління портфелем брендів підприємства та досліджено сучасну характеристику правового забезпечення торгових марок в Україні. Проблемам стратегічного управління портфелем брендів присвячено багато праць відомих вчених таких як: Зозульов О. [2], Змітрович Д.Д. та Солнцев С.О [3], Кузьминчук Н.В. та Куценко Т.М. [1] та ін. Товарна політика є багатомірною діяльністю і вимагає прии?няття рішень щодо оптимізаціі? товарноі? номенклатури, товарного асортименту та торгових марок. Системнии? підхід, а саме оптимальне поєднання маркетингових, економічних та управлінських засад ідентифікує значення товарноі? політики. Тому без чіткої стратегії управління портфелем брендів підприємства неможливо побудувати бренд з великим потенціалом розвитку. А серед набуття прав на торгівельні марки за украі?нським законодавством, варто виділити саме торговельні марки, які визнані добре відомими, оскільки строк охорони таких марок є необмежении?, поки відповідна марка використовується в комерціи?них цілях, а захист надається від неправомірного використання позначень. У аналітичніи? частині магістерської кваліфікаціи?ноі? роботи здіи?снюмо ґрунтовнии? аналіз виробничо-господарськоі? діяльності, а саме доходи, витрати, обсяги продажу продукціі? [4]. Крім того, проаналізовано маркетингову діяльність ТзОВ «Кормотех» на вітчизняному ринку, і?і? продуктовии? портфель та основні принципи роботи. Детально розглянуті збутова та комунікаціи?на політика підприємства. У дослідницькій частині аналізуємо вітчизнянии? та міжнародний ринок кормів для домашніх тварин Украі?ни [5]. Проведено дослідження позиції конкурентних сил підприємства. І як результат, на основі проробленоі? роботи визначені внутрішні переваги та недоліки, можливості та загрози ТзОВ «Кормотех». Також здійснене опитування для визначення перцепції на ринку кормів України. У проектній частині, на основі опитування аудиторії, нами побудована перцепційна карта та визначено сприйняття позиціонування торгових марок кормів на ринку України. З цих досліджень, розробили заходи щодо стратегічного розвитку компанії та запропонували просувати торгову марку самого виробника і зробити з нього парасольковий бренд. Розробили для цього заходи просування та комунікації і запропонували створити готель для котів та собак як стратегічне рішення удосконалення портфелю підприємства. Результатами даноі? роботи є узагальнення концептуальних підстав маркетинговоі? товарноі? політики, аналіз виробничо-господарськоі?, маркетинговоі? діяльності та середовища підприємства. На основі цих даних розроблено заходи щодо стратегічного розвитку портфелю брендів підприємства. Ключові слова: товарна політика, маркетинг, портфель брендів, перцепція, стратегічне управління. Перелік використаних літературних джерел. 1. Кузьминчук Н.В., Куценко Т.М., Кролевецька Ю.В. Формування портфеля брендів сучасного підприємства. Науковии? вісник Херсонського державного університету. 2014. №9, т. 1. С. 69-72. 2. Зозульов О. Моделі брендингу: класифікація та стисла характеристика. Маркетинг в Украі?ні. 2006. №5, т. 39. С. 44–49. 3. Змітрович Д.Д., Солнцев С.О. Портфель брендів компаніі?: структура та управління. Актуальні проблеми економіки та управління: збірник наукових праць молодих вчених. 2018. №12. С. 3-10. 4. Річна фінансова звітність ТзОВ «Кормотех» за 2019 рік. URL: https://kormotech.com/finansova-zvitnist-kormotech-za-2019/ (дата звернення: 10.05.2021). 5. Міжнародний галузевий журнал PetfoodIndustry: веб-сайт. URL: http://surl.li/umlf (дата звернення: 10.05.2021)